• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Mooie speakers op Marktplaats/Ebay

Gestart door KT88, 1 juni 2007, 21:40:35

Vorige topic - Volgende topic

thanatos

Ik heb ze nog niet gehoord.. maar lees dan ook niet zo heel druk overal..
ATC - First Watt - Nottingham Analogue - Lehmann - Schiit

Sytse Fliege

Op Catawiki wordt je als verkoper in ieder geval wel afgestraft als je rommel levert of 't niet oplost.

Ik heb zelf twee klachten gehad (beide overigens transportschade), als je dat goed oplost krijg je een positieve vermelding, ondanks dat de koop in beide gevallen is geannuleerd.

Als verkoper een koper een waardering geven kan (helaas) niet, althans, ik ben in ieder geval nog niet tegengekomen hoe dat zou moeten. Ik heb een paar keer gehad dat een geveild object niet betaald werd, maar het zijn uitzonderingen, meestal gaat het prima.

Catawiki is wel flink duur, zowel voor verkoper als voor koper, ongeveer 12% provisie wordt er bij de verkoper afgetrokken en ik meen 10% wordt er bij de koper bijgeteld. Dan is eBay interessanter met alleen 10% provisie voor koper, maar je moet dan wel met een archaïsch systeem weten om te gaan. Verzendkosten per product (voor alle landen waar het heen kan) is bijvoorbeeld niet mogelijk, ik zou in ieder geval niet weten hoe.

Wat mij betreft zou er een zeer interessante markt zijn voor een advertentiesite die wél met zijn klanten meedenkt, desnoods betaald.

Ach, kikker toch op!

ronald77

Ik mag niet klagen over mn laatste marktplaats actie. Mooie set B&W matrix 1 gescoord voor een goeie prijs. De dame in kwestie had 3 sets speakers te koop en allen in zeer goede staat. Ik denk 3 gelukkige kopers want alle sets zijn al weg.

eeltje

hehe daar ik 100 procent ben afgekeurd (autisme)  koop ik alles op marktplaats op me sokken en onderbroeken na.

tis altijd opletten veel mensen gaan uit van de aanschafprijs van hun spullen terwijl de nieuwprijs van hun spullen inmiddels flink is gedaald.

Maar met goed zoeken en beetje pingelen etc is het gelukkig nog steeds mogelijk om voor weinig doekoe hoop spullen te kopen.  Vaak komen ze het nog gratis brengen ook als ik zeg dat ik zwaar autistisch ben (beetje misbruik van mijn handicap maken kan geen kwaad, geeft de mensen een goed gevoel :) ).

En ja veel mensen denken dat ze met grote mond spullen voor weinig kunnen krijgen maar dan moet je ze gewoon terugpakken door is goed kom maar ophalen voor die prijs en dan als adres politiebureau of adres van zware jongen opgeven hehe

groetjes

eeltje

Parker700

Citaat van: eeltje op  9 november 2019, 14:01:59hehe daar ik 100 procent ben afgekeurd (autisme)  koop ik alles op marktplaats op me sokken en onderbroeken na.

tis altijd opletten veel mensen gaan uit van de aanschafprijs van hun spullen terwijl de nieuwprijs van hun spullen inmiddels flink is gedaald.

Maar met goed zoeken en beetje pingelen etc is het gelukkig nog steeds mogelijk om voor weinig doekoe hoop spullen te kopen.  Vaak komen ze het nog gratis brengen ook als ik zeg dat ik zwaar autistisch ben (beetje misbruik van mijn handicap maken kan geen kwaad, geeft de mensen een goed gevoel :) ).

En ja veel mensen denken dat ze met grote mond spullen voor weinig kunnen krijgen maar dan moet je ze gewoon terugpakken door is goed kom maar ophalen voor die prijs en dan als adres politiebureau of adres van zware jongen opgeven hehe

groetjes

eeltje
Is er naast autisme nog meer mis?
Muziek, daar kikker je van op!

Randomuser

Knap als ze tegenwoordig al autisten 100% gaan afkeuren, dan is dit land in een paar jaar naar de kloten. :D :D :D

Overigens is het idee om zo'n onzinbieder helemaal het bos in te sturen zo gek nog niet...werkt alleen niet zo goed met de huidige review systeem van MP.
Als iemand het 1-2x  krijgt is hij vast wel genezen van zijn Bidiotus totalus

groovy.

Dat doen ze al langer hoor,ligt er aan in welke gradatie men het heeft.
In to each life some rain must fall.

Rubble

Citaat van: eeltje op  9 november 2019, 14:01:59hehe daar ik 100 procent ben afgekeurd (autisme)  koop ik alles op marktplaats op me sokken en onderbroeken na.

tis altijd opletten veel mensen gaan uit van de aanschafprijs van hun spullen terwijl de nieuwprijs van hun spullen inmiddels flink is gedaald.

Maar met goed zoeken en beetje pingelen etc is het gelukkig nog steeds mogelijk om voor weinig doekoe hoop spullen te kopen.  Vaak komen ze het nog gratis brengen ook als ik zeg dat ik zwaar autistisch ben (beetje misbruik van mijn handicap maken kan geen kwaad, geeft de mensen een goed gevoel :) ).

En ja veel mensen denken dat ze met grote mond spullen voor weinig kunnen krijgen maar dan moet je ze gewoon terugpakken door is goed kom maar ophalen voor die prijs en dan als adres politiebureau of adres van zware jongen opgeven hehe

groetjes

eeltje
Ziek...
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Randomuser

9 november 2019, 19:53:30 #17753 Laatste wijziging: 9 november 2019, 19:56:17 door Mr.Tisniks
Vind ik nog meevallen, eigenlijk best wel handig zelfs :D Mooi of moraal bewust is het niet maar als je 100% op je eigen winst uit bent...

d'Oh!

Enige waar ik me bij mensen op MP wel eens erger, is dat ze vragen stellen waarvan het antwoord gewoon in de adv. staat. Te lui om te lezen m.a.w.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

Randomuser

13 november 2019, 12:02:29 #17755 Laatste wijziging: 13 november 2019, 17:52:02 door Mr.Tisniks
Oh dat is standaard en bij mij gaat dat ook direct de prullenbak in, want als hij a) al niet gelezen heeft dan heeft hij b, c, d, en e ook niet gedaan.
Het is vrij simpel - koper neemt niet de moeite, verkoper neemt ook geen moeite.

Overigens, deze geweldenaren staan nu op AM.
https://www.audio-markt.de/market/infinity-qrs-quantum-reference-standard-6485034689

Echt een geval van 'once in a lifetime' dit.

BunnY

Als die zo ruk klinkt als de QLS dan zou ik hem mooi laten staan ;)
We'll see about that !!

Randomuser

Dit koop je ook niet voor performance maar voor de heb en prestige, een statement product. Denk een Ferrari 250GT van audio.
Leuk als je 20-30k netto per maand verdient en een paar honderd vierkante meter aan woonoppervlakte hebt.

Hoodman

Citaat van: Mr.Tisniks op 13 november 2019, 12:02:29Oh dat is standaard en bij mij gaat dat ook direct de prullenbak in, want als hij a) al niet gelezen heeft dan heeft hij b, c, d, en e ook niet gedaan.
Het is vrij simpel - koper neemt niet de moeite, verkoper neemt ook geen moeite.

Overigens, deze geweldenaren staan nu op AM.
https://www.audio-markt.de/market/infinity-qrs-quantum-reference-standard-6485034689

Echt een geval van 'once in a lifetime' dit.
ze hebben in de jaren 60/70/80 en ook nog 90 mooie speakers gemaakt. Die ook nu nog altijd veel nieuwe high end helemaal weg spelen mits de filters nog goed zijn😉

Hoodman

13 november 2019, 20:25:40 #17759 Laatste wijziging: 13 november 2019, 20:29:37 door nostalgie
Citaat van: BunnY op 13 november 2019, 19:05:07Als die zo ruk klinkt als de QLS dan zou ik hem mooi laten staan ;)
niet alles geloven wat je op internet leest ;)
En smaken verschillen. Mits in orde en met een krachtpatser versterker laten ze echt horen wat ze kunnen😎