• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke USB dac in 2024?

Gestart door BunnY, 7 maart 2024, 09:50:22

Vorige topic - Volgende topic

BunnY

Goedemorgen allemaal!

Mijn Arcam R-Dac heeft de geest gegeven en dus ben ik op zoek naar een vervanger. Nu ben ik al even gestoten op de Cambridge Audiomagic 100 maar blijkbaar is die nergens meer te krijgen. Nu vroeg ik mij af welke alternatieven er zijn? Er zijn legio toestellen te vinden met ingebouwde koptelefoonversterker maar die zijn dan meteen een pak duurder (200 vs 500 euro).

Kortom, welke USB dacs zijn er nog zo rond de 200 euro?
We'll see about that !!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BunnY

We'll see about that !!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BunnY

Ondertussen staat en werkt de Cambridge Dacmagic 100 hier. Misschien dat ik op termijn wel een Schiit Modius bijkoop. Heb nog een set waarin een dac wel een verbetering zou (kunnen) zijn en ben wel eens benieuwd om ze te vergelijken :-)

Maar eerst maar eens kijken of mijn kapotte Arcam rDAC herstelt kan worden (of niet). Anderzijds, als zo'n vervangen maar 200,- euro kost dan kan je toch ook niet zo heel veel geld steken in een herstelling :-/
We'll see about that !!

Geen hond

Citaat van: BunnY op 16 maart 2024, 09:58:35Ondertussen staat en werkt de Cambridge Dacmagic 100 hier. Misschien dat ik op termijn wel een Schiit Modius bijkoop. Heb nog een set waarin een dac wel een verbetering zou (kunnen) zijn en ben wel eens benieuwd om ze te vergelijken :-)

Maar eerst maar eens kijken of mijn kapotte Arcam rDAC herstelt kan worden (of niet). Anderzijds, als zo'n vervangen maar 200,- euro kost dan kan je toch ook niet zo heel veel geld steken in een herstelling :-/
dat ligt aan hoe een nieuwe bevalt ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Henri1

Luxman C-02
Luxman M-02
SONY CDP-XA5ES
Marantz NA6006
B&W Matrix 802 S3