• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

morph

Ik heb ook eens zo'n, op zich grappig, ding als cadeautje gehad.

Voordat het je handig lijkt om gevuld in je rugzak mee te nemen is het verstandig eerst even te checken hoe goed de afdichting is.

Tobkwaliteit van Action of Ali of iets dergelijks...

Voor thuis leuk, maar ook deze is misschien niet geschikt om als thermos mee te nemen.

RenéN

Citaat van: minplus op 10 juni 2021, 16:19:53Ik zie het meer als het huren of kopen van een tennisracket.

Elements 2 op m'n ouwe XP gaat nu zo'n 20 jaar mee, Elements 4 op m'n Mac 9 jaar.
Een nieuwe Elements kost 100â,¬. Dus samen iets van 200.
Gehuurd hadden ze samen tussen de 2 en 3 duizend gekost.
Ja, dat gaat (voor de vrijetijdsfotograaf) ook nergens meer over.... Toch zijn er op mijn fotocluppie genoeg leden die een abo hebben. Ik ben er ook niet blij mee, ik betaal liever éénmalig een bedrag en kijk dan wanneer en óf ik wel wil upgraden. Die upgrades zitten namelijk "natuurlijk" wél in die abo's. Maar ja, wat gebruik íkzelf er nu echt van, van al die mogelijkheden die Photoshop biedt?

Jeronimo

10 juni 2021, 23:32:57 #362 Laatste wijziging: 10 juni 2021, 23:38:20 door Jeronimo
Het is een Nikon Official Product, die Nikkor Tumbler, 24-70 mm f/2.8G ED.

Vooruit, dit is het beste uploadresultaat dan van mijn tweede digitale foto (JPEG format). Om een mijlpaal te vieren. Uit de losse pols dwars door mijn zonnewering heen genomen. Ik heb vandaag nog geen bezoek gehad van de vader des huizes aan de overkant, maar het wel oppassen geblazen natuurlijk met wat je in beeld neemt. ;)


Celica TA40

Citaat van: Jeronimo op 10 juni 2021, 20:29:31Leuke koffiemok aangeschaft:



Was er ook als Minolta "objectief"; destijds of te duur of niet op voorraad. Tegenwoodig fotografeer ik veel met Pentax, al heb ik de berg Minolta spullen uiteraard ook nog steeds.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Celica TA40

Citaat van: Jeronimo op 10 juni 2021, 23:32:57Vooruit, dit is het beste uploadresultaat dan van mijn tweede digitale foto (JPEG format). Om een mijlpaal te vieren. Uit de losse pols dwars door mijn zonnewering heen genomen. Ik heb vandaag nog geen bezoek gehad van de vader des huizes aan de overkant, maar het wel oppassen geblazen natuurlijk met wat je in beeld neemt. ;)



Volgende keer het objectief door de zonwering heen steken; belichting lijkt me goed, scherpstelling was op de bomen, maar die lijnen van de zonwering vind ik persoonlijk storend.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Jeronimo

@zonnewering. Helemaal mee eens. Als ik een serieus shot zou hebben genomen dan zouden die dingen omhoog gaan. Ik was gewoon benieuwd wat er zou gaan gebeuren. Het is mijn tweede shot überhaupt met de D70. Volgende foto's gaan wat meer met overleg. :)

Boer Bruut

Wat mij opvalt bij je eerste digitaal genomen foto hier is dat eindelijk de kleuren eens normaal zijn.
Bij je eerder geplaatste analoge pics vond ik de kleuren gewoon slecht.
De mogelijke reden daarvan is eerder besproken
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Heintje

Normaal meng ik mij niet in dit topic, omdat ik (los van mijn iPhone) al geruime tijd niet meer fotografeer: vroeger had ik een mooie Pentax set (nog steeds, maar defect).
Over dat "niet natuurlijk": ik vind HDR een mooie uitvinding, maar de foto's die erna ontstaan vind ik soms onnatuurlijk (misschien ook door de nabewerking). Dat je te donkere vlakken via HDR kunt invullen vind ik prima, maar een foto met enorme contrastverschillen en alles goed belicht vind ik er als het te extreem is, niet mooi uitzien: de onnatuurlijkheid valt dan op en dan ben je voor mij (met respect voor het vakmanschap) qua eerste emotie bij het bekijken van de foto het doel voorbij geschoten.

Jeronimo

11 juni 2021, 14:15:11 #368 Laatste wijziging: 11 juni 2021, 14:17:23 door Jeronimo
Graag even jullie deskundige feedback hierbij.

Ik heb zojuist zelf wat negatieven gescand en ik zie bij de foto's witte vlekjes, die per foto verschillen. Wat is hier aan de hand? Bestanden t.b.v. upload maar even omgezet naar JPEG. Jammer overigens van de linkerbovenhoek van de tweede foto, maar dat is minder van zorg op dit moment. De plaat van de scanner en de achterkant van de negatieven heb ik schoongemaakt.




Heintje

Logisch gezien moeten het vuiltjes zijn, want de witte stipjes hebben bij het belichten/scannen geen licht doorgelaten.
Misschien beide zijden van de dia schoonmaken?

Boer Bruut

inderdaad stofjennnsss..
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jeronimo

Geen probleem om voorzichtig met een microvezeldoek over de voorkant van de negatieven te strijken? Overigens, het staat nu wel wat beter met de kleuren vanaf film?

Jeronimo

11 juni 2021, 17:34:13 #372 Laatste wijziging: 11 juni 2021, 18:10:58 door Jeronimo
Verhip. Is gelukt. Voorkant ook gedaan. Dat zijn dan microstofjes geweest. Weet één van jullie overigens wat ik gefotografeerd heb en het verhaal erachter? Tipje van de (rode) sluier, dit is een rijksmonument.


morph

Zou ik alleen bij onbelangrijke fotonegatieven of dia's doen.
Als het iets "hards" is dan heb je krassen.

Koop liever een blaasbalgje met kwastje bij je favo fotozaak.
Ook handig voor je lenzen en de spiegel en binnenkant van de analoge camera.
Let op: niet om in de body van de digitale te gebruiken!

Jeronimo

Ik weet waar ik zo'n setje kan kopen. Goeie tip!