• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

subwoofer klinkt slecht

Gestart door Twenty4Beats, 26 oktober 2022, 16:14:21

Vorige topic - Volgende topic

Twenty4Beats

goededag allen

mijn probleem is een beetje moeilijk om uit te leggen ik heb 2x 12 inch clarion subs samen hebben ze 600w rms en 2000w piek nou ervaar ik zeer slecht geluid de kist is gebouwd op 32hz maar ik hoor vaag gezegd geen bass ze blazen aardig hard maar elke bass toon klinkt het zelfde van welk nummer dan ook en lage tonen zijn er niet ik heb de kist niet zelf gebouwd maar kan een verkeerd gebouwde kist een probleem zijn? verder heb ik het gevoel dat ze tegen mekaar in spelen en ook naar binnen klappen iemand enig idee?

minplus

Ik ervaar dat probleem bij slechte speakers en hoor het regelmatig in de cabrio bij Golfjes die naast me staan met de ramen open bij een stoplicht. Een monotone dreun van de bassen.
Geen idee hoe goed die Clarions zijn maar ik heb er geen hoge verwachtingen van.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Misschien is je sub niet in fase met je andere speakers. Kun je de fase van de sub nog verschuiven?

schuit

Citaat van: Twenty4Beats op 26 oktober 2022, 16:14:21goededag allen

mijn probleem is een beetje moeilijk om uit te leggen ik heb 2x 12 inch clarion subs samen hebben ze 600w rms en 2000w piek nou ervaar ik zeer slecht geluid de kist is gebouwd op 32hz maar ik hoor vaag gezegd geen bass ze blazen aardig hard maar elke bass toon klinkt het zelfde van welk nummer dan ook en lage tonen zijn er niet ik heb de kist niet zelf gebouwd maar kan een verkeerd gebouwde kist een probleem zijn? verder heb ik het gevoel dat ze tegen mekaar in spelen en ook naar binnen klappen iemand enig idee?

Misschien ook niet goed aangesloten, als je 1 speaker loskoppelt of rood en zwart omwisselt heeft dat verschil?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

marcel535i

Ik denk dat naast een fase probleem misschien ook de filters niet goed ingesteld staan. Heb je een DSP er aan zitten?

Regenpak

Car stereo klinkt doorgaans beroerd. Veel teveel vermogen in een veel te kleine ruimte. Of wellicht krijgt die sub amp niet genoeg stroom en kakt-ie in waardoor het nog beroerder gaat klinken. 2 kW is erg ambitieus van een 12 V systeem. Dat is meer dan 2000/12=167 A. Dan is 6 mm² een beetje te weinig.

Tjerk
It's been Monday all week long!