• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Films waar je bij kunt huilen

Gestart door Jahe, 14 november 2007, 23:17:12

Vorige topic - Volgende topic

Wietze de Boer

Ik hield het niet droog bij "P.S. I love you", maar toen ik die keek was mijn verkering net uit...  :'(

Maar elke keer als ik E.T. kijk krijg ik toch ook weer een brok in mijn keel hoor, vooral op het moment dat Elliott tegen zijn broer zegt dat E.T. weer levend is geworden.  :)
Grace and peace,

Wietze
"Maar uw ogen zijn zalig omdat zij zien, en uw oren omdat zij horen." - Mattheus 13:16

pimvim

Ik lees dat er ook iemand bij One Flow over ...... moest huilen. Ja ik ook , maar dan van het lachen 8)

Ik heb die film in de bios gezien in de jaren 70 tig met een stel maten/vrienden.
Laten we 16/17 zijn geweest en (ik zal het nooit vergeten) in de bios een man en die moest elke keer als hij een
"psychiatrisch patient" zag...verschrikkelijk lachen  ;D en wij lachten vanzelf mee.

Het gekke is ....het blijft een super goede ontroerende en steengoede film, maar niet voor een stel pubers zoals we toen waren.

Ik huil nooit bij een film of tv, wel kan ik kwaad/betrokken/aangeslagen raken ,nadat een film me geraakt heeft.Dan moet het wel een film zijn , gebaseerd op ware gebeurtenissen zoals Mississippie Burning en filmen over de oorlog(met joden).

Misschien toch wat te nuchter om bij een geromantiseerd verhaal(film maar ook boek) echt geraakt door teraken.
Ik blijf denken...Och het is maar een film :)

met mijn gedachten ergens anders
ben ik altijd overal.

Wietze de Boer

Bij een geromantiseerd verhaal kun je toch ook wel geraakt worden? Het gaat om de combinatie van een goed verhaal, een mooie setting en goed acteerwerk. Als de emoties goed in beeld worden gebracht door de acteurs, ondersteund door een verhaal dat je raakt, dan hoeft het niet waargebeurd te zijn.

Als voorbeeld noem ik The Notebook. Een romantische film over een onmogelijke liefde tussen een arme arbeider en een meid uit een rijke familie, met prachtige natuurbeelden op de achtergrond. De dames smelten er helemaal bij weg en soms betrap ik mezelf ook op een brok in de keel...
Grace and peace,

Wietze
"Maar uw ogen zijn zalig omdat zij zien, en uw oren omdat zij horen." - Mattheus 13:16

pimvim

hoi Wietze

Nee een collega heeft me eens als supernuchter omschreven en die werkte jaren met mij samen, terwijl ik toch een erg emotioneel mens ben.Juist omdat ik altijd blijf denken, en me niet "overgeef" aan mijn gevoel.....blijf ik zo nuchter.

Maar we kunnen beide genieten van een hele goede film, dat is wel zeker.
Ik vond Dancing with Wolves een prachtige film, omdat daar ook weer mensen in voorkomen(indianen) die uitgeroeid/verdreven zijn door blanken. En als je dan een romantisch verhaal, plaatst in een scenario (wat in het echt ook vergelijkbaar zo ging)...dan raakt het me zeker.

PS Even als friezen onder mekaar. Ik schreef in mijn vorige reakie het meervoud van film als filmen.Typisch fries om dat zo te doen.!

Veel plezier met het kijken naar filmen

PS probeer nog eens Mssissippie Burning te downloaden/te huren ...die is gebaseerd op ware feiten en die film laat je zeker niet onberoerd.(ten tijde van de rassenscheiding in Amerika).
met mijn gedachten ergens anders
ben ik altijd overal.

mormel

Ik kreeg bij Ben X echt een enorme brok in mijn keel, vooral door het goede acteerwerk en de geloofwaardigheid. Ik ben zelf geen autist of vroeger gepest geweest, maar het grijpt me toch aan hoe het zijn uitwerking kan hebben op iemand als die gepest wordt.

Benco

Citaat van: mormel op 23 november 2011, 13:51:34
Ik kreeg bij Ben X echt een enorme brok in mijn keel, vooral door het goede acteerwerk en de geloofwaardigheid. Ik ben zelf geen autist of vroeger gepest geweest, maar het grijpt me toch aan hoe het zijn uitwerking kan hebben op iemand als die gepest wordt.

ben geen autist of tenminste niet zo erg als het personnage  , maar pesterijen heb ik vaak meegemaakt , die film  raakt me wel ...

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

chansig

Geen film waarbij ik moest huilen..maar me wel wist te raken: Festen.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

mormel

Citaat van: chansig op 23 november 2011, 17:09:39

Gr Hans

Nja, vreselijk goed gebracht. Steengoede film!!

richard

6 januari 2012, 19:33:47 #53 Laatste wijziging: 6 januari 2012, 19:40:12 door richard
Citaat van: chansig op 23 november 2011, 17:09:39

Gr Hans
Mwah, ik begon me op een gegeven moment behoorlijk te ergeren aan het camerawerk 'uit de hand'. Misschien leuk voor het 'naturel' weergeven van actuele situaties maar als dit dogma ook terugkomt bij de weergave van flash-back's begint het naar mijn manier teveel een maniertje te worden. Ook vond ik het plot vrij voorspelbaar.
Genoeg is beter.

marcos

La vita bella heb ik laatst gezien en dat is ook echt een ontroerende film.  :)

Wietze de Boer

Om dit topic even nieuw leven in te blazen:

Ik hou het nooit droog bij "Bridge to Terabithia".
Grace and peace,

Wietze

Joske

Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

tito

Citaat van: Wietze de Boer op 17 augustus 2012, 19:43:01
Ik hou het nooit droog bij "Bridge to Terabithia".

`n Zak chips en pak pampers bij de hand.  ;D