Berret's netspannings inspanning

Gestart door Theo van Wermeskerken, 16 september 2023, 10:36:33

Vorige topic - Volgende topic

evehal

Sinds enkele dagen gebruik ik het nieuwe stekkerblok, welke er prachtig afgewerkt uitziet!
Ondanks het feit, dat ik sinds een jaar weet, dat ik gehoorverlies in m.n. het hooggebied" heb, waardoor bijv. stemmen bedompter klinken en ik bekkengeluid minder kan onderscheiden, heb ik toch een stekkerblok aangeschaft.
En wat schetst mijn verbazing: m.n. in het hoge tonengebied hoor ik "meer" en "beter", en nu citeer ik Tubamaniak, omdat hij een perfecte verwoording gaf:
- detaillering van het geluid enorm toegenomen is;
- helderheid van het geluid toegenomen is;
- lucht om instrumenten, waardoor onderscheid in tonen groter is!
Kortom: hier zit een mens, die erg gelukkig is met dit stekkerblok!

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

audiovorden

Proficiat met jullie aanwinsten TSP en Evehal.

Tannoysuperprestige 2

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: evehal op  7 oktober 2024, 14:04:52Sinds enkele dagen gebruik ik het nieuwe stekkerblok, welke er prachtig afgewerkt uitziet!
Ondanks het feit, dat ik sinds een jaar weet, dat ik gehoorverlies in m.n. het hooggebied" heb, waardoor bijv. stemmen bedompter klinken en ik bekkengeluid minder kan onderscheiden, heb ik toch een stekkerblok aangeschaft.
En wat schetst mijn verbazing: m.n. in het hoge tonengebied hoor ik "meer" en "beter", en nu citeer ik Tubamaniak, omdat hij een perfecte verwoording gaf:

Wow! Dat is wel echt mooi dat je nu weer meer kunt horen in het hoog spectrum!

Tannoysuperprestige 2

Citaat van: evehal op  7 oktober 2024, 14:04:52Sinds enkele dagen gebruik ik het nieuwe stekkerblok, welke er prachtig afgewerkt uitziet!

Mooi!

Heintje

Wellicht is dit een gunstig bijverschijnsel van dat een stuk vervorming weg is?
Dan hoor je beter, maar hebben je hersenen wellicht  ook minder moeite om het waargenomen geluid te ontwarren.

Misschien druk ik me niet goed uit, maar wellicht begrijp je toch wat ik bedoel ...

quadpapa

Wat een heerlijk bericht is dit!Nu ik de 80 nader en ook een behoorlijk hogetonen verlies blijk te hebben
wil ik natuurlijk ook zulke stekkerblokken! De laatste tijd heb ik minder plezier aan muziek kunnen beleven dan vroeger, dus Berret ik zal je bellen!

Buell

Citaat van: Tannoysuperprestige 2 op  6 oktober 2024, 10:59:41

Bij deze foto's van de voorpret fase! De gekozen houtsoort en dan mn de kleur is bijna identiek aan de Tannoy Westminster. Leuk!
Top, zien er ook geweldig uit.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Starsky

Op verzoek vanTheo hier de reactie ( in een ander topic ) van Niemand
Citaat van: Niemand op 11 oktober 2024, 16:09:28Het nu al beroemde netfilter is echt een openbaring weer uit de koker van Berret .
Zojuist nou ja anderhalf  uur terug hier aangekomen en aangesloten en geluisterd .
Het is ongelooflijk wat er gebeurt:
Direkt resultaat een goede stap weer vooruit ,waar eindigt dit moois?!?
Wederom een flinke verbetering in rust in de weergave detailrijker dan ooit  .
Bizar werkelijk, zo fijn luisteren .
Het zal wel allemaal denk ik soms ,maar dan wel zeeeeeer positief .
Overigens Quadpapa jouw omschrijving van meer waarneembaar mooier nog hoog klopt ook helemaal .
Ik ben er heeeel blij mee .

Starsky

Aan de gebruikers van "het blok"

Is het vergelijkbaar met de lamp?
Of is dit weer extra er bovenop? Versterkt het elkaar? ( ik vermoed van wel)
Heeft lamp aan/uit invloed?

U begrijpt... ik ben nieuwsgierig  ;D

Geen hond

Het werkt elkaar niet tegen zoveel is wel zeker , maar het is er echt weer extra bij . ;)

Geen hond

Sorry vergeet ik even te melden . 
De lamp niet bewust uit gedaan ,maar het verschil met dit netfilter lijkt groter mede doordat de lamp pas aan ging terwijl  ik het filter aan sloot .
Dit omdat ook de lamp op dit filter zit .
M.A.W .
Ook die stekker van de lamp ging tegelijk in het netfilter en daarna ging overal de stroom weer aan vanuit de aparte groepkast .(een aparte groep)
Daarvandaan via de speciale zekering (Berret) komt de aparte audiogroep dmv een siliconenkabel de woonkamer in naar de plek van de audio waar vervolgens dit filter zit.

Tubamaniak

Ook hier zit de lamp achter de nieuwe stekerdoos. En geloof het of niet, de lamp brandde feller ! Daarom heb ik de variac een mooi stuk terug moeten draaien. Die staat nu een streepje boven 40 op een schaal van 0 - 260 . De netspanning is niet veranderd. Die varieert licht tussen 228 en 233 volt.
Thorens TD 166, Ortofon MC1 Turbo, Musical Fidelity A1, Philips 104 en 204, Sony 557ESD, Audio-Produkter Chaconne

ralf

Er worden dit stekkerblok wel een hoop kwaliteiten toegedicht .

Vraagje zit er een CE keurmerk op.

Of trap ik nu iemand op zijn tenen ?