• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Koptelefoon/hoofdtelefoon

Gestart door BunnY, 1 januari 2005, 14:33:28

Vorige topic - Volgende topic

BunnY

Hallo,

Verbonden met m'n A77. Nu staat m'n H1 al 6 maand buiten werking want m'n splitter leverancier heeft niet veel goesting om er eens aan et denken :P .

Ik heb eigenlijk geen enkele poort meer vrij, behalve de pwr amplifier in, en daar kan je geen koptelefoonversterker insteken.

MVG
We'll see about that !!

Bas vg

Citaat van: frutseltje op  2 januari 2005, 09:53:08
Citaat van: cve op  1 januari 2005, 22:00:57
Ik gebruik als hoofdtelefoon een Stax Signature (electrostaat). Die kostte vier jaar geleden zo'n euro 1500. Daar krijg je dan wel een aparte (voor)versterker bij. Stax heeft (naast een nog duurdere) ook goedkopere modellen. Maar reken nieuw op zo'n euro 750-1.000.
Met zo'n hoofdtelefoon hoor je werkelijk alles. Het blijft alleen een hoofdtelefoon: je 'voelt' de lage tonen niet. Dat geeft een andere belevenis dan bij 'gewone' speakers.

Alles werd weergegeven, maar meer niet.

Alfred

dat is ook de bedoeling :P


BunnY

Hallo,

Vandaag uiteindelijk eens gaan horen/zien naar een koptelefoon. Bij HiFi-Corner hadden ze enkel Sennheiser. Ik heb geluisterd naar de HD 590 en 575. Wat mij meteen opviel was dat ze er erg goedkoop en plastiekerig uitzagen. Daarna dat ze erg goed zaten en dan... dat ze eigenlijk niet goed klonken. Veel te scherp in het hoog en ook vermoeiend. Ik heb geluisterd op een NAD preamplifier.

Is dit nu eenmaal eigen aan Sennheiser of wat? HEt was in ieder geval geen winaar.

MVG
We'll see about that !!

beunky

Citaat van: BunnY op 29 januari 2005, 16:03:42
Hallo,

Vandaag uiteindelijk eens gaan horen/zien naar een koptelefoon. Bij HiFi-Corner hadden ze enkel Sennheiser. Ik heb geluisterd naar de HD 590 en 575. Wat mij meteen opviel was dat ze er erg goedkoop en plastiekerig uitzagen. Daarna dat ze erg goed zaten en dan... dat ze eigenlijk niet goed klonken. Veel te scherp in het hoog en ook vermoeiend. Ik heb geluisterd op een NAD preamplifier.

Is dit nu eenmaal eigen aan Sennheiser of wat? HEt was in ieder geval geen winaar.

MVG

Luister dezelfde Sennheisers maar eens op een fatsoenlijke hoofdtelefoonversterker. Je zult je verbazen over het verschil...
Dat is absoluut niet Sennheiser-eigen (ik heb zelf een HD-650). Denk dat het aan de simpele hoofdtelefoonuitgang van de Nad ligt (die dingen kosten vaak een paar dubbeltjes die ze er in drukken, mensen gebruiken zo'n hoofdtelefoonuitgang toch amper, dan is het niet belangrijk).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


Celica TA40

Citaat van: beunky op 29 januari 2005, 16:11:02
Citaat van: BunnY op 29 januari 2005, 16:03:42
Hallo,

Vandaag uiteindelijk eens gaan horen/zien naar een koptelefoon. Bij HiFi-Corner hadden ze enkel Sennheiser. Ik heb geluisterd naar de HD 590 en 575. Wat mij meteen opviel was dat ze er erg goedkoop en plastiekerig uitzagen. Daarna dat ze erg goed zaten en dan... dat ze eigenlijk niet goed klonken. Veel te scherp in het hoog en ook vermoeiend. Ik heb geluisterd op een NAD preamplifier.

Is dit nu eenmaal eigen aan Sennheiser of wat? HEt was in ieder geval geen winaar.

MVG

Luister dezelfde Sennheisers maar eens op een fatsoenlijke hoofdtelefoonversterker. Je zult je verbazen over het verschil...
Dat is absoluut niet Sennheiser-eigen (ik heb zelf een HD-650). Denk dat het aan de simpele hoofdtelefoonuitgang van de Nad ligt (die dingen kosten vaak een paar dubbeltjes die ze er in drukken, mensen gebruiken zo'n hoofdtelefoonuitgang toch amper, dan is het niet belangrijk).

