Bouwverslag van een nieuwe hoofdtelefoonversterker.

Gestart door .., 10 oktober 2007, 22:19:07

Vorige topic - Volgende topic

Olnk

hm, fijn is dat... heb net daar wat besteld. Maar... de conrad site had ik al afgezocht en ik kon ze daar niet vinden. Nou heb ik daar wel vaker last van op die site, maar heb weet je misschien het bestelnummer?

groet, Olaf

Matt

Als je zoekt op Neutrik kom je hem vanzelf in het overzicht tegen...  ;)
Het nummer is 737739 - 8A (zwart) en 737712 - 8A (zilver).

Veel succes!

Olnk

Ik had (voor je de neutrik pluggen noemde) de hele site al afgezocht naar alles wat met 'jack' te maken had. Dat is natuurlijk ook heel dom van mij  ::) Zo'n onderdeel heet namelijk een flensbusje!

thanks! Olaf

211audio

:D

..

Citaat van: Matt op 22 oktober 2007, 15:11:52
Als je zoekt op Neutrik kom je hem vanzelf in het overzicht tegen...  ;)
Het nummer is 737739 - 8A (zwart) en 737712 - 8A (zilver).

Veel succes!

Matt, bedankt voor de goede tip ;). Die neutrik ga ik maar eens bestellen.

mvg. andries.

..

De hoofdtelefoonversterker is klaar :D. De laatste onderdelen solderen was snel gedaan. Alleen de volumeregelaar paste niet echt, de as zat er niet recht voor. Dat was even balen, maar goed even opvijlen en het was opgelost.

Het versterkergedeelte ziet er echt minimalistisch uit. 3 weerstanden, 1 condensator en 1 UGT per kanaal. de meeste onderdelen zijn van de voeding. Bij de gloeistroomvoeding zie twee verschillende potmeters ik had helaas geen twee dezelfde exemplaren op vooraad. De buffercondensatoren heb ik gewoon vastgelijmd omdat ik geen passende condensator clamp. De versterker is echt loodzwaar en dat voor een hoofdtelefoonversterker :P.

mvg. andries.

TANNOY

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

..

Citaat van: TANNOY op 26 oktober 2007, 14:11:27
gaaf!
maar hoe klinkt ie???  :D

Echt super! Heel detailrijk en heel open maar hij klinkt toch warmer en dan bijvoorbeeld de hoofdtelefoonuitgang van mijn cd speler of van de Musical Fidelity X-can V3. gewoon een heel mvriendelijk en muzikaal geluid.

mvg. andries.

..

Citaat van: Andries van Aarsen op 26 oktober 2007, 14:17:13
gaaf!

Echt super! Heel detailrijk en heel open maar hij klinkt toch warmer en dan bijvoorbeeld de hoofdtelefoonuitgang van mijn cd speler of van de Musical Fidelity X-can V3. gewoon een heel vriendelijk en muzikaal geluid.

mvg. andries.

Olnk

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

Ik heb trouwens net zo'n neutrik jack chassisdeel -pardon, flensbusje- binnengekregen en dat ziet er heel goed uit.

Groet! Olaf

..

Hoi Olaf, die neutrik ga ik nog eens inbouwen i.p.v. dat goedkope ding wat er nu inzit.

mvg. andries.

stone

Klasse Andries, te maf  ;D maar ik ben ook benieuwd naar de buitenkant ;D
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

TANNOY

Citaat van: Andries van Aarsen op 26 oktober 2007, 14:17:13
gaaf!

Echt super! Heel detailrijk en heel open maar hij klinkt toch warmer en dan bijvoorbeeld de hoofdtelefoonuitgang van mijn cd speler of van de Musical Fidelity X-can V3. gewoon een heel mvriendelijk en muzikaal geluid.

mvg. andries.
mooi!!
leuk dat hij zo bevalt!! :D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

..

Dank jullie wel. Hieronder een paar foto's van het mooie resultaat.

mvg. andries.