Bouwverslag van een nieuwe hoofdtelefoonversterker.

Gestart door .., 10 oktober 2007, 22:19:07

Vorige topic - Volgende topic

Khoral

Hoi

Het chassi is eigelijk heel gemakkelijk te maken
op het houtwerk zitten behoorlijk wat lagen verf om de hoeken glad te krijgen

Het gebruikte metaal is aluminium
de verf is hamerslag gewoon bij de gamma te koop

was nogwel lastig om die hamerslag goed erop te krijgen
het is onwijs dik en het moest ook in een keer dekken
en lang laten drogen

De hamerslag lak op de kappen was erg mooi en duurzaam.

M.v.g Khoral.

theo technics

Dat is zeker een plaatje van een amp! knap Khoral :)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Khoral

Hoi,

De wezelijke verschillen
dat kan je natuurlijk op de foto ook wel aardig zien

Het is allebij Blue Ears
Ervan uitgaande dat de trafo's UGT's(bandkern) ongeveer gelijk zijn
de weerstanden verschillen wat
de condensators ietswat
de layout ietswat
toevallig gebruiken we wel allebij blackgates en 41stappenvolume

dus ja er kan makkelijk verschil zijn maar het zal niet zo heeel groot zijn
maar het kan ook zijn dat we verschillende uitgangs impedantie gebruiken
en daarom bij de UGT verschillende tabs gebruiken.

ik gebruik niet de 32Ohm maar: 8Ohm en 16Ohm

Ps dankje voor de complimenten.

M.v.g Khoral.

B. Gehakt

Ik wou dat ik jouw vader was Khoral, dan zou ik 'm precies zo laten. Ziet er prachtig uit.
Deskundige

..

Zo te zien heb ik dezelfde UGT. Voor de weerstanden gebruik ik kiwame's. Voor de kathode ontkoppelcondensator heb ik Black gate NH's gebruikt. Interne bekabeling is verzilverd koper voor de voeding en mundorf silver/gold voor signaal. Ik gebruik ook de 16 Ohm en 8 Ohm tap.

Maar khoral bedankt voor de info m.b.t. de hamerslagverf, zal meenemen voor een volgende project ;).

mvg. andries.

..

Na een aantal dagen waarbij de versterker continu aanstond om de Black Gates te laten inspelen begint de versterker steeds aangenamer te klinken :D. Niet dat hij in het begin niet om aan te horen was, integendeel maar het wordt steeds beter. Wat mij verder opvalt is dat je nul komma nul ruis en brom hoort, helemaal niks. Op de scoop heb ik het nog eens gecheckt, en idd. een heel klein restbrommetje. Alles klinkt heel vloeiend en heel smooth maar zonder detailverlies. Gewoon heel natuurlijk :).

mvg. andries.

stone

Vloeiend, smooth en geen detailverlies...I like that! ;D
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

..

Citaat van: stone op  3 november 2007, 14:28:24
Vloeiend, smooth en geen detailverlies...I like that! ;D
Dat is echt kenmerkend voor deze versterker ;). Wil je een hoofdtelefoonversterker met deze eigenschappen dan is deze versterker zeker geschikt voor jou  ;D

sietse

Zit dit nu ff na te lezen, wat laat natuurlijk, want ik ben niet zo van koptelefoons, maar desalniettemin, complimenten voor de bouwwerken. Ziet er prima uit. Mijn vingertjes jeuken tegenwoordig om nog es een keer iets met buizen te doen. Is lang geleden, 40 jaar of zo.. :o

TANNOY

Citaat van: sietse op  3 november 2007, 19:46:23
Zit dit nu ff na te lezen, wat laat natuurlijk, want ik ben niet zo van koptelefoons, maar desalniettemin, complimenten voor de bouwwerken. Ziet er prima uit. Mijn vingertjes jeuken tegenwoordig om nog es een keer iets met buizen te doen. Is lang geleden, 40 jaar of zo.. :o
heb jij al een kind van 40 jaar?  ??? ;D ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

..

Citaat van: TANNOY op  3 november 2007, 19:56:03

Tannoy zeg!!  >:(.   ;D

..

Hoi Sietse, als je vingers jeuken kun je bv. ook beginnen met een voorversterker met buizen. Goedkoper en iets eenvoudiger als een eindversterker ;). En zo als je ziet zijn er heelmooie resultaten te behalen.

mvg. andries.

sietse

Citaat van: Andries van Aarsen op  3 november 2007, 20:29:04
Citaat van: TANNOY op  3 november 2007, 19:56:03

Tannoy zeg!!  >:(.   ;D
Toen wist ik al wel hoe dat moest, maar te druk en zo met andere dingen.... :laugh:

..

Eindelijk een nieuwe en fatsoenlijke koptelefoonchassisdeel gevonden:

8)  ;D ;D

rdridder

Citaat van: Andries van Aarsen op  1 januari 2008, 19:45:47
Eindelijk een nieuwe en fatsoenlijke koptelefoonchassisdeel gevonden:

8)  ;D ;D
Mooi spul Neutrik. En meestal redelijk geprijsd.