• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

oasis media home theater system

Gestart door 1nge, 6 juni 2007, 20:53:17

Vorige topic - Volgende topic

1nge

Hopenlijk zit ik hier goed,,
ik heb een home theater system van k-techt SS-605
volgende vraag is of het mogenlijk is dat we de tv merk SALORA met dvd speler ook over de boxen kunnen horen.
dus ik bedoel zonder een dvd af te spelen maar gewoon de tv programmaas.
er zit ook nog een decoder op aangesloten dus kwa bedrading is het erg ingewikkeld.

groetjes inge

Satch

Als je tv een audio-uitgang heeft en je hometheater systeem een audio-ingang is dat geen probleem.

KT88

Met onderstaand ding, een scart connector met audio/video uitgangen op tulp, kun je rechtstreeks van de scart aansluiting op de TV naar de audioset.

Voordeel: wat je op het scherm zie, hoor je via de audio zonder iets om te hoeven schakelen.

Te koop bij een bruingoedzaak of via het web bij oa. Conrad.
- Audiodidact -

1nge

dat is erg handig,ik ga er morgen even achteraan,,denk dat een onderdelenhuis het ook wel heeft.

bedankt hoor!

1nge

7 juni 2007, 19:26:22 #4 Laatste wijziging: 7 juni 2007, 19:28:04 door 1nge
wat moet waarin?
ik heb zo,n switch dingetje gekocht
op de achterkant van de tv heb ik 3 plug ingangen  nl zwart wit en rood  aan de zijn kant ook 3  geel wit en rood  achter de speakerbox zitten de kleuren.

en de rest zie hier de foto,s

dvd speler

de decoder

Satch

Een beetje een gokje. Op de vierde (onderste) foto zie je rechts naast die scrat-aansluitingen drie aansluitingen, een gele, een witte en een rode. Stop dat snoertje dat ik zie liggen, met die gele, rode en witte pluggen aan de achterkant van de tv in de aansluitingen met dezelfde kleur en in de aansluitingen achterop je mediabox die ik zojuist noemde. Nu moet je de juiste ingang op je hometheater systeem kiezen (iets als 'aux' of 'audio' of 'tv') en dan zou je het geluid van de tv over je set moeten kunnen horen. Als dat werkt heb je die scart voor niets gekocht...

1nge

nee dat werkte niet   had ik al geprobeerd. >:(    ik moet denk ik wel via de dvd speler(daar zitten de boxen op aangesloten) de onderste foto is de decoder.

theo technics

Rood en wit zijn de twee audiokanalen en de gele is het video signaal en niet anders :D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

KT88

De TV heeft toch wel een (of 2) scart-aansluiting?
Daar die scart in, met wit en rood naar je stereo.
Eventueel het schakelaartje op de scartplug omzetten van in naar out.

Zo zit het hier, werkt al jaren.
De TV heeft 2 scarten, op de andere zit de video met daaraan vast weer de DVD.
Wat je ziet hoor je ook, zonder om te schakelen.
- Audiodidact -

1nge

yes ik heb het voor elkaar(en dat voor een vrouw)
de scart met de 3 uitgangen moest in de dvd en de andere uitgangen in de decoder.
en in :)ene schalt frans bauwer door de boxen  bedankt hoor..

KT88

Heb je nu ook het TV geluid, of alleen de DVD? ???

Lijkt me stug dat dat weer terugkomt naar de DVD speler.........
Maar gelukkig heb ik meer verstand van audiodan van TV, en zelfs daaraan twijfel ik nog wel eens......  ;D  ;D
- Audiodidact -

1nge

alles  :D  geluid uit de tv   dvd en radio    ik ben gelukkig,want mijn partner heeft hierin weer 2 linkerhanden.

Wilmo

KT, het zo'n dvd-speler/versterker in 1, niet zo'n lomp ding als wij allemaal gebruiken ;D