• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Set van Arjan

Gestart door ArjanR1, 31 oktober 2019, 19:02:32

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Mooi strak design die versterker...tja 46 kilo is wel een ruggenkraker  ;). Maar als je het vermogen ziet van deze versterker snap je wel waar het gewicht vandaan komt gezien het geen klasse D is.
Veel luisterplezier en pas op voor je rug...

ArjanR1

In september moet ik 'm nog een keer verplaatsen, ik laat nieuwe kozijnen plaatsen in mijn huis. Dus dan moet die even aan de kant.

Volgend jaar moet hij zelfs een tijd weer in de doos. Net zoals de rest van de set. Dan komt eindelijk de verbouwing er aan, en krijg ik een grotere woonkamer. En de speakers de ruimte die ze nodig hebben :D
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

minplus

Plateautje met zwenkwieltjes?

De Threshold weer afgeschaft?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

De Threshold heb ik ingeruild op de Musical Fidelity. Die was toch al 25 jaar oud, en ik wilde graag iets wat recent was.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

minplus

De MF klinkt dus beter?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

Ja, een heel stuk beter zelfs.
Laat letterlijk meer horen, en het laag is enorm (voelbaar) opgeknapt.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

Het is al eventjes stil hier, de MF is toch niet zo lang gebleven.
Ondanks het betere laag begon het al snel weer te kriebelen helaas.

Eind september vorig jaar een Pegaso P50A demo geleend bij mijn dealer.
Na 5 dagen luisteren was ik in de veronderstelling dat het wel iets beter was, maar toch even
de MF weer aangesloten. Toen was het verschil ineens wel erg groot! Dus ik speel nu nog maar met
50 watt ipv 550 watt @8Ohm.

Het laag is misschien een fractie minder strak, maar het mid en hoog is zo ontzettend veel beter... Op 1 oktober heb ik mijn huidige nieuwe Pegaso in ontvangst genomen, er zitten 4 KT90 eindbuizen in, het VV gedeelte wordt gedaan door 4 6922 buisjes. Beide voor mij nog niet eerder gehad. Maar tot op heden helemaal tevreden. Eindelijk al meerdere maanden rust in de set, voor het eerst sinds ik met de Utopia's speel.

Vanaf morgen start de verbouwing! Dus hopelijk over een week of 6 een nog beter geluid, duimen maar dat alles positief uit gaat pakken :D
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

De verbouwing zit er voor 95% procent op, nog wat kleine dingen die waarschijnlijk meer tijd vergen dan ik verwacht :p

Maar deze week zijn de Utopia's weer ''thuis'' gekomen, en na het eerste nummer wist ik het al. Ze gaan er uit. Zoals volgens mij wel te lezen is in mijn vorige berichten, was ik nooit echt tevreden met het laag. Dan vooral het gebrek er aan. In de nieuwe situatie was het dusdanig slecht/dun, dat ik direct besloten heb om met die speaker te stoppen. Ook al is de ruimte nog niet volledig aangekleed, was compleet geen laag aanwezig. Het mid en hoog was wel bijzonder fraai, maar dus compleet geen fundament.

De Utopia's zijn weg, en heb tijdelijk een setje Elac FS407. En zelfs die mini speakers geven meer laag in de ruimte. Een complete mis-match met speaker en akoestiek dus. Jammer, maar niks aan te doen. In het verleden heb ik een set Monitor Audio Pl300 (MK1) gehad, en die speaker heeft als enige speaker een fraai fundament gegeven in mijn ruimte op zelfs een heel laag volume. Waarschijnlijk komt begin de tweede week van juni de grote broer van de PL300 hier thuis.

Gelukkig heb ik nu wel een waanzinnig mooie woonkamer, keuken en toilet :D
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

minplus

Gefeliciteerd!
Dergelijke verbeteringen aan de woonruimtes zijn een genot voor de rest van je leven.

