• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Set van Arjan

Gestart door ArjanR1, 31 oktober 2019, 19:02:32

Vorige topic - Volgende topic

ArjanR1

Citaat van: Duclaasie op 29 mei 2022, 11:43:13
Citaat van: ArjanR1 op 29 mei 2022, 09:38:22
Citaat van: Rubble op 28 mei 2022, 20:28:18Heb jij een geldboom?  ;D  ;D  ;D

Wel een vreemd verhaal dat speakers qua laag niet zouden matchen met een ruimte. Andersom kan ik me wel iets bij voorstellen (<kuch> stonden ze wel in fase <kuch>).

Ja, dat heb ik wel 10x gecontroleerd of ze in fase stonden.
Het is ook redelijk ongeloofwaardig om te horen dat de Elacjes meer laag geven dan de Scala's.

Toen ik nog op de andere kant speelde van de woonkamer, voor de verbouwing dus, toen was het laag best mooi. Maar ook niet dat je denkt, alles wat de speaker kan hoor je nu.

Geen geldboom trouwens, maar een paar jaar lang 100+ extra uren gewerkt per maand bovenop mijn fulltime baan.


Hoe krijg je het voor elkaar om structureel zoveel extra uren te maken? In loondienst is dat zonder de arbeidstijden wet te overtreden in feite niet mogelijk.. Nu leef ik in de gelukkige positie dat al mijn reistijd ook als werktijd wordt verloond, maar 100+ uur extra is wel erg veel


Dat is heel makkelijk, naast je baan gewoon nog een baan zoeken.
Ik had dus mijn fulltime baan, en daarnaast meerdere nul-urencontracten.

Mijn relatie was toen net over, had geen set meer omdat ik die verkocht had om haar uit te kopen.
Dus tunnelvisie op een nieuwe set :)
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

Even kijken of ik een foto kan posten...


Het lukt :)
De speakers stonden op wieltjes, dus heb ze op elke mogelijke plek gehad.
Het is logisch dat het niet klonk, gezien de kamer nogal leeg is. Maar iets laag
mag je wel verwachten.

Zal zo even een foto maken van hoe het er nu bij staat.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

Zo staat het er nu bij.



De deur achter de speaker wordt trouwens bijna niet meer gebruikt, rechts van de foto is de aanbouw met
openslaande tuindeuren.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Rubble

Die MA PL500 doen me qua opzet denken aan een setje The Gryphon Trident II die ik eens prachtig heb horen spelen. Dat was indrukwekkend. Na sluitingstijd van de beurs Roisin Murphy op oorlogsniveau. 

PS die JBL speaker in de hoek zal ook wel lekker bas geven.  ;D 
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

ArjanR1

De JBL dreunt harder dan de Focals of de Elac, geen grapje! :D
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Rubble

Citaat van: ArjanR1 op 29 mei 2022, 15:48:09De JBL dreunt harder dan de Focals of de Elac, geen grapje! :D
I know, ik heb een JBL Flip in de auto, halve liter blik formaat. Die grote JBL die jij hebt knalt vast nog veul harder door. Grappig spul.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

ArjanR1

Citaat van: Rubble op 29 mei 2022, 16:11:02
Citaat van: ArjanR1 op 29 mei 2022, 15:48:09De JBL dreunt harder dan de Focals of de Elac, geen grapje! :D
I know, ik heb een JBL Flip in de auto, halve liter blik formaat. Die grote JBL die jij hebt knalt vast nog veul harder door. Grappig spul.

Al dat actieve spul geeft veel laag.
Heb Dynaudio's XD 60 gehad, die hebben twee kleine woofertjes per speaker... maar spelen op 18 hz -3dB.
Echt bizar wat een laag dat ze gaven, maar het mid en hoog blijft helaas ver achter. Ben serieus benieuwd waar we over 10 jaar zijn met dat spul.

De beste actieve speaker die ik heb gehoord is de Dutch & Dutch 8C. Maar haalde het absoluut niet bij mijn Utopia's van voor de verbouwing. En telkens gaat het mis bij het mid en hoog. Daar mis ik (persoonlijk) detail, ruimte en luchtigheid. Aan de andere kant speelt het wel op een hoog niveau gezien de kosten.

Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

Ze spelen, en doen het waanzinnig.
Er staat letterlijk wat :D

Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Duclaasie

Wat een joekels zeg! Hopelijk kun je hier een poos van gaan genieten.

ArjanR1

Ja, het is lang geleden dat ik met zoveel plezier heb geluisterd.
Zelfs koud uit de doos, klonk het direct goed.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

dimitri

Indrukwekkende opstelling, erg mooi!
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

minplus

Zien er goed uit. Ik ken ze niet.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

Vandaag maar eens de frontjes er vanaf gehaald :)

Heb de ook nog twee eindbakken geprobeerd, om te kijken wat dat doet.
Een Musical Fidelity M8 500S en een PS Audio BHK250. Mijn voorkeur blijft
bij de Pegaso, maar het is leuk om wat te proberen.

Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

west

3 augustus 2022, 17:45:50 #238 Laatste wijziging: 3 augustus 2022, 17:48:09 door west
uit ervaring weet ik dat een goede akoestiek 80 procent   qua toonbalans het geluid positief kan beinvloeden.
die indruk heb ik hier niet .

ArjanR1

Kleine update :)

Ondertussen een Audionet SAM 20 SE, Hegel H390 en Luxman L-550 AX II in de set gehad.
De Audionet viel snel af, de Hegel was erg naar mijn smaak! Met de aanwezige DAC en het
streamingsgedeelte dacht ik misschien wel snel en simpel klaar te zijn. Meerdere uren geluisterd
via Audirvana streamend naar de Hegel, klonk echt prima. Daarna mijn streamer aangesloten, en dat verschil
was toch wel groot. Zo groot dat ik toch niet zonder de Auralic zou willen.

Terug bij de dealer, had hij diverse nieuwe Luxman versterkers binnen. Ook de L-550 AX, vers in de doos. Hij zei, neem maar mee en speel maar in voor mij. Leuk, want unboxen is een leuke bezigheid :) De L-550 AX MK1 ken ik nog van ruim 10 jaar geleden, toen speelde ik ermee op de Usher BE10DMD. Dus ik was benieuwd naar de MK2.

Eenmaal aangesloten... toen was ik toch wel snel verkocht, ondanks dat het een nieuwe versterker is. Dat ding maakte muziek, en voor mijn smaak meer dan de Hegel die ik ook al erg mooi vond. 20 watt @8Ohm en een verdubbeling op 4Ohm. Als je het hoort geloof je het niet ;)

Maar ik speel dus met Luxman momenteel!
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2