• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

terabyte dvd-recorder

Gestart door morph, 26 augustus 2005, 10:19:54

Vorige topic - Volgende topic

morph

Volkskrant 26-08-2005

Opslagruimte dvd-recorder naar terabyte

BRUSSEL (ANP) - Hitachi introduceert als eerste ter wereld een dvd-recorder met een opslagvermogen van één terabyte. Op de harde schijf van het apparaat is ruimte voor 128 uur hoge kwaliteit televisiebeelden (HDTV) of 1700 uur standaardtelevisiebeelden.

Een terabyte staat gelijk aan 1000 gigabytes, of een biljoen bytes. Hitachi meent dat de grote opslagcapaciteit nodig is om in de toekomst HDTV-uitzendingen op te nemen. Het apparaat is verder uniek omdat het twee programma's tegelijk kan opnemen, liet het bedrijf donderdag weten.

ronie

hoi morph,

Leuke gegevens, maar tot 1700 uren opnemen kost toch zeker ook erg veel tijd om dit in te programmeren.
Dan komt er nog bij dat de tijd ontbreekt om deze uren nog op je gemak te bekijken. Dit komt neer op ongeveer 32 uren per week.

Groeten Ronie.
2-weg en 3-weg is de beste-weg.

Mijn speakers maken lol als mijn verterker aan staat.

morph

Citaat van: ronie op 25 december 2005, 21:19:55
hoi morph,

Leuke gegevens, maar tot 1700 uren opnemen kost toch zeker ook erg veel tijd om dit in te programmeren.
Dan komt er nog bij dat de tijd ontbreekt om deze uren nog op je gemak te bekijken. Dit komt neer op ongeveer 32 uren per week.

Groeten Ronie.

Ik heb dit bericht geplaatst omdat de techniek om dit te bereiken misschien interessant zou kunnen zijn.
De conclusie dat deze techniek in een consumentenapparaat voor praktisch onhaalbare of onzinnige doelen wordt gebruikt liet ik aan de lezer over.

Ook wat mij betreft kun je het nut scharen onder dat van mp3 spelers met tientallen gigabytes opslagcapaciteit, thuispc's met een rekenkracht die meer is dan die werd gebruikt om Saturnusraketten te besturen terwijl het enige creatieve gebruik nu ontaardt in chatsessies met figuren die men net heeft gesproken, telefoons met internetverbinding, route"planners" in de auto voor mensen die eigenlijk alleen het spoor in hun leven bijster zijn en daarom blijkbaar hun geheugencapaciteit om plaats- en straatnamen te onhouden willen deactiveren en kraamhulpvergoeding in het basispakket van élke Nederlander.

Maar daarmee is het krantenberichtje nog niet minder interessant geworden.

muziekfreak

Gaat  het hier niet over de holodisc is 10terrabyte  ;D

eploeg

Och die 1700 uur televisie.
Daar moet je wel even de knop voor omzetten natuurlijk.
Ik zou het erg prettig vindenom gedurende de dag alle zenders die ik ontvang op te nemen. Dan kan ik als ik wil kijken lekker kiezen. De volgende dag gewoon overschrijven of met een twee dagen ritme, ook leuk.
Ik begrijp dat deze maar van 2 kanalen tegelijk kan opnemen. Tja dan vind ik 1700 uur ook wat veel. Ik heb momenteel zo'n 200 videocassettes liggen van 180 minuten  dat is dus samen zo'n 600 uur -/- 20 minuten huwelijksfilm  ;D. Nou omdat allemaal te bekijken moet ik er nog een leven achteraan plakken. Dus ik wil wel vanalles opnemen, maar dan moet ik het niet allemaal hoeven te bekijken. De knop moet dus om. TV kijken wordt dus heel anders.
Ook heel anders dan ddie kabelmaatschappij die adverteerde me live voetbalwestrijden wanneer u dat wilt. Ik stel me zo voor dat ik dan vannacht om 3 uur helmond Sport- Heerenveen wil zien. Dus als die Friezen nu in de bus stappen zijn ze misschien op tijd. De helmonders bellen we om een uur of twee wel wakker ;D

morph

terabyte dvd-recorder
« Gepost op: 26 augustus 2005, 10:19:54 »

Overigens maf dat er opeens reacties komen, 4 maanden na plaatsen van het bericht...