Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Walt

Ik denk zelf dat alsnog de luisteraar dat is, vandaar ook al je er niet in gelooft, het niet werkt.

En daarom ook dat het ook versterkend kan werken, hebben jullie nooit gehad als iemand komt luisteren en aangeeft dat het goed klinkt, dat je zelf ook denk, inderdaad wat klinkt het goed vandaag?

En als iemand juist zegt, ik hoor er niks van, dat je zelf ook denkt, raar, waarom doet de lamp het ineens minder goed?

Een groot deel van de werking, is dus dat je erin gelooft, zo simpel is het... wij stralen allemaal energie uit, koppel die op een positieve manier aan je set en voila... 

Daarom dat ik denk dat structuur info eigenlijk niet echt bestaat, wel bestaan er slechte materialen, met die in de keten dragen die hun slechte energie of eigenschappen over aan de set. In dat opzicht denk ik dat Peter Belt het heel goed begreep.

Groetjes Walter

Loves-Tubes

Vind je opmerking over de Daudio MOB interessant in een ander topic, kan echter geen specs vinden over deze luidsprekers. Kun je dit bijvoorbeeld met buizen aansturen? Push pull 35 a 40 watt? Misschien moet ik de fabrikant zelf vragen, maar misschien weet jij ook zo het antwoord?

minplus

Apekool dus (voor ons), Walt
Gelukkig.
Het is niet dat het alleen werkt als je er in gelooft.
Mijn lief en ik geloofden als beta-wetenschappers ook maar een milliseconde dat een audio-lamp iets zou kunnen doen. Volslagen waanzin, een maffe lamp die het geluid zou beïnvloeden.
Daarom zijn we op bezoek gegaan bij Tdo, los van dat hij een buitengewoon fijne jongen is, om de waanzin te ontmaskeren.
En zaten vervolgens verbijsterd in onze stoel.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Loves-Tubes

Citaat van: minplus op 21 april 2025, 18:14:36Apekool dus (voor ons), Walt
Gelukkig.
Het is niet dat het alleen werkt als je er in gelooft.
Mijn lief en ik geloofden als beta-wetenschappers ook maar een milliseconde dat een audio-lamp iets zou kunnen doen. Volslagen waanzin, een maffe lamp die het geluid zou beïnvloeden.
Daarom zijn we op bezoek gegaan bij Tdo, los van dat hij een buitengewoon fijne jongen is, om de waanzin te ontmaskeren.
En zaten vervolgens verbijsterd in onze stoel.
Zijn beta-wetenschappers dan niet gevoelig voor het placebo effect? Ik snap de opmerking van @Walt wel dat je als mens beïnvloed kan worden. Dit los van de werking van diverse producten.

minplus

Vast wel.
Maar als je vol wantrouwen met z'n tweeën gaat luisteren met als instelling "dit is volkomen waanzin en kan onmogelijk iets doen" en vervolgens beiden rechtop in je stoel zit vol verbazing...
Dan is het geen placebo effect.

Walt

Ik heb ooit eens het kleinere Daudio model C1 met 2x 25cm woofer gehoord op iets van 2x 50 watt buizen, dat ging echt uitstekend. De MOB met zijn 2x 38cm woofer zal met 2x 40 watt buizen een forse druk kunnen neerzetten verwacht ik.

Walt

Ha minplus, het is makkelijk te testen. Doe een blinddoek voor en laat een ander de lamp aan of uitzetten. Dan moet jij raden of het aan of uit is. Volgens mijn theorie zul je statisch niet verder komen dan gokken.

Groetjes Walter

Theo van Wermeskerken

Totdat je het een blinde talloze keren laat doen, zoals hier gedaan is.
En Walt heeft vermoedelijk het stuk over zon energie gemist.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Walt

Beste TvW,

Dus alleen luisteren overdag, anders werkt het niet? Dat zou wel verklaren waarom ik zo weinig effect ermee sorteer, ik luister altijd in de avond met de gordijnen dicht.

Ik hoorde op het einde trouwens wel verschil met de lamp aan of uit, maar dat was helaas geen verbetering, ik verdenk de negatieve invloed van de rotzooi uit de variac op het net...? Misschien zou een accu uitkomst kunnen bieden voor wie het onderste uit de kan wil halen.

