• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

speakers (draadloos)

Gestart door luxman, 6 oktober 2007, 15:36:27

Vorige topic - Volgende topic

luxman

Hallo ik heb de volgende vraag  bestaat er ook een home cinema set met draadloze speakers  (dus ook de front speakers).  Ik heb wel sets gezien waar men nog maar alleen frontspeakers in gebruik heeft aangesloten op een subwoofer ,dus die zijn wel nog van kabel voorzien  en de rears evt  draadloos zijn  .

verder zag ik wel deze sets met frontspeakers en sub  ,dus hier is maar spraken van weinig kabel
bv van Denon  s 101    of Harman Kardon  HS 200.

ps  Ik ben niet voor mijzelf op zoek daar ik stereo prefereer ;) maar elke info is welkom .

MVG Luxman
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

TANNOY

ik dacht dat kef binnenkort wat uitbracht.....

maar zal vast niet echt goedkoop zijn.....
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

turbomarco

Ik dacht dat Philips een draadloos luidsprekersysteem had.

zal ik even opzoeken.

Marantzfreak

Waarom perse draadloos, in deze tijd met mobiele telefoons, draadloze computerverbindingen, magnetrons, (halogeen) dimmers en ga zo nog maar even verder in huis ???
Ik heb pasgeleden een draadloos stereo setje van JVC bij iemand thuis gehoord terwijl daar een telefoon in de buurt lag. ::) Iedere keer als de telefoon de verbinding met het netwerk controleerde was dat hoorbaar over de speakers. Toen heb ik de PC met draadloze internetverbinding en thuisnetwerk maar eens aangezet daar. :'( Dat was echt diep triest om aan te horen.

Volgens mij kan je veel beter wat mooie overzetplinten en een bedraad systeem aanschaffen.

Mvg. Miracle.

TANNOY

Citaat van: Miracle op  7 oktober 2007, 11:41:39
Waarom perse draadloos, in deze tijd met mobiele telefoons, draadloze computerverbindingen, magnetrons, (halogeen) dimmers en ga zo nog maar even verder in huis ???
Ik heb pasgeleden een draadloos stereo setje van JVC bij iemand thuis gehoord terwijl daar een telefoon in de buurt lag. ::) Iedere keer als de telefoon de verbinding met het netwerk controleerde was dat hoorbaar over de speakers. Toen heb ik de PC met draadloze internetverbinding en thuisnetwerk maar eens aangezet daar. :'( Dat was echt diep triest om aan te horen.

Volgens mij kan je veel beter wat mooie overzetplinten en een bedraad systeem aanschaffen.

Mvg. Miracle.
miracle.dat hoorde zo.zo kon je over de speakers telefoneren!!!

ik moet jouw alles uitleggen he??  ;D ;D

je spaart wel dure kabels uit  :angel: ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

theo technics

Ik zit altijd te bellen bij draadloze netewerken zelfs hier, maar er valt echter geen 1 bitje om ;D ;D

Op het werk hangen 234 acces point's ivm tablet PC's voor artsen, zou wel gaaf zijn als je door een gang liep en ze melden zich dan allemaal af ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Marantzfreak

De draadloze netwerken doen het over het algemeen goed Theo. Ik heb hier een Linksys 2,4Ghz. 54Mb draadloos netwerk wat ook geen storingen veroorzaakt maar dat kostte bijna net zo veel als het hele JVC set wat ik bedoel.
Lijkt mij dat zo'n (JVC) draadloos setje niet van een dusdanige kwaliteit is dat het storingsvrij kan werken. Dat deed dit JVC setje dus ook niet.

