• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

DVD speler op glasvezel of digitale kabel?

Gestart door $w@p, 1 januari 2005, 18:20:49

Vorige topic - Volgende topic

richard

Citaat van: René Silverline op 11 januari 2005, 00:29:05
... en een 80 aaderige scart kabel gold,
Leuk die 80 aders, een scartaansluiting heeft 21 pennen met de massa, waar gebruik je die andere 58 aders voor?
Genoeg is beter.

turbomarco

Om er drieeneenhalve tv op aan te sluiten ;D

$w@p

de verkoper zei het zelf 80 aaders met eigen oren gehoord.
het is ook niet zo'n dunne kabel. :)

MVG René

$w@p

Celica TA40

Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

$w@p

Citaat van: celicav8 op 14 februari 2005, 20:04:04
Citaat van: René Silverline op 14 februari 2005, 14:19:43
Nou het is inmiddels digitaal geworden ;D

Optisch of coax? ;D.

Komen ze weer met hun moelijke vragen :'( :'( :'( :'( :'(

Laat ik het zo zeggen 1 interlink in de digital out  ;D

art

Citaat van: Tdo op  4 januari 2005, 22:25:05
Er zitten klankmatige verschillen tussen optische en coaxiale dif's...

Optisch is wat gevoeliger qua verbinding; wanneer de plug ook maar met de geringste afwijking aangesloten is aan de componenten ontstaat er al verlies, coax is wat degelijker wat dat betreft...

Theoretisch is de optische verbinding in het nadeel v.w.b. jitter verschijnselen (meer poorten), maar in de praktijk m.i. niet hoorbaar bij goede circuits in in- en output apparaat. Nevertheless: coax is digitaal te preferen.
Optisch is echter dé oplossing als je last hebt van z.g. kruipstromen (afgeleid van de netspanning) tussen je apparatuur. Hoorbaar door een brom- of zoemgeluid uit je versterker. Optisch lost dat perfect en forever op.

TEACje

;D Ik heb toendertijd een Optische interlink geplaatst van Oelbach tussen DVD en Dolby-systeem ik had de keus nog 50/50 toen maar deze gekocht klinkt goed hoor !!! ;D ;D
Zoekende in het land der geluidsgolven naar het ultieme geluids-licht !!!.

Alex

Citaat van: TEACje op 13 april 2005, 13:40:45
;D Ik heb toendertijd een Optische interlink geplaatst van Oelbach tussen DVD en Dolby-systeem ik had de keus nog 50/50 toen maar deze gekocht klinkt goed hoor !!! ;D ;D

ik heb een Sony STR-DA50es reciever.
ik heb ook 2 DVD-spelers, een SONY DVP-9000es (wil geen copies spelen), en een SONY HDR-x710 harddisk/DVD-recorder .....

op de receiver is er maar 1 DVD ingang (voor DD5.1/DTS decoding), maar wel met 2 ingangen, dus zowel optich als coaxiaal uitgevoerd ....
beide DVD-spelers zijn aangesloten, dus de 1 optisch, de ander electrisch ....
input op automatisch-herkennen, en spelen maar

beide inputs werken perfect, iig geen merkbaar kwaliteitsverschil ....

Alex

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

leen

Ik heb de dvd speler digitaal coaxiaal aangegsloten met een diy interlink, rg59u 75 ohm en wekt goed geluidsmatig.
Naar de tv is gewoon scart.
H/K avr 130 receiver 2×Mission 704.  4 × Mission 731imp pro en een NAD 315BEE amp
diy sub cassete deck Sony 750ES Technics sl120+ sme 3009 mkII imp Philips 412mkII sat tuners digital Philips 2200
Yamaha CDX-497 cd speler dvd philips520 Bekabeling interlink rg 58u
Luidsprekerkabel koperdraad 4mm²