Daar kan ik het helemaal mee eens zijn ;). De koptelefoonuitgang van mijn H-K's en van de Luxman L-114A klinken heel anders (beter!) dan die van b.v. de Pioneer midiset van mijn vriendin!
Ik heb al zo'n 20 jaar Sennheiser koptelefoons (vorig jaar de tweede aangeschaft...) en ik ben er zeer tevreden over; mijn huidige is de HD545 Reference, de vorige was de HD420SL. De 545 klinkt beter en zit beter, maar ik kan niet zeggen de 420 slecht klinkt (mijn vriendin gebruikt hem nou, op de Luxman ;) ).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

BunnY

Toch was het zo, op de onkyo R1 phoneuitgang was het nog erger.

MVG
We'll see about that !!

ronie

Lekker goedkoop en zeker voor het luisteren van die enkele keren per jaar koop je gewoon een simpele Behringer Bunny.

Succes Ronie
2-weg en 3-weg is de beste-weg.

Mijn speakers maken lol als mijn verterker aan staat.

BunnY

Hallo,

Ik heb besloten om maar op zoek te gaan naar een 2de handse reVox Synergy hoofdtelefoon.

MVG
We'll see about that !!

beunky

Citaat van: BunnY op 29 januari 2005, 18:40:00
Toch was het zo, op de onkyo R1 phoneuitgang was het nog erger.

MVG

Luister eens op een Creek of een Musical Fidelity en je zult versteld staan, echt!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


BunnY

Hallo,

Zal ik eens proberen te doen.

MVG
We'll see about that !!

beunky

Citaat van: BunnY op 30 januari 2005, 20:05:07
Hallo,

Zal ik eens proberen te doen.

MVG

Ik kan het je ook wel uitleggen: de reden is dat de Sennheisers enorm hoog-ohmig zijn (300 Ohm geloof ik dat die van mij is), een Grado bijvoorbeeld is veel laag-ohmiger dus klinkt op een goedkope hoofdtelefoonuitgang veel beter dan de Sennheiser :)
Er zijn meer redenen, maar dit is de voornaamste :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


BunnY

Hallo,

aaah, een hoogomige moet dus een betere hoofdtelefoonversterker hebben?

Ik heb juist ontdekt dat ik nu geen geld meer heb dus zal de koptelefoon nog even moeten wachten (heb juist een klok gekocht)

MVG
We'll see about that !!

beunky

Citaat van: BunnY op 31 januari 2005, 16:36:22
Hallo,

aaah, een hoogomige moet dus een betere hoofdtelefoonversterker hebben?

Ik heb juist ontdekt dat ik nu geen geld meer heb dus zal de koptelefoon nog even moeten wachten (heb juist een klok gekocht)

MVG

Een hoogohmige zal zeker gebaat zijn bij een goede hoofdtelefoonversterker.
De Grado RS-1 staat niet voor niets (ondanks zijn absurde prijs) bekend als de beste hoofdtelefoon indien je geen losse hoofdtelefoonversterker neemt (of een goede zoals in mijn Tag).
Hoewel die klankmatig toch de Sennheiser HD-650 niet haalt. In mijn (klassieke muziek) oren althans.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)


s_k

Citaat van: beunky op  4 januari 2005, 22:07:14
Bedenk wel dat je voor een beetje fatsoenlijke hoofdtelefoon een fatsoenlijke hoofdtelefoonversterker nodig hebt.
Ik zou met het budget van jou opteren voor een tweedehands Stax.
Die worden best betaalbaar

s_k

Citaat van: beunky op 29 januari 2005, 16:11:02
Luister dezelfde Sennheisers maar eens op een fatsoenlijke hoofdtelefoonversterker. Je zult je verbazen over het verschil...
Dat is absoluut niet Sennheiser-eigen (ik heb zelf een HD-650). Denk dat het aan de simpele hoofdtelefoonuitgang van de Nad ligt (die dingen kosten vaak een paar dubbeltjes die ze er in drukken, mensen gebruiken zo'n hoofdtelefoonuitgang toch amper, dan is het niet belangrijk).
Ook direct op een bandrecorder of versterker heb ik nog nooit een sennheiser schril en vermoeiend horen klinken.
Ze zijn misschien niet allemaal even goed, maar schel, schril of vermoeiend zijn ze niet!