• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wat mee te nemen van de Kringloop (revisited)?

Gestart door Satch, 15 april 2011, 21:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Ik zoek altijd naar hifi-afstandsbedieningen maar die zijn schaars. Vooral veel TV- en video-ABs, en van TV-ontvangers.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Heel veel waar je niets mee kunt maar al 2x een passende gevonden.
Geef de moed niet op.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

RJVR

Nieuwe vondsten in de kringloop. Een Denon DRA-425R en Sony str-242l en oude iMac voor 7,50. Helaas kon ik de specificaties niet zien.

Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Tom!

--- E. Schönberger

minplus

Die ouwetjes zie je voor boven de 100 voorbijkomen op internet.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Ja, de kringloop hier heeft ze tussen de 100 en 150.
--- E. Schönberger

Nicolas

7.50 is niks als hij werkt. Hier is een Aldi LCD scherm al duurder.

Heintje

Wat moet je nou nog met zo'n ouwe iMac?
Ik heb er hier nog twee breedbeeld staan ...

Tom!

Voor het meeste werk voldoet zo'n ding nog prima.
--- E. Schönberger

RJVR

Citaat van: Tom! op 22 februari 2024, 23:46:40Voor het meeste werk voldoet zo'n ding nog prima.
Ja, Ik gebruik zelf een 10 jaar oude HP pro book geupgrade met I7,8GB en SSD en dat gaat echt super met Windows 10. Helaas eindigd de ondersteuning daarvan volgend jaar. Allicht kan ik dan Chrome OS installeren.

Ik weet niet wat de modernste software is wat die Mac kan draaien en wat de specificaties ervan zijn, om bruikbaar te zijn moet er ook een SSD in, eventueel ook meer RAM. Voor mij teveel werk maar zo'n Mac kan voor de gebruikelijke taken nog snel genoeg zijn
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Heintje

Mijn oude ("Late 2009", de allereerste 27"breedbeeld iMac die in Nederland werd verkocht) iMac heeft al een SSD erin zitten op de plek van de Superdrive. Ik gebruik hem niet meer omdat het te onveilig wordt om ermee alles te doen wat het gezin nodig heeft (ook bankieren e.d.). Hij is nog wel snel genoeg op High Sierra, hij heeft nog geen enkel snelheidsprobleem en hij is even snel als mijn nieuwe M1.
Maar voornamelijk de relatieve onveiligheid en de snelheidsbeperking naar buiten van max USB2 waren toen onhandig.
Hij staat er nu ongebruikt "als reserve".

RJVR

Hier in de kringloop een Marantz dv 6200 dvd speler voor 7,50. Dat is wel de juiste prijs, geen HDMI ook. De iMac is al pleiten.

Nicolas

Een DVD speler zonder HDMI, dat is dan al een oudje?

Tom!

--- E. Schönberger