Berret's netspannings inspanning

Gestart door Theo van Wermeskerken, 16 september 2023, 10:36:33

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

@ralf:
- een CE- keurmerk geeft geen garantie tegen ongelukken, het geeft aan dat de constructie aan basale veiligheidsnormen voldoet.
Bedenk bv. Hoeveel branden jaarlijks ontstaan doordat mensen de wasmachine en droger samen op één verdeelblok mét CE-keur aansluiten...
- het ontbreken van een CE-keurmerk betekent niet dat iets onveilig is, het betekent wél dat het product niet werd aangeboden om de (ontzettend dure) CE-keurprocedure te doorlopen.

Ik zelf vertrouw de forumleden volledig en heb er (op basis van jarenlange forumervaringen)  vertrouwen in dat ze een veilig product afleveren, ook als het géén CE-keur heeft.

Walt

Op HT forum in zijn eigen topic geeft ralf aan dat hij nu zelf een stekkerblok gaat bouwen, ben benieuwd of hij er een CE sticker op gaat plakken...  ;D

ralf

Ik bouw dit niet voor de verkoop.

0 belang erbij.

Gebruik onderdelen van Furutech.

En heb dus geen CE keurmerk nodig.

Complete onzin dus Walter/Contour.

Het gaat hier om de creaties van de heer Berret .

Starsky

Citaat van: ralf op 19 oktober 2024, 18:20:41Ik neem aan dat dit stekkerblok juist gemaakt wordt om die van de Actio, Lidl e.d.
wat brouwkwaliteit moet overtreffen.

Dus het vergelijk gaat daar al scheef 😉

Qua bouwkwaliteit is dit wel een stuk beter.., en qua geluid en muziek beleving nog beter!
Ik heb meer vertrouwen in "dit" spul als in action & karwei meuk..wel CE maar onlangs ook bijna uitgefikte tijdlok..( en NEE geen 10.000watt erop)
CE is "maar een stempel" en de chinezen weten daar wel raad mee  ;)

Maar goed, ik neem aan dat het nu wel duidelijk is..
Doe waar je je goed bij voelt... niets moet & alles mag..

Heintje

Dit gaat m.i. de verkeerde kant op.

Het wringt in dat als Ralf zelf iets bouwt op basis van componenten mét CE-keur hij het wel vertrouwt en dat als Berret datzelfde doet op zijn manier (óók elektrotechnisch gezien verantwoord), Ralf dat niet vertrouwt. En dat mag in deze wereld, daar is niets mis mee.

Voorbeeld: wij rijden allemaal in een auto die door "een onbekende" wordt onderhouden en waar we ons toch veilig in voelen. Dat vertrouwen heb je of dat heb je niet.

Geen hond

Ik weet echt zeker dat Berret geen risico neemt met dit soort dingen daarvoor is hij toch echt te goed geschoold en integer .
en idd cekeur zegt geen donder over echte veiligheid ,hoogstens over het prototype ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Jan66

Er zijn mensen die moeilijk doen als er geen CE-keur op zit, maar ze kopen wel 'rotzooi' via Aliexpress.

Theo van Wermeskerken

Het riekt ook een beetje naar wat stemmingmakerij.
Ralf vraagt belangstellend naar het CE keurmerk en als dat niet als extra aanwezig is, zegt hij : DAN haak ik af.
Alsof het ooit de bedoeling was er eentje aan te schaffen want via een ander forum blijkt dan dat hij er zelf eentje aan het fabrieken is.
Overigens ook zonder dat CE keurmerk want dat is niet nodig.
Nou, ik weet dat Berret gebruik maakt van behoorlijk bovenmodale componenten in zijn blok, en : met CE keurmerk.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Heintje

Geen hond

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 20 oktober 2024, 13:05:17Het riekt ook een beetje naar wat stemmingmakerij.
Ralf vraagt belangstellend naar het CE keurmerk en als dat niet als extra aanwezig is, zegt hij : DAN haak ik af.
Alsof het ooit de bedoeling was er eentje aan te schaffen want via een ander forum blijkt dan dat hij er zelf eentje aan het fabrieken is.
Nou, ik weet dat Berret gebruik maakt van behoorlijk bovenmodale componenten in zijn blok, en : met CE keurmerk.
x2
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Walt

Meeste van ralf zijn projecten komen niet verder dan de ideeën fase, en daarvoor is geen CE merk nodig...  ;D

ralf

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 20 oktober 2024, 13:05:17Het riekt ook een beetje naar wat stemmingmakerij.

Met het grote verschil dat het eigen stekkerblok puur voor eigen gebruik is.

Ben zelf niet zoals de heren Berret en consorten commercieel actief.

Jammer dat er van een vraag zo'n punt gemaakt wordt.

Just my 2 cents.

ralf

Citaat van: Walt op 20 oktober 2024, 15:40:29Meeste van ralf zijn projecten komen niet verder dan de ideeën fase, en daarvoor is geen CE merk nodig...  ;D

Zag in je filter van de dipolen ook ducktape zitten?

Maar Walter jammer dat je altijd zo reageert.

Heintje

Wellicht is het constructief om weergeven ontopic verder te gaan. Ik wacht in elk geval Berrets volgende bericht met ongeduld af.