• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Subwoofer voor versterker van 160W RMS

Gestart door Rico123, 19 juni 2022, 14:01:25

Vorige topic - Volgende topic

Rico123

Het vermogen dat sommige subs vragen is niet meer normaal.
Ik heb hier nog een versterker liggen van Nakamichi PA-302s.
Nu vraag ik me af welke sub ik hier best zou voor gebruiken aangezien
je er amper vindt met een belastbaarheid van 160 W RMS.

High RMS with low distortion, super clean sound.. great for SQ.
80W x 2 Channel
160 W x 1 Bridged
0.005% THD

Bloom

Bassen vragen nu eenmaal het meeste vermogen. En vermits veel subwoofers uitgerust zijn met woofers van 2Ω, zit je al vlug met vermogens van 500 tot 2000 Watt en meer.
Voor een versterker van 160 W heb je een zogenaamd hoogrendemente subwoofer nodig. Die geeft veel power van zichzelf met slechts weinig vermogen.
Je kunt het beste aan actieve subwoofer kopen, daar zit al een versterker in en hoef je er geen te zoeken. Heb je een passieve die wel wat vermogen lust, dan hoeft dat ook niet peperduur te zijn. Zoiets voldoet prima: https://reckhorn.com/en/amplifier/219/a-803i-amplifier-for-subwoofer-and-bass-shaker

Rico123

Citaat van: Bloom op 19 juni 2022, 21:17:29Bassen vragen nu eenmaal het meeste vermogen. En vermits veel subwoofers uitgerust zijn met woofers van 2Ω, zit je al vlug met vermogens van 500 tot 2000 Watt en meer.
Voor een versterker van 160 W heb je een zogenaamd hoogrendemente subwoofer nodig. Die geeft veel power van zichzelf met slechts weinig vermogen.
Je kunt het beste aan actieve subwoofer kopen, daar zit al een versterker in en hoef je er geen te zoeken. Heb je een passieve die wel wat vermogen lust, dan hoeft dat ook niet peperduur te zijn. Zoiets voldoet prima: https://reckhorn.com/en/amplifier/219/a-803i-amplifier-for-subwoofer-and-bass-shaker

Bedankt voor uw antwoord.
Toestel dat u in uw link zet is voor in huis en niet voor de wagen.

Bloom

Ah, maar dat heb je er niet bij gezegd he.

Sytse Fliege

Maar je zit wel in het Car Hifi deel :)
Ach, kikker toch op!

Bloom

Oei, dat had ik niet gezien. Ik had alleen de onderwerplijn gezien.

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!