Bouwverslag van een nieuwe hoofdtelefoonversterker.

Gestart door .., 10 oktober 2007, 22:19:07

Vorige topic - Volgende topic

..

Citaat van: Miracle op 14 oktober 2007, 13:44:04
Een goed begin is het halve werk Andries. Ziet er goed uit. ;)

Mvg. Miracle.
Dankje wel Miracle ;). Het begin is altijd even moeilijk, de behuizing maken en dergelijke. Dat is allemaal nog een beetje grof werk.

mvg. andries.

..

Zo, weer een stukje verder. Hieronder zie het bevestigingsplaatje waarop de netentree en de netschakelaar worden bevestigd.

Hieronder het koellichaam voor de twee regulators voor de gloeispanning.

Dit kleine koellichaam wordt overigens op de alluminium chassisplaat bevestigd waardoor ze voldoende worden gekoeld.

mvg. andries.

..

Het begint al aardig op te schieten.

De achterkant met de netschakelaar en net-entree. Te zien is ook het buisvoetje voor de gelijkrichtbuis.

De voorste buisvoetjes en de UGT's zijn ook al bevestigd. Morgen ga ik beginnen met het binnenwerk. Dan begint het solderen. Ook moet nog de volumeregelaar bevestigd worden.

mvg. andries.

211audio

Ha Andries,

Mooi projectje!! Houdt je weer van de (koude) straat.

Ik begon net bovenaan te lezen en zag "netentree" staan. Ik dacht neten-tree ? :D :D  zou dat duits zijn?  ;D en zag na 3x lezen pas dat het net-entree moest zijn  (grijns)

..

Hoi 211, ik woon weliswaar in Duitsland maar ik ben geen duitser ;D ;). Dit is inderdaad een leuk projectje. Met nadruk op projectje want het is veel simpeler en mider werk dan een buizen eindversterker.

mvg. andries.

211audio

Citaat van: Andries van Aarsen op 19 oktober 2007, 20:50:52
Hoi 211, ik woon weliswaar in Duitsland maar ik ben geen duitser ;D ;). Dit is inderdaad een leuk projectje. Met nadruk op projectje want het is veel simpeler en mider werk dan een buizen eindversterker.

mvg. andries.

Ha Andries,

Dat weet ik toch...... je bent een echte stoere Fries  ;D

..

Citaat van: 211freak op 19 oktober 2007, 20:51:53
Citaat van: Andries van Aarsen op 19 oktober 2007, 20:50:52

mvg. andries.

Ha Andries,

Dat weet ik toch...... je bent een echte stoere Fries  ;D

Ja precies Fryslân Boppe!  ;D

mvg. andries.

..

Vandaag begonnen met de binnenkant en de bedrading.

Nu alleen nog de gloeistroom voedingen, de volumeregelaar, wat van de hoogspanningsvoeding zelf en de feitelijke versterkerschakeling opbouwen. En oja ook nog de aansluitingen voor de ingang en de uitgang.

mvg. andries.

Olnk

Ziet er goed uit, mooi compact voedingsgedeelte! Zo wat vraagjes uit de hoek staat-hier-ook-op-de-planning: bouw je een inschakelvertraging in voor de hoogspanning of zorgt de buisgelijkrichter al voor een vertraging? En uit de inkoophoek, heb je ergens een fatsoenlijke jack-deel gevonden? Ik kom bij verschillende leveranciers alleen maar dingen tegen die er behoorlijk gammel uitzien...

groeten! Olaf

..

Ha Olaf. de gelijkrichtbuis zorgt zelf voor het vertraagd opkomen van de hoogspanning. Een fatsoenlijk jack deel heb ik helaas nog niet; er zit gewoon een huis-tuin en keuken type in. Die vraag wou ik namenlijk hier ok nog stellen. Deze versterker verdient gewoon een goede jack plug uitgang, er zit verder ook gewoon WBT chinch ingangsconnenctoren in dus waarom voor de hoofdtelefoonuitgang niet?

mvg. andries.

Olnk

Dan moeten we elkaar maar op de hoogte houden als we ergens iets gevonden hebben van goede kwaliteit!

..

Het is best wel typisch dat er op hoofdtelefoongebied weinig van dit soort producten te vinden zijn. Bij de gewone audioapparatuur heb chinch, luidspreker aansluitingen, netstekkeraansluitingen al of dan niet verguld/verzilverd en met allerlei exotische - lees dure materialen. Maar bij hoofdtelefoons zie je dit nooit ???.

mvg. andries.

rdridder

Mooi project Andries. Het begint er al op te lijken !

Matt

Olnk

Dat is over 't algemeen heel degelijk spul! Sterker nog, ook geschikt voor 't betere gooi en smijtwerk. Maar 't is denk ik een heel goede tip, bedankt!

Olaf