• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Vloerstaanders voor mijn buizenversterker

Gestart door Naim_noob, 14 december 2022, 17:41:58

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Naim_noob op 14 januari 2023, 16:53:09De verkoper zei, terwijl we bezig waren de speakers in te pakken, dat we een week hadden om eventueel terug te brengen. Maar toen puntje bij paaltje kwam, wilde hij ze niet meer terugnemen. We hebben niks zwart op wit, dus is het ons woord tegen het zijne. M'n vrouw is pislink, en ik ben ook teleurgesteld maar ik zie het nog als mijn eigen fout - ik had het in een e-mail of op de factuur moeten laten zetten.

Ik heb met m'n vrouw overlegd en we hebben besloten om toch naar wat anders op zoek te gaan. De Fyne Audio set komt dus weer te koop.
Je gaat dan toch uit van goed vertrouwen, jammer. En op dat moment denk je niet na over zaken zwart op wit zetten, je wilt met je nieuwe luidsprekers lekker thuis gaan luisteren. Slechte service van deze winkel Mister-hifi
Denk dat ze nu wel een klant kwijt zijn....

Naim_noob

Citaat van: d'Oh! op 14 januari 2023, 17:11:19Oeff, da's bijzonder zuur. Ik zag dat de Sonetto's een stuk compacter zijn.
Hoe groter de speakers, des te moeilijker te plaatsen?

Deze speakers, naar mijn eigen persoonlijke mening (dus met een korrel zout nemen ajb), horen in een ruimte die qua akoestiek bijna dood is - dus minimale reflecties. Dat kwam ook wel redelijk overeen met de luisterruimte waar we zaten en verklaart ook waarom mijn sonetto II die ik had meegenomen, totaal verzopen in de ruimte.
Mijn woonkamer daarentegen is vrij levendig. Ik ben een aantal dagen aan de gang geweest met plaatsen, tot zelfs m'n vrouw zei "ja hallo, moeten die dingen helemaal daar staan!  :o " en nog was er nauwelijks verbetering.
De speakers zullen echt niet slecht zijn. In de winkel klonken ze goed, en ook zijn de recensies positief. Alleen bij mij thuis komen ze niet tot hun recht.
Bronnen:
Naim Uniti Atom voor alles digitaal
Dual CS255 platenspeler + Schiit Mani phono-amp
Versterker:
Fezz Audio Titania 2x45W Geïntegreerde Buizenversterker
Speakers:
Sonus Faber Sonetto V

Naim_noob

Citaat van: Mmuetst op 14 januari 2023, 17:23:14
Citaat van: Naim_noob op 14 januari 2023, 16:53:09De verkoper zei, terwijl we bezig waren de speakers in te pakken, dat we een week hadden om eventueel terug te brengen. Maar toen puntje bij paaltje kwam, wilde hij ze niet meer terugnemen. We hebben niks zwart op wit, dus is het ons woord tegen het zijne. M'n vrouw is pislink, en ik ben ook teleurgesteld maar ik zie het nog als mijn eigen fout - ik had het in een e-mail of op de factuur moeten laten zetten.

Ik heb met m'n vrouw overlegd en we hebben besloten om toch naar wat anders op zoek te gaan. De Fyne Audio set komt dus weer te koop.
Je gaat dan toch uit van goed vertrouwen, jammer. En op dat moment denk je niet na over zaken zwart op wit zetten, je wilt met je nieuwe luidsprekers lekker thuis gaan luisteren. Slechte service van deze winkel Mister-hifi
Denk dat ze nu wel een klant kwijt zijn....

Ik denk sowieso nu wel 2x na voordat ik weer ooit iets 2de hands koop, want dat is de crux. Waren ze nieuw, dan had ik zelfs wettelijk 2 weken bedenktijd gehad. Ik heb de verkoper zelfs een vergoeding aangeboden voor de moeite en tijd, maar helaas.

Positieve noot: Ik heb intussen bij een andere winkel een waanzinnig mooi aanbod gekregen voor een nieuwe set Sonus Faber Sonetto V. Wel flink boven budget (zeker na de miskoop) maar mijn vrouw stond vierkant achter me. De winkel heeft me zwart op wit gegeven dat ik ze mag terugbrengen als ze niet bevallen. Ze staan nu bij me thuis in te spelen en ik kan wel janken, hoe mooi deze klinken. Ik was wel bezorgd of m'n versterker niet tekort vermogen had, maar ik hoor geen clipping en al bij half volume gaan ze heel luid.
Bronnen:
Versterker:
Speakers:
Sonus Faber Sonetto V

Sytse Fliege

Geïnitieerde - Interessantist
Tot Sytse Fliege-gemaakte

Duclaasie

Wat fijn dat deze speakers wel tot hun recht komen. Het zijn trouwens om te zien ook wel echt beauties, die Sonus Fabers!

AntiAudioKwakzalverij

Gefeliciteerd met de Sonus Faber, nu nog die Fyne Audio F502 verkopen aan een liefhebber (of heb je ze kunnen inruilen bij de dealer van de Sonus Faber?)

Naim_noob

Citaat van: Mmuetst op 14 januari 2023, 19:08:17Gefeliciteerd met de Sonus Faber, nu nog die Fyne Audio F502 verkopen aan een liefhebber (of heb je ze kunnen inruilen bij de dealer van de Sonus Faber?)

Dankjewel! Ik ga de Fyne Audio set morgen op Marktplaats zetten.
Bronnen:
Versterker:
Speakers:
Sonus Faber Sonetto V

buiske2007

Inderdaad wat een fijne speakers zijn de Sonetto V. Beetje late reactie maar ik wens je er nog veel luisterplezier mee. Ik heb deze speakers ook op een Leema Tucana. Ik ben er ook heel tevreden mee.