Films waar je bij kunt huilen

Gestart door Jahe, 14 november 2007, 23:17:12

Vorige topic - Volgende topic

Jahe

Nu weet ik dat traanvorming in de ogen iets heel persoonlijks is en de reden van deze vorming al even divers, maar toch lijkt het me leuk hier een topic over te starten beginnende met het benoemen van een vijftal films die mij de tranen over de wangen deden biggelen.  Dat ik voor het aantal vijf kies hangt samen met dat vijf het precieze aantal films is die mij de ogen deden sproeien.

In volgorde van nieuw naar oud zijn dat voor mij:

Pan's Labyrinth  (waarvan een indrukwekkende recensie op dit forum te vinden is)
Big Fish     
Artificial Intelligence
Midnight cowboy
One Flew Over the Cuckoo's Nest

richard

Mijn jankfilm was 'the color purple' toen deze in de bioscoop werd gedraaid. Na afloop hebben ze trouwens moeten dweilen; ik was niet de enige die het niet droog hield.

Naast het mooie Pan's Labyrinth en AI zijn er wel meer zogenaamde 'vrouwenfilms' die me hebben kunnen ontroeren; Leolo en The Hours (was onlangs op tv) vond ik ook indrukwekkend.
Genoeg is beter.

BunnY

Ik heb tot nu toe nog maar 1 film gehad die in staat is geweest om me tranen in de ogen te geven. En dat was 'The Green Mile'. Vond dat ZO zielig voor die zwarte kerel. Maar voor de rest krijg ik geen tranen in de ogen van films. Is ook maar een vluchtig medium vind ik.
We'll see about that !!

Clan

Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

theo technics

Bij mij is dat 1 keer gebeurd en dat was toen de band vastliep.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

tifosi

Born on the Fourth of July, ik blijf moeite hebben met deze film te zien :-\

Celica TA40

Ik heb maar 1 keer de tranen in mijn ogen gehad... van ellende.
De betreffende film werd met veel poeha al een week vantevoren aangekondigd door de zender, en ik zette vol verwachting de TV aan...
Zo'n ontzettend miserabele C-film heb ik zelden of nooit eerder of erna gezien >:(
Microfoons in beeld; een achtervolging met helicopters die in het ene shot boven een oerwoud, in het volgende boven een strand en in het derde boven een woestijn plaatsvond; dubbele schaduwen, "zonlicht" dat volkomen uit de verkeerde richting kwam (uit het noorden... want de acteur hield een kompas vast, en zei "we moeten naar het zuiden" en vervolgens liep de hele groep met de zon in de rug verder).

>:(
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

tifosi

Citaat van: CelicaV8 op 17 november 2007, 17:35:34
Ik heb maar 1 keer de tranen in mijn ogen gehad... van ellende.
De betreffende film werd met veel poeha al een week vantevoren aangekondigd door de zender, en ik zette vol verwachting de TV aan...
Zo'n ontzettend miserabele C-film heb ik zelden of nooit eerder of erna gezien >:(
Microfoons in beeld; een achtervolging met helicopters die in het ene shot boven een oerwoud, in het volgende boven een strand en in het derde boven een woestijn plaatsvond; dubbele schaduwen, "zonlicht" dat volkomen uit de verkeerde richting kwam (uit het noorden... want de acteur hield een kompas vast, en zei "we moeten naar het zuiden" en vervolgens liep de hele groep met de zon in de rug verder).

>:(

ik heb met andere ogen naar de film gekeken bert, die dingen die jij opnoemt zijn mij nooit opgevallen.

Celica TA40

Ik denk niet dat we het over dezelfde film hebben ::)
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

tifosi

Citaat van: CelicaV8 op 17 november 2007, 17:43:19
Ik denk niet dat we het over dezelfde film hebben ::)

oh sorry, ik dacht werkelijk door dit stukje; De betreffende film dat het over mijn film ging ;)

Celica TA40

Dat had betrekking op de eerste zin in mijn posting ;)

Pim

Barefoot Gen, Japanse anime over het leven van een familie in Hiroshima ten tijde van de val van de atoombom. Schitterende film en zo ontroerend.
Woonkamer - Wharfedale Diamond 9.5 (front) 9.1 (rear) | Onkyo TX-SR504E | Cambridge Audio Azur 540P | Thorens TD-316 / Grado Green | Marantz CD4000

Slaapkamer - Tannoy Mercury M2 | Pioneer SA-7500 II | Denon DCD-595

Budget Power!!      \m/ >.< \m/

Pim

Oh ja en natuurlijk Bambi, waar ik mijn eerste tranen aan heb verspeeld.
Woonkamer - Wharfedale Diamond 9.5 (front) 9.1 (rear) | Onkyo TX-SR504E | Cambridge Audio Azur 540P | Thorens TD-316 / Grado Green | Marantz CD4000

Slaapkamer - Tannoy Mercury M2 | Pioneer SA-7500 II | Denon DCD-595

Budget Power!!      \m/ >.< \m/

sloothaas