• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

JBL SUB140 230 Subwoofer zoemt

Gestart door Alfster, 16 juni 2021, 11:14:02

Vorige topic - Volgende topic

Alfster

Hoi, Ik heb een JBL SUB140 230 Subwoofer die zoemt als deze aangezet wordt, aangesloten of niet aangesloten maakt niet uit. Als de subwoofer zelf uitschakelt (stand-by) als er geen signaal meer is dan verdwijnt de zoem. Ik heb met kabels gewisseld welke geen verschil maakt, ook de versterker van de sub nagekeken maar niets bijzonders kunnen ontdekken als bijv lekkende of bolle condensatoren. Het is wel iets wat bij dit type vaker voorkomt, hopelijk dat een techneut onder jullie mij er verder mee kan helpen waar ik euvel mee kan elimineren. 

Alvast bedankt Leen

Heintje

Als er niets aangesloten (aan signaalkabels) is op de Sub behalve netspanning en hij zoemt dan nog, wordt de voeding slecht. Vaak is dat een kwestie van condensatoren vervangen. Hier op het forum zijn mensen die dat doen als je vermeldt in welke buurt de Sub woont.

Alfster

Dankjewel Heintje, gelukkig kan ik zelf een soldeerbout vasthouden, dan ga ik alle condensatoren vervangen, kost de wereld ook niet, maar nu weet ik waar ik het moet zoeken.