Wat de speakers betreft, het doet me denken aan de Needles waar veel mensen dol van zijn en waar je niets meer van hoort. Leuk omdat het breedbandertjes zijn, dus een mooi beeld, maar ik vond het niks want het laag is volledig afwezig bij die dingen. Dan waren m'n Karlsons met de 9710M 10x beter.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

Bedankt minplus!

Toch was het een behoorlijke deceptie, dat na al het werk de Utopia's het niet ''deden''...
Maar de Elacjes spelen leuk, en kan gelukkig wel lekker luisteren nu.

Gisteren een mooi en dik (5cm) vloerkleed besteld, ik verwacht dat ik nog wel wat meer moet doen qua akoestiek want het is op dit moment nogal levendig in de woonkamer. De rolgordijnen hangen, de gewone gordijnen moet ik nog uitzoeken. Kan nog niet direct iets vinden wat ik mooi vind.

Verheug me wel enorm op de komt van de PL500's, dan heb ik weer een setje ''Twin Towers''

Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Rubble

Heb jij een geldboom?  ;D  ;D  ;D

Wel een vreemd verhaal dat speakers qua laag niet zouden matchen met een ruimte. Andersom kan ik me wel iets bij voorstellen (<kuch> stonden ze wel in fase <kuch>).
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

Zo'n vloerkleed doet wonderen.
En ik denk dat die 500's erg mooi gaan werken. Zijn wel gotvergeten dure jongens.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

Citaat van: Rubble op 28 mei 2022, 20:28:18Heb jij een geldboom?  ;D  ;D  ;D

Wel een vreemd verhaal dat speakers qua laag niet zouden matchen met een ruimte. Andersom kan ik me wel iets bij voorstellen (<kuch> stonden ze wel in fase <kuch>).

Ja, dat heb ik wel 10x gecontroleerd of ze in fase stonden.
Het is ook redelijk ongeloofwaardig om te horen dat de Elacjes meer laag geven dan de Scala's.

Toen ik nog op de andere kant speelde van de woonkamer, voor de verbouwing dus, toen was het laag best mooi. Maar ook niet dat je denkt, alles wat de speaker kan hoor je nu.

Geen geldboom trouwens, maar een paar jaar lang 100+ extra uren gewerkt per maand bovenop mijn fulltime baan.


Citaat van: minplus op 28 mei 2022, 20:43:20Zo'n vloerkleed doet wonderen.
En ik denk dat die 500's erg mooi gaan werken. Zijn wel gotvergeten dure jongens.

Dinsdag komt het kleed binnen als het goed is, ben heel benieuwd. Laat het hier wel weten.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Rubble

Mooie dingen die MA's. Ben benieuwd wat die gaan doen in de ruimte.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Duclaasie

Citaat van: ArjanR1 op 29 mei 2022, 09:38:22
Citaat van: Rubble op 28 mei 2022, 20:28:18Heb jij een geldboom?  ;D  ;D  ;D

Wel een vreemd verhaal dat speakers qua laag niet zouden matchen met een ruimte. Andersom kan ik me wel iets bij voorstellen (<kuch> stonden ze wel in fase <kuch>).

Ja, dat heb ik wel 10x gecontroleerd of ze in fase stonden.
Het is ook redelijk ongeloofwaardig om te horen dat de Elacjes meer laag geven dan de Scala's.

Toen ik nog op de andere kant speelde van de woonkamer, voor de verbouwing dus, toen was het laag best mooi. Maar ook niet dat je denkt, alles wat de speaker kan hoor je nu.

Geen geldboom trouwens, maar een paar jaar lang 100+ extra uren gewerkt per maand bovenop mijn fulltime baan.


Hoe krijg je het voor elkaar om structureel zoveel extra uren te maken? In loondienst is dat zonder de arbeidstijden wet te overtreden in feite niet mogelijk.. Nu leef ik in de gelukkige positie dat al mijn reistijd ook als werktijd wordt verloond, maar 100+ uur extra is wel erg veel