• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Bij B.Gehakt

Gestart door Parker700, 26 mei 2007, 22:57:55

Vorige topic - Volgende topic

Parker700

Citaat van: TANNOY op 21 september 2015, 22:58:36
Citaat van: Parker700 op 21 september 2015, 22:47:28
Vanavond verplicht weer even moeten mogen luisteren in huize Gehakt.
Erg lekker!!!!!


Alleen die kaakjes. :o
al geluisterd via de Sony cd spelert??
Ja.
Muziek, daar kikker je van op!

A. Buys

Afgeluisterd ???


via een CD speler... het moet niet gekker worden.  ::)
|         |        |       |      |     |    |   |    |     |      |       |        |         |

B. Gehakt

13 mei 2019, 15:51:40 #4607 Laatste wijziging: 13 mei 2019, 15:58:24 door B. Gehakt
Citaat van: KT88 op 18 november 2007, 23:08:59
Het moest er toch eens van komen: een bezoekje aan B. Gehakt in het altijd wonderschone Heelsum.

Nu ken ik B. al wel van bezoekjes aan mij en via 't forum, maar in het echie is het altijd weer anders natuurlijk.

Ik heb dit topic hernoemd naar wat ik passend vind: De Gehakt Belevenis.

Want een belevenis was het, de afgelopen woensdagmiddag. Zolang heeft het geduurd voordat ik denk onder woorden te kunnen  brengen wat me is overkomen.
Hoezo, KT? Nog nooit 'n goeie set gehoord?
Jawel, heel veel zelfs. Maar nog nooit 'n set gehoord die me tot in het diepst van mijn ziel heeft bereikt, en ook daadwerkelijk iets blijvend bij me heeft veranderd.

Is het dan allemaal zo bijzonder, daar bij die Bernhardt Gehakt?
Wil je wel geloven dat ik eigenlijk niet eens heb gezien wat er nu werkelijk stond? Ik, als techneut, heb niet bewust gekeken naar wat er stond te spelen!
Iets van Quad, ja, een setje Driade-achtige monitor speakers en een CD speler die ik ooit eens heb gerepareerd, maar de rest is me niet bijgebleven.

Was ook totaal niet belangrijk.
De eerste plaat werd opgezet, een stukje gitaar met stem, en dat stond er gewoon. Rotsvast. Kop heen en weer, naar voor en naar achter, geen verandering.
Nog een plaatje, gitaar weer. Erg mooi, erg realistisch en eng als je je ogen dicht deed.

Maar toen.
Een CD van mijzelf, met 'n nummer dat ik erg goed ken, heel veel zelf draai overal, ik heb zelf ooit de toetsenpartij hiervan gespeeld.  "Revelation" van de Yellowjackets, live, met Take Five.
Dat nummer ken ik dus wel.

B. zet het op en ik onderga een onderdompeling in emoties.
Ik ga schudden, huilen, janken, kan mijn koffie niet meer vasthouden.
6 minuut en nog iets ben ik in de ban van het podium, staan ze daar gewoon te spelen, te zingen, te swingen, te zweten.

Onvoorstelbaar.
Bijna wil ik B. vragen of hij het af wil zetten, zo overweldigend is het.

Ik kom iets bij en we gaan verder met wat Special EFX en daarna enige klassieke werken.
Inmiddels ben ik weer wat op adem gekomen en ga rondlopen, eerst naar achter in de kamer, dan achter het muurtje, dan naar de gang........het orkest en het koor blijft staan!
Natuurlijk, net als in de concertzaal zou gebeuren is er iets afzwakking en timbreverandering, maar het beeld staat en blijft staan.
Alsof je de kerk/concertzaal weer binnenloopt bij het betreden van de woonkamer.

Afgrijselijk realistisch in de beleving. En dan hoef ik het helemaal niet meer te hebben over de verbazing dat er zoveel laag uit zulke speakertjes komt, ik heb de gehele set gewoon "face value" willen beleven en dat is "aardig" gelukt.  ;D  ;D

B., geweldig! Gefeliciteerd met dit behaalde resultaat en bedankt voor deze ongelooflijke ervaring die me rijker heeft gemaakt!


PS.: sinds de vorige bezoeken heeft B. nog wat "vorderingen" geboekt, hetgeen hijzelf omschrijft als "nieuw".  ;)

En nee, Parker, ook mij heeft hij niet verteld hoe hij het doet...........

Beste KT (in de hoop dat u bij gelegenheid hier nog eens leest),

Zo is het velen, zeg maar tientallen, hier vergaan. Dat zegt natuurlijk niets, wetenschappelijk gesproken, en dat doen we hier dan ook niet. Ja, ik weet wetenschappelijk te spreken, daar heb ik diploma's voor en ook in ruime mate vrienden en bekenden die daarin voldoende geschoold zijn om mij op zulks te wijzen mocht zich dat voordoen.

Nu komt aan alle goeds een eind, dus ook aan 'Bij B. Gehakt' of 'De Gehakt Belevenis'. We zijn bijkans 14 jaar verder dus eenieder met belangstelling heeft zijn of haar kans gehad hier te luisteren, dunkt mij. Het is genoeg, de sterke koffie en de slappe, oudbakken koekjes zijn op, en ik stel het huis niet meer open voor eenieder die hier wil komen luisteren. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, al realiseer ik mij dat ik niet de starter van het topic ben maar gezien de titel van dit topic meen ik toch een dergelijk verzoek te mogen neerleggen bij de moderators.

Ben ik mijn belangstelling kwijt voor dit onderwerp? Welnee, ik luister nog dagelijks en met veel plezier naar de set en ook modificeer ik bij gelegenheid nog het een en ander. Laatst nog een geheel nieuwe modificatie toegepast, volgens een suggestie mijnerzijds waarvan VdH mij bij een van mijn eerste bezoeken aldaar bezwoer dat die niet zou werken (en ik die daarom nooit had geprobeerd; ik realiseer mij dit dan ook slechts achteraf). Daarmee is de set op een niveau gekomen waar ik ganselijk tevreden mee ben en voorts zoek ik nog door naar alternatieve toepassingsrichtingen die uiteraard daarmee buiten de scope van dit forum vallen. Alles op z'n tijd, alles op z'n tijd, zeg maar.

Dus tot zover, beste medefreaks, tot zover ...
Deskundige

minplus

Jammer, maar ik kan het me goed voorstellen.
Ik heb zelf duidelijk gemist dat ik vaak redelijk bij je in de buurt ben geweest en af en toe nog kom. Niet goed gekeken waar je zit. Pech voor mij. :(
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

TANNOY

ook ik ben toen ergens in die tijd op bezoek geweest, met Arden en piet ..

ik verwachtte er niet heel veel van, je hebt al wat gehoord natuurlijk door de jaren heen.

maar ben blij dat ik wel het bezoek heb gedaan, het veranderde mijn kijk op audio voor altijd.

op de terugweg, was ik me nog aan het afvragen wat ik nou beleefd had... ???

het was en is een set die je niet meer laat luisteren naar de apparatuur, maar je bij de strot grijpt, je laat wegzakken in je stoel, je op laat veren, je meeneemt in de muziek , de emotie, de instrumenten bijna kan voelen, de gitaar in kan kijken, het podium wat staat als een huis,en dat zelfs blijft staan op standje oorlogssterkte, ik ben niet een mega klassiek liefhebber, maar ik weet dat een mooie weergave moeilijk is qua beeld en intensiteit omdat het zo groot is, maar het bleef staan als een huis..verbazend!

de afmetingen van de luidsprekers en het beeld wat er stond, dat was eigenlijk niet mogelijk, dit heb ik zelfs nooit gehoord op mega grote systemen.

en het gemak bij niet eens een groot vermogen qua versterking was indrukwekkend.

het was en is een memorabel bezoekje wat ik nooit meer zal vergeten!



buiten dat was het ook prettig vertoeven in huize Gehakt!  :)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Benco

Daar sluit ik me hegeel bij aan !


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Parker700

Muziek, daar kikker je van op!

Sytse Fliege

Citaat van: Parker700 op 14 mei 2019, 07:16:49
Welke koekjes?

Pas maar op jij, je moet straks nog een end met hem "up driven".
Ach, kikker toch op!

B. Gehakt

Ja, ja, maar, lieve mods, mag het topic nu dicht?
Deskundige

minplus

Schijn ik te kunnen regelen. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right