• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Films waar je bij kunt huilen

Gestart door Jahe, 14 november 2007, 23:17:12

Vorige topic - Volgende topic

tito

PriapoZ

hotel rwanda.. als ze de kinderen terug vinden
simon

en bij titanic hou ik het wel droog maar heb altijd een "auwww" moment als die gast op de schoef springt  ;D

Paul Demo

ET , Lion King en Bambi zijn de films waar ik ooit een traantje bij gelaten heb.
zonder vliezen het gehoor herontdekt

tito

Citaat van: Paul Demo op 11 augustus 2009, 15:41:17ET , Lion King en Bambi zijn de films waar ik ooit een traantje bij gelaten heb.

Dat zal wel `n tijdje geleden zijn.   :D

marvin

rob joosten

waar ik het niet droog bij hou is de film the champ .gaat over een jong jongetje die zijn vader weer wil gaan boxen en tijdens een boxwedstrijd doodgaat .hoe dat jongetje dan staat te schreeuwen en staat te huilen om zijn vader pfffff hartverscheurend.
Keek hem laatst nog met een groep vrienden en zag dat iedereen een traan moest laten zo indringend . :'( :'( :'(

abovemidpoint

Een Spaanse film die tot op je zieltje gaat is Mar Adentro

Ramón ligt al dertig jaar verlamd in bed, verzorgd door zijn familie. Hij kijkt uit over de zee waar hij vroeger zeilde, maar waar hij ook jong verlamd is geraakt.  Zijn enige doel is zijn leven waardig te beëindigen. De relatie met enkele personen wordt uitgediept, de vrouw van zijn broer die hem verzorgd, een jongen neef, een advocate die hem ondersteunt bij zijn juridische strijd om zijn leven te beeindigen, en een vrouw die terminaal is en hem helpt om een gedichtenbuindel uit te geven en een vrouw uit het dorp die hem over wil overtuigen dat het leven de moeite waard blijft. Ramón's heeft een indrukwekkende overtuigingskracht en pareert meesterlijk de principes die de betrokken hun hele leven al aanhangen. Degene die echt van hem houdt zal hem uiteindelijk helpen om afstand te doen van zij n kapotte lichaam.

EAR vv Krell KSA 50S, Scheu draaitafel SEAC 308 l arm Shure m97xe en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

Kogelvis

The Straight Story:

A beautiful and very emotional "Harry and Tonto"-styled movie experience as Oscar-nominee Richard Farnsworth (playing the real-life Alvin Straight) decides to travel on his old riding John Deere mower from Iowa to Wisconsin to see his ailing brother (Harry Dean Stanton) because his driver's license has been revoked, he doesn't like public transportation and he has no one else to drive him. The two brothers have not been on speaking terms for many years and now the clock is literally ticking on one last chance for them to see one another and hopefully make amends for past mistakes. Sissy Spacek gives one of her finest performances as Farnsworth's slightly mentally retarded daughter and the supporting players are all real and heartfelt caricatures of America's heartland. Outstanding film-maker David Lynch (to me the finest living American director, along with Martin Scorsese) goes totally out-of-character with a 180-degree turn from whacked triumphs like "The Elephant Man", "Blue Velvet", "Twin Peaks: Fire Walk With Me" and "Mulholland Dr.". He quietly and methodically creates a G-rated family film that has deep messages for people of all ages and backgrounds. He paints a picture of America where the old ways of life are still the most important. Farnsworth (who is a total revelation) was in excruciating pain throughout filming due to terminal cancer and terrible arthritis. Notice he stands very little in the movie and he is almost always filmed from the waist up. Sadly this would be his final performance as he committed suicide shortly after his Oscar nod. He did become the oldest nominee ever in the Best Actor category, but really that will become trivial as time passes and his role will be the thing that shines brightly forever. Truly a legacy production for all involved. 5 stars out of 5.
Teleton 710 - Single channel and monocel - pure current - driven.

richard

Genoeg is beter.

Bodemjager

Gisteren samen met mijn moeder, zusje en haar vriend Marley & Me gekeken.

Gelukkig waren er zakdoekjes aanwezig, want die hadden we wel nodig.

Moet ik dan ook bij vertellen dat onze hond vorige week zondag plotselin is overleden.

De emoties kwamen er bij mij nu pas uit  :'( :'( :'(

De rest van de avond was zwaar klote i.i.g.  :-[

Wienus

Wienus

Ik denk dat er weinig hondenbezitters zullen zij die het bij deze film drooghouden:
Haachi: A Dog's Tale

tito

dhyan

beaches met bette midler  das janken ;-)

Tanuki

Als hondenbezitter heb 2 speelfilms waar ik het toch 'moeilijk' bij krijg:

Greyfriars Bobby: Het verhaal van de trouwe hond Bobby. In 1858 werd een man genaamd John Gray, die nachtwaker was geweest bij de Edinburgh City Police en overleden aan de tuberculose, begraven op Old Greyfriars Churchyard bij Greyfriars' Kirk in Edinburgh. Hoewel nauwelijks iemand omkeek naar zijn graf bleef zijn trouwe hond waken bij zijn graf. De hond bleef dit, zo gaat het verhaal, trouw doen tot hij veertien jaar later in 1872 zelf overleed.

Eigth below: Een aantal honden worden door een wetenschappelijk team achterlaten op Antarctica wanneer een naderende storm een evacuatie noodzakelijk maakt. Tijdens de barre winter zijn de honden op zichzelf aangewezen. In de bewoonde wereld probeert Paul Walker een manier te vinden om terug te vliegen en de honden te redden.
Groet'n van Jacob uut Ass'n
Akai AM-2600 - GXC-710D Eltax Monitor III Magnat AR-6 Pioneer DV-600AV Sony CDP XE-530 Technics SB-2 Yamaha RX-396 - YP-211