Mvg. Miracle.

theo technics

Ik zal straks eens zoeken, Philips heeft in het verleden ook draadloze speakers gehad in de tijd van de 900 serie's
Maar wat heet draadloos? En zal toch een voedings kabel nodig zijn :D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

J.E. Sugden

Citaat van: theo technics op  7 oktober 2007, 12:15:26
Ik zal straks eens zoeken, Philips heeft in het verleden ook draadloze speakers gehad in de tijd van de 900 serie's
Maar wat heet draadloos? En zal toch een voedings kabel nodig zijn :D
De prestaties van draadloze speakers halen het nooit vergeleken met speakers met draad. Daarnaast is de keuze in draadloze speakers beperkt en met draad is die keuze oneindig groot.

Ik zou nooit aan draadloze speakers beginnen.

marvin

draadloos gaan we uiteindelijk allemaal...!

de vraag is alleen in welke frequentie dat gaat gebeuren.

want doordat er inderdaad overal gsm's rond lopen, je internet draadloos is, je met

afstandsbedieningen werkt, dimmers voor het licht, enz enz....

is het nog even zoeken welke frequentie storingsvrij voor de luidsprekers gebruikt kan worden.

voor nu heb ik er nog weinig mee,

maar uiteindelijk gaan we allemaal draadloos aansturen..

scheelt heel wat kabel-topics....  ;D

krijgen we straks het gelul van: met welke zender speel je, -en welke ontvanger?

oh, dan  moet je die 'monster' nemen voor het hoog maar die van de hull ontvanger voor het

laag, oid...  ;)

Huey

Citaat van: marvin op  9 oktober 2007, 15:53:28
draadloos gaan we uiteindelijk allemaal...!

de vraag is alleen in welke frequentie dat gaat gebeuren.

want doordat er inderdaad overal gsm's rond lopen, je internet draadloos is, je met

afstandsbedieningen werkt, dimmers voor het licht, enz enz....

is het nog even zoeken welke frequentie storingsvrij voor de luidsprekers gebruikt kan worden.

voor nu heb ik er nog weinig mee,

maar uiteindelijk gaan we allemaal draadloos aansturen..

scheelt heel wat kabel-topics....  ;D

krijgen we straks het gelul van: met welke zender speel je, -en welke ontvanger?

oh, dan  moet je die 'monster' nemen voor het hoog maar die van de hull ontvanger voor het

laag, oid...  ;)

Net andersom man..... ;) ;)
My plan is to live forever. So far, so good.

marvin

alphacentauri

Ik weet dat Sony op dit moment bezig is met draadloze speakers, maar dat wordt pas volgend jaar. En ook de kwaliteit daarvan is nog afwachten ...

Over bovengenoemde KEF set - de KEF Universal Wireless - zijn diverse recensenten enthousiast;een tijdje geleden heb ik nogal wat gelezen over dit draadloze systeem (http://www.avblog.nl/kef-universal-wireless-eindelijk-draadloze-luidsprekers-zonder-kwaliteitsverlies/). Bovendien schijnt deze ongevoelig te zijn voor zowel telefoon, wifi als de pizza in de magnetron.

Maar volledig 5.1 wireless zou dan bijna 2000 euro gaan kosten...

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were real men, women were real women and small furry creatures from Alpha Centauri were real small furry creatures from Alpha Centauri.

website/log: http://www.avblog.nl

TANNOY

Citaat van: alphacentauri op 14 oktober 2007, 12:35:17

Ik weet dat Sony op dit moment bezig is met draadloze speakers, maar dat wordt pas volgend jaar. En ook de kwaliteit daarvan is nog afwachten ...

Over bovengenoemde KEF set - de KEF Universal Wireless - zijn diverse recensenten enthousiast;een tijdje geleden heb ik nogal wat gelezen over dit draadloze systeem (http://www.avblog.nl/kef-universal-wireless-eindelijk-draadloze-luidsprekers-zonder-kwaliteitsverlies/). Bovendien schijnt deze ongevoelig te zijn voor zowel telefoon, wifi als de pizza in de magnetron.

Maar volledig 5.1 wireless zou dan bijna 2000 euro gaan kosten...

valt mee je spaart bedrading uit! :angel: