• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

CD spelers en DAC's op Marktplaats/Ebay

Gestart door kanniks, 3 juni 2007, 22:04:57

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Citaat van: Bloom op 11 januari 2022, 20:20:45Ik heb nog een SL-P1000 staan die wel weg mag omdat ik geen cd-spelers meer gebruik.

In zeer goede staat en speelt probleemloos. Wie interesse heeft, PM me maar.

Mooi ding, I'm tempted, dat wel.

Ach, kikker toch op!

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Theo van Wermeskerken op 12 januari 2022, 12:03:42
Citaat van: minplus op 11 januari 2022, 20:27:52Idd indrukwekkend. Ken hem niet. Ook degelijk en niet plastic gezien het gewicht.
Benieuwd wat TvW er van vindt. Verwacht het niet maar modificeerbaar naar een ander niveau?

Tvw vind er niet zo veel van, anders dan : des te meer een speler hi-end is, des te meer aandacht en geld er is gegaan naar het optimaal maken van het meetplaatje.
Ik heb hier zat hi-end spelers op de werkbank gehad, noem maar Wadia's e.d, die allemaal best wel mooie en schone meetgegevens opleveren en ook een prima geluid.
Maar daar houdt meestal ook bij op, veroorzaakt door de enorme  moeite die is gedaan om die metingen zo perfect te krijgen door een overdaad aan filters en buffers e.d.
De beleving, zeg maar de muziek lijdt daar onder en de afbeelding als gevolg is vaak plat en klein.
Alles wat er voor de dac zit is van minder belang en als je nog bij het lijntje kan komen dat uit de dac komt
is er nog een beetje hoop op verbetering, maar vaak kun je daar niet meer bij vanwege de steeds verdergaande
integratie van onderdelen in chips.
En zie daar het voordeel van de oudere generatie cd spelers, totaal onbelangrijk hoeveel bits spelers je er ook tegenover zet.



Ik kan er nog wel een leuke en zeer leerzame ervaring aan toe voegen en dat betreft er eentje van een van onze
meest gewaardeerde en geliefde forumleden nl. Sander KT 88.
Ons vorig jaar helaas ontvallen.
Sander repareerde voor allerlei bedrijven en particulieren de vaak betere audio elektronica zoals de meesten hier wel weten en was een groot liefhebber van vliezen.
Maar hij is een keertje naar het Noorden getogen om een set grote Tannoys te gaan beluisteren bij een forumlid.
Reeds bij de eerste tonen was hij blij verrast en na nog een poosje luisteren gaf hij dat ook ruiterlijk toe
met de woorden : vliezen zijn mooi, maar als ik dit zo hoor moet ik mijn mening over conussen toch wat bijstellen.
Maar als ik daar ooit mee begin dan wel met dit soort grote Tannoys.
Sander heeft verder de hele avond met erg veel plezier geluisterd en na afloop van de sessie werd er nog even nagepraat en toen kwamen toevallig ook de destijds bekende non oversampling modificaties van Lampizator ter sprake.
En daarin was Sander zeer resoluut met de legendarisch geworden woorden : met de kennis hoe dat meet zou ik daar nooit van kunnen genieten.
De droge reactie van de Groninger : maar daar heb je dus wel al de hele avond naar zitten luisteren.
Sander stomverbaasd, maar gaf wel ruiterlijk toe dat hij dat nooit verwacht had, zo eerlijk was hij altijd wel.
Dus : vooroordelen en meetgegevens alleen staan een gedegen oordeel behoorlijk in de weg.
Sander wilde later nog zelf een cd 104 op die manier gaan modificeren, we hebben daar toen nog meerdere malen contact over gehad, maar vanwege de toestand van Wilma en later die van hemzelf is daar volgens mij niet meer van gekomen.


Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

schuit

Citaat van: Bloom op 11 januari 2022, 20:20:45Ik heb nog een SL-P1000 staan die wel weg mag omdat ik geen cd-spelers meer gebruik.

In zeer goede staat en speelt probleemloos. Wie interesse heeft, PM me maar.

duur dingetje, volgens hifishark varieert de prijs tussen 1000 en 5000 euro (!)

helaas hebben wij zilverkleurige apparaten in huis.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Bloom

De mijne mag weg voor 500 euro voor forumleden van forums die ik frequenteer.

RJVR

16 januari 2022, 15:25:26 #919 Laatste wijziging: 16 januari 2022, 15:27:03 door RJVR
Een Yamaha cd-s300 voor 5 euro. Het is wel opvallend hoe goedkoop Cd spelers worden aangeboden.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m1797971808-cd-speler
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

minplus

Versterkertje, CD-tje, kabeltjes en kleine speakertjes in de auto en daar testen en ophalen.
Kun je meteen de pantoffelsgolfschoenen meenemen.
Vreemde combi van dingen die hij aanbiedt, maar wie weet...
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

RJVR

Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

schuit

ik denk cd spelers toch behoorlijk uit de mode raken bij het gros van de mensen,

maar de echte topklasse spelers wordt nog steeds veel voor gevraagd en ook nieuw is dat niet goedkoop. Zodra een cd-s1000/ 2000 nu naar een leuk prijsje daalt heb ik wel interesse maar nu toch wat te prijzig.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Theo van Wermeskerken

Hmm, curieus.
De cd speler die al die dure jongens genadeloos wegspeelt kost in verhouding maar een krats.
Daarover lopen al jaren verschillende topics hier.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

groovy.

Ik kocht bij de kringloop voor e5 een Fine Artz grundig cd11,klinkt gewoon goed.
In to each life some rain must fall.

Theo van Wermeskerken

Citaat van: groovy. op 17 januari 2022, 12:41:15Ik kocht bij de kringloop voor e5 een Fine Artz grundig cd11,klinkt gewoon goed.

Verbaast me niks, dat kan heel goed.
Ik kreeg van familie een keertje een geheel plastic Yoko spelertje.
Die kreeg je geloof ik al cadeau bij twee pakken koffie en een droge worst.
Koffie is wel duur natuurlijk..
Maar de klank daarvan is altijd wel goed als zo'n ding niet kapot is en het plaatje nog ronddraait.
Dat gaf ook altijd voer aan de stelling dat alle cd spelers gelijk klinken.
En baseer je dat op hoe ze klinken dan klopt dat veelal ook wel, waarbij een simpel ding nog wel eens in het voordeel kan zijn vanwege de kostenbesparing en daarmee gepaard gaande minder heftige filtering.
De grote verschillen zitten veelal niet in het geluid maar in de afbeelding die ze kunnen neerzetten.
Dat staat in direct verband met plaatsing van instrumenten en ruimtelijkheid en dat samen met het geluid
bepaalt of het ook muziek is.
Hoe iets klinkt kun je ook grotendeels zelf bepalen en regelen.
Waar iets klinkt niet en des te meer werk en moeite er is gestoken in filtering, des te minder daar van overblijft, het geluid floddert daar wel doorheen.
Geldt uiteraard niet alleen voor cd spelers.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

groovy.

En die afbeelding daar werk jij aan als je een cd speler gemodificeerd hebt,neem ik aan.
Vandaar dat men ze beter vind klinken.
In to each life some rain must fall.

minplus

Met een Grundig Fine Artz voor 5 euri heb je mazzel gehad. Mooie speler. Ik heb nog altijd spijt dat ik de hele Fine Artz reeks indertijd niet bij een kringloop meegenomen heb.
Was overigens lang gelieerd met Philips.
Dat gemodificeerde spelers m'n dure Naim eruit spelen in sommige opzichten, vooral plaatsing, is fantastisch.
Maar voor 5€ zo'n speler te pakken krijgen is super. Zou het ook voor veel meer zijn.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Theo van Wermeskerken

Citaat van: groovy. op 18 januari 2022, 17:16:11En die afbeelding daar werk jij aan als je een cd speler gemodificeerd hebt,neem ik aan.
Vandaar dat men ze beter vind klinken.

Niet zo zeer expliciet aan die afbeelding.
Samen met het verwijderen van zooi in de signaalweg en deze vervangen door wel geschikte componenten en daarop
dan de vd Heide inzichten los te laten wordt die afbeelding in de ruimte enorm verbeterd en daarmee dus ook de
plaatsing en de ruimtelijkheid.
De muziek pakt je dan veel beter, boeit veel meer en die aspecten samen vat men dan vaak samen als beter klinken.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

groovy.

In to each life some rain must fall.