• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

cd reinigen

Gestart door T-BOY, 29 juni 2007, 16:35:47

Vorige topic - Volgende topic

T-BOY

Waarmee kan ik een cd reinigen? Alleen met speciale spullen of zijn er ook huis tuin en keukenmiddeltjes?

T-Boy

tito

Valma cockpitspray. (hoogglans)



Gaan ze zo hard van glimmen dat `t pijn aan de oogjes doet.  8)

J.E. Sugden

Citaat van: T-BOY op 29 juni 2007, 16:35:47
Waarmee kan ik een cd reinigen? Alleen met speciale spullen of zijn er ook huis tuin en keukenmiddeltjes?

T-Boy
Een tisue en wat glassex en je cd's speler weer als nieuw.

Marantzfreak

Zo veel mogelijk proberen niet met je vette vingers het oppervlak aan te raken en het vuil wat er toch nog op komt kan je heel makkelijk met een, meestal gratis te krijgen, brillendoekje heel makkelijk eraf wrijven zonder krassen te maken.

Mvg. Miracle.

slams



De cd wasmachine...

KT88

Helaas Slams, dat is geen CD wasser maar een snijmachine die de rand op 37 graden afslijpt.

In de geest van de groene rand verven, het zou beter moeten klinken.

Ontopic: ik ben zelf nogal lomp met mijn CDs, ze slingeren overal rond zonder doosje.
Ik vraag me af hoe ik die doffe en gekraste CDs weer spetterend helder krijg.
Brasso en Vim werken niet, dat heb ik al geprobeerd.......
- Audiodidact -

J.E. Sugden

Citaat van: KT88 op 29 juni 2007, 20:00:53
Helaas Slams, dat is geen CD wasser maar een snijmachine die de rand op 37 graden afslijpt.

In de geest van de groene rand verven, het zou beter moeten klinken.

Ontopic: ik ben zelf nogal lomp met mijn CDs, ze slingeren overal rond zonder doosje.
Ik vraag me af hoe ik die doffe en gekraste CDs weer spetterend helder krijg.
Brasso en Vim werken niet, dat heb ik al geprobeerd.......
Beetje tandpasta zou je kunnen proberen.

Marantzfreak

Commandant 4 polijstpasta voor de auto doet het altijd goed op elk kunststof voorwerp. Ik heb er al meerdere CD's die ik uit ingekochte auto's vandaan heb mee opgeknapt.

Mvg. Miracle.

KT88

Dat gaan we zeker proberen!

Uitslag volgt zsm.  ;D
- Audiodidact -

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Marantzfreak

Citaat van: tannoy op 29 juni 2007, 20:11:41
http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_2
Ideaal voor iedereen die te lui is om het met de hand te doen of écht niet meer weet wat hij met zijn geld moet. ;D ;)

stone

Waarom moet je eigenlijk een CD vanuit het midden naar de buitenrand toe poetsen?
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

theo technics

Citaat van: stone op 29 juni 2007, 20:21:17
Waarom moet je eigenlijk een CD vanuit het midden naar de buitenrand toe poetsen?

Dan gaat het vuil makkelijker uit de groef ;D ;D ;D

Nee je kan beter niet met het spoor mee poetsen maar haaks erop. als er een krasje onstaat kan die beter haaks erop staan.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

stone

Ah zo  ::)  dan maak je "goede" krassen  ;D
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

theo technics

Citaat van: stone op 29 juni 2007, 20:26:41
Ah zo  ::)  dan maak je "goede" krassen  ;D

Nee als een flinke kras ontstaat in de lengte van het dataspoor zal de correctie het eerder laten afweten, dus er vallen dan teveel bitjes om, om er nog wat van te kunnen maken. ::)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.