Groetjes Walter

Starsky

Citaat van: Walt op 21 april 2025, 18:44:08Ha minplus, het is makkelijk te testen. Doe een blinddoek voor en laat een ander de lamp aan of uitzetten. Dan moet jij raden of het aan of uit is. Volgens mijn theorie zul je statisch niet verder komen dan gokken.

Groetjes Walter
Dit betwijfel ik Walt...
Het verschil Lamp aan en uit is "waarneembaar" , te fel zoals jij ook aangaf wekt "irritatie" te druk op 1 of andere manier.., ik regel de lamp af terwijl ik naast mn grote luidspreker sta en en de lamp niet zie ..en regel de variac af tot wat ik als prettig ervaar door die ene luidspreker.

In mijn beleving doet de tegel en lamp nu het meeste in de set..
Ook op de leen versterker doet de lamp het geweldig :)

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Walt op 21 april 2025, 19:08:42Beste TvW,

Dus alleen luisteren overdag, anders werkt het niet? Dat zou wel verklaren waarom ik zo weinig effect ermee sorteer, ik luister altijd in de avond met de gordijnen dicht.

Ik hoorde op het einde trouwens wel verschil met de lamp aan of uit, maar dat was helaas geen verbetering, ik verdenk de negatieve invloed van de rotzooi uit de variac op het net...? Misschien zou een accu uitkomst kunnen bieden voor wie het onderste uit de kan wil halen.

Groetjes Walter

Ik verdenk de andere invloeden zoals al vaak gezegd.
Maar rotzooi op het lichtnet was inderdaad een dingetje, daarom is later de variac / gelijkrichter ontwikkeld
die ruim voldoende filtering biedt voor de voeding van de gloeidraad.
De eerdere dimmer regeling werkte met fase aansnijding die buiten de al aanwezige rotzooi op het net ook zelf nog de nodige rommel genereerde.
Maar : ook die oplossing werkte en nog steeds.
En accu voeding is wel het schoonst, maar maar ook verreweg het slechtst, ergo : werkt helemaal niet.
En Berret heeft wel degelijk een bijzonder vernuftige oplossing met zonenergie ontwikkeld en in gebruik..
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Walt

Voor zover ik wist werden de tegels behandeld met de 'klap van de hamer' methode, waarbij Berret gelijktijdig wat 'wijze woorden' uitspreekt. Maar als er een nieuwe methode is met invloed van de zon, dat was mij nog onbekend.

minplus

Citaat van: Walt op 21 april 2025, 18:44:08Ha minplus, het is makkelijk te testen. Doe een blinddoek voor en laat een ander de lamp aan of uitzetten. Dan moet jij raden of het aan of uit is. Volgens mijn theorie zul je statisch niet verder komen dan gokken.

Groetjes Walter

Ha Walter, het was extreem duidelijk voor beide buitengewoon wantrouwende ongelovigen, zowel met ogen open als ogen dicht ook al wisten we niet of Tdo de lamp aan of uit zette want het is geen bouwlamp.
Je ziet niet of hij aan of uit is omdat de gloeidraad niet fel oplicht.

minplus

Citaat van: Walt op 21 april 2025, 19:41:52Voor zover ik wist werden de tegels behandeld met de 'klap van de hamer' methode, waarbij Berret gelijktijdig wat 'wijze woorden' uitspreekt. Maar als er een nieuwe methode is met invloed van de zon, dat was mij nog onbekend.
Deze opmerkingen verbazen me ten zeerste.

Walt

Ha minplus, ik heb zelf jaren de audiolamp gehad hier, en dus ook wel aan anderen laten horen. Die mensen waren niet echt impressed met het effect zeg maar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de lamp niet zou werken, maar mijn set kan het effect ervan niet goed laten horen. Of het effect is er niet, omdat de set vanuit zichzelf al voldoende goed is, waardoor de lamp geen meerwaarde meer heeft.  Het fase verloop van mijn speakers rond de crossover punten is heel erg goed, kan een verklaring zijn. Iemand hier op het forum heeft Avalons, die hoorde ook geen enkel effect met de tegel, maar ook die speakers zijn uit zichzelf al meesters in 3D weergave, dat sterkt mijn vermoeden.

Ik ben trouwens niet uit op een welles / nietus discussie, een ieder kan het zelf testen en kijken of het meerwaarde heeft. Altijd je eigen oren laten bepalen. Genoeg tevreden gebruikers hier te vinden, maar het is niet voor iedereen de beste of de enige methode zo is gebleken,

Groetjes Walter