• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

nieuw "phishing" mailtje

Gestart door morph, 26 november 2007, 15:54:12

Vorige topic - Volgende topic

macintosh


theo technics

Wat van deze dan ???
Aan mij gericht.


T. Technics
Klapperboom19
42** AA

Datum: 15 september 2008
Onderwerp: Bevestiging van uw overstap naar energie:direct
Van: Klantenadvies energie:direct


Geachte klant,

Van harte welkom bij energie:direct!

Bij uw overstap naar energie:direct heeft u gekozen voor een 1 jarig contract met Stroom en Gas Basis. Graag informeren we u over onze werkwijze. De Laagste Prijsgarantie voorwaarden vindt u terug op het bijgesloten tarievenblad.

Alles op één verzamelfactuur
Om uw energiekosten helder te houden, ontvangt u bij energie:direct alle kosten voor gebruik van het netwerk en de geleverde energie overzichtelijk op één verzamelfactuur. Hierdoor ontvangt u ook maar één voorschotnota per maand.

Internet
Wij communiceren met u via e-mail en internet. Hierdoor besparen wij kosten die u vervolgens terugziet in een lage prijs. Door te kiezen voor energie:direct, kiest u voor voordeel.

Persoonlijke pagina
Binnenkort ontvangt u een e-mail waarmee u kunt inloggen op uw persoonlijke pagina. U vindt daar straks een overzicht van uw facturen en de producten die u bij ons afneemt. Ook zijn wij via uw persoonlijke pagina 24 uur per dag bereikbaar.

Wijzigingen doorgeven
Wijzigt uw e-mailadres of gaat u verhuizen? Geef dat dan door via uw persoonlijke pagina. Op die manier zijn uw gegevens altijd actueel. Zodra er belangrijke ontwikkelingen zijn, zoals contractwijzigingen of uw jaarnota, ontvangt u direct een e-mail. Een correct e-mailadres is dus van groot belang.

Uw overstap naar energie:direct
Een overstap naar een energieleverancier duurt altijd minimaal 26 dagen. Daarnaast kan de startdatum afhankelijk zijn van uw huidige contract. Wij vragen uw contractgegevens op bij de Vereniging Contract Controle Protocol (CCP). Deze vereniging heeft tot doel contractbreuk bij energiecontracten tegen te gaan. Lees meer over het CCP en uw startdatum in de leverovereenkomst.

Bijlagen
Als bijlagen treft u de leveringsovereenkomst, de algemene voorwaarden en een tarievenblad aan. Wij adviseren u deze documenten goed door te nemen en te bewaren. Tot slot wijzen wij u op de mogelijkheid dat u dit contract binnen zeven (7) werkdagen na de dagtekening van de nog te ontvangen welkomstbrief kunt opzeggen. Mocht u onverhoopt de welkomstbrief niet ontvangen dan kunt u deze mail als zodanig beschouwen. Opzeggen kan uitsluitend via 0900-2020688 (€ 0,10 p/m) op werkdagen van 09.00-17.00 uur. Na zeven werkdagen is dit contract van kracht en gaan we voor u aan de slag om uw voordeel te realiseren.

Met vriendelijke groet,
Energie:direct

Jacques van Seeters
Directeur

Let op: Deze e-mail versturen wij automatisch via ons systeem. Een antwoord op dit e-mailbericht d.m.v. de antwoordfunctie van uw e-mailprogramma, ontvangen onze klantenadviseurs niet. Voor het stellen van een vraag, kunt u contact opnemen met één van onze klantenadviseurs via het contactformulier op www.energiedirect.nl of tijdens kantoortijden via 0900-3347328 (€0,70 p/m).



Leveringsovereenkomst Stroom en Gas Basis/Xtra

Partijen:
Energiedirect BV: gevestigd te Best. Postadres: Postbus 266, 5680 AG Best

en

T. Technics
Klapperboom19
42** AA

E-mail: t.Technics@telfort.nl
Telefoonnummer: 018********
Rekeningnummer: 322275326


Overwegende dat:

de klant zich via de site van energie:direct, telefonisch, antwoordkaart of via huis-aan-huis verkoop heeft aangemeld
de klant daartoe gegevens heeft verstrekt en de voorwaarden voor levering heeft geaccepteerd.
het een particuliere aansluiting betreft (aansluitwaarde < 3x25 Ampère en een G1 gasprofiel)
energie:direct hierbij de overeenkomst bevestigt.

Product(en) en tarieven
Energie:direct verkoopt en levert aan de klant Stroom en Gas Basis of Stroom en Gas Xtra. De tarieven die de klant verschuldigd is zijn terug te vinden op het bijgesloten tarievenblad. Energie:direct werkt met variabele tarieven. Dat wil zeggen dat prijsschommelingen in de markt direct worden doorgevoerd in onze tarieven. Energie:direct zal vanaf het moment van leveren, maandelijks het vastgestelde voorschotbedrag via automatische incasso incasseren. Eénmaal per jaar wordt het totaalbedrag verrekend op basis van het werkelijke verbruik. Afhankelijk van de gekozen looptijd, kan de klant gebruik maken van de Laagste Prijsgarantie Basis (1 jarig contract) of de Laagste Prijsgarantie Xtra (3 jarig contract). De voorwaarden zijn terug te vinden op het bijgesloten tarievenblad. Indien de klant alleen stroom afneemt, vervalt het recht op de Laagste Prijsgarantie.

Werkwijze
Energie:direct communiceert uitsluitend via e-mail met de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor een correct e-mailadres. Op de persoonlijke omgeving van de klant kan hij altijd zijn e-mailadres aanpassen. In geval van een incorrect e-mailadres kan een vergoeding (zie tarievenblad) in rekening gebracht worden.

Leveradres
Levering zal plaatsvinden ten behoeve van onderstaande adres(sen):



Klapperboom19, 42** AA
Energie:direct zal het verzoek indienen om de levering te starten op 17 oktober 2008. De fysieke levering start echter op de datum waarop de netbeheerder de leveranciersswitch heeft voltooid.

Vereniging CCP en uw startdatum contract
Energie:direct is aangesloten bij de Vereniging Contract Controle Protocol (CCP). Deze vereniging heeft het doel om te voorkomen dat een klant (onbewust) meerdere contracten afsluit op één adres.

Indien uw huidige leverancier is aangesloten bij het CCP, zijn wij verplicht om uw contractgegevens op te vragen. Wij mogen ons contract dan niet eerder laten ingaan voordat uw huidige contract afloopt. Dit is de reden waarom de startdatum mogelijk anders is dan de datum die u heeft opgegeven bij uw aanmelding.

Energie:direct zal het verzoek indienen om de levering te starten op 17 oktober 2008. De levering start op de datum waarop de netbeheerder de overstap administratief heeft verwerkt.

Wilt u uw contract eerder laten ingaan dan de bovengenoemde startdatum? Neem dan contact op met één van onze klantenadviseurs tijdens kantooruren via 0900-3347328 (€0,70 p/m)


Duur overeenkomst
Deze overeenkomst geldt vanaf heden en heeft een looptijd van één (1) jaar, vanaf het moment dat energie:direct start met het leveren van stroom en gas.

Voorwaarden
Op deze overeenkomst zijn de "Algemene voorwaarden voor levering van stroom en gas aan kleinverbruikers" van toepassing zoals de klant deze heeft geaccordeerd. De algemene voorwaarden zijn in het bezit van klant en ook na te lezen op www.energiedirect.nl.

Afkoelperiode
Zeven (7) werkdagen na dagtekening van de welkomstbrief vervalt het recht van de klant tot directe beëindiging van deze overeenkomst en dient de geldende looptijd en opzegtermijn in acht te worden genomen.

Opzegtermijn
De standaard opzegtermijn voor de klant bedraagt 7 dagen voor de einddatum van dit contract. De klant kan het contract met in achtneming van deze termijn schriftelijk of per e-mail opzeggen. Indien het contract niet (tijdig) wordt opgezegd, wordt het contract automatisch stilzwijgend verlengd met een periode van één (1) jaar. Voor tussentijdse opzegging geldt een termijn van 30 dagen. In dat geval wordt de wettelijk vastgestelde opzegvergoeding in rekening gebracht. Een overzicht van de opzegvergoedingen vindt u op het tarievenblad.

Aansluit- en transportovereenkomst
De klant blijft een overeenkomst houden met de netbeheerder(s) in zijn regio voor de aansluiting en transport van stroom en gas. De kosten die hieruit vloeien, worden direct geïncasseerd door energie:direct. Energie:direct zorgt voor de verrekening met de netbeheerder. De klant ontvangt hierdoor één rekening van energie:direct voor de leverings- en netwerkkosten met betrekking tot energie.

Deze e-mail geldt als uw overeenkomst met energie:direct. Wij adviseren u de e-mail te bewaren.

Best, 15 september 2008
Energiedirect BV

Jacques van Seeters
Directeur

Bankrekenig heb ik laten staan, die klopt niet ;D ;D

Ik heb mij never nooit niet opgegeven bij die fl*kkers.%$!@$@~@!~!@
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Satch

Stuur maar terug dat je nooit iets hebt getekend en dat je graag de door jou getekende overeenkomst wilt zien. En stuur een CC'tje aan de Consumentenbond, Kassa en Radar.

theo technics

Ik heb al een klacht ingediend bij hen en bij mijn huidige provider. :police:
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Clan

Citaat van: theo technics op 16 september 2008, 15:28:19
T. Technics
Klapperboom19
42** AA

E-mail: t.Technics@telfort.nl
Telefoonnummer: 018********
Rekeningnummer: 322275326



Dat is mijn rekeningnummer; ga ik %$!@$@~@!~!@ straks jouw energie betalen!!  ;D ;D ;D

Nee, zonder gekheid, hebben jullie soms onlangs een telefoontje gekregen over informatie van energielevering?

Een kennis van mij heeft dat wel gehad en het bleek dat het telefoongesprek werd opgenomen.
Bij een of andere slinkse vraag werd er door de kennis met 'ja' geantwoord, waardoor deze ook opeens een contract met de leverancier bleek te hebben.
Het heeft enige moeite gekost om daar vanaf te komen.

Dus mensen, let ook op dergelijk soort telefoontjes.
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

theo technics

Ja en die waren van NUON ook van