Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

Citaat van: Tdo op 22 april 2025, 18:02:36Sommige mensen ervaren vdH niet. Heeft niks met een betere set of beter gehoor te maken IMHO 🤷🏼‍♂️

de set klinkt eigenlijk altijd lekker of misschien ben je op sommige momenten niet goed te connecten met het totale gebeuren, zeer persoonlijk.
soms klinkt het beter dan andere keren.
ligt dat aan de set? ligt het aan mij? of beiden?

sommige zeggen inderdaad niks te horen, of hebben iets gehoord, maar plaatsen / dat misschien in een andere context of geven er een andere verklaring voor, want het kan toch niet aan dat vdH verhaal liggen....

hier is de ervaring met personen dat ze er vaak hartelijk om kunnen lachen /niet voor in zijn, maar als ze een kabel in hun set plaatsen, dan willen ze de kabel houden, onder het mom, ik weet niet hoe het kan ,maar profiteer ervan.

Dit zijn mensen die eigenlijk qua het VdH verhaal er onbekend instaan.

of een kabel etc. wel werkt of niet voor je, daar is maar op 1 manier achter te komen, het proberen.
net zoals we al jaren doen met vele andere kabels of producten.

dat is een deelvan de hobby.

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

Heintje

Tja, dit is ook een beetje de charme van deze hobby: er zijn meerdere wegen die naar een goed geluid leiden en iedereen hoort wat hij met zijn set "oren & hersenen" hoort.
Ik ben altijd nog eens van plan om eens naar een set te gaan luisteren die "in het vd Heide walhalla" valt te classificeren, maar (ook gezien de afstand) wacht ik even op betere tijden.

Walt

Paar daagjes op Texel geweest en daar een mooi plastimo Iris 50 kompas gekocht, leuk hebbeding en kan ik de ringen van Koilon nog eens beter uitrichten.

Uitleg over De Ring van Koilon:

https://www.high-endforum.nl/topic/14714-de-ring-van-koilon/

Groetjes Walter

Heintje

Ik heb ze zo in gebruik (op mijn versterker liggend en om mijn (qua afmeting kleine) streamer heen en het huidige geluid is beter dan ik ooit heb gehad. Mij maakt het dus niet uit of het werkt of niet: "never change a winning team".  ;D

Walt

Ha Heintje, heb jij de opening in de ring ook naar het zuiden gericht, zoals in de link beschreven?

Heintje

Jawel, zo goed mogelijk. Je legt ze eenmaal neer en dan kom je er niet meer aan.

Starsky

En wat gebeurd er als deze naar het Noorden wijst?

Walt

Goede vraag... En volgens mij moet je ze wel eens in de zoveel tijd even beetpakken om opnieuw te activeren, dat doe ik wel in ieder geval.

De 'echte' Van der Heide modificaties hoef je niet steeds opnieuw zelf te activeren, TvW gaf recent aan dat ze de zon als energie bron gebruiken hiervoor.

Groetjes Walter

Starsky

Walt,
Je triggert mij weer...
Want wat als " de set" niet in direct zonlicht staat?
Zoals bij mij bevoorbeeld..
De Koilon ringen heb ik wel eens over nagedacht, ik denk dat ik die maar eens ga maken.. werken deze ook op luidsprekers?
De rest staat al op tegel en lamp...
Wellicht zou dit voor mn luidsprekers een upgrade kunnen zijn 🤔

Walt

Ik heb ze onder de speakers, weliswaar geen groot effect maar ook de kleine beetjes helpen.

Hoe dat zit met 'energie uit de zon' weet ik niet precies, de modificaties werken continu dus ook zonder directe zonne-energie. Volgens TvW is dat hier wel besproken, maar ik kon niks nuttig terug vinden hierover.

Groetjes Walter

minplus

In direct zonlicht is ie in de zomer iets warmer voor je hem aanzet.
Kan me niet voorstellen dat je het hoort. Of een verschil tussen zomer en winter.
Behalve als je als veel mensen in de winter sacherijniger bent, dan maakt het zeker wat uit.
Ligt niet aan de set trouwens en ik geniet zelf van elk jaargetijde, dus hier geen verschil.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Starsky

;D
Ik wordt wel altijd vrolijker als de zon schijnt..
Daarom klinkt het nu ook zo lekker hihi

Heintje

In mijn audioruimte komt nagenoeg nooit zonlicht.
En mijn ringen lagen nagenoeg op het zuiden, ik heb dat zojuist nog even wat nauwkeuriger gedaan met de Kompas app.
De ringen liggen trouwens wel op 90 meter hoogte.  ;D

Starsky

Ik wist niet dat jou luisterruimte in de Abdij toren zat...:)
Maar mooi dat hoogte dus geen invloed heeft..

minplus

Je hebt dan wel meer laag. :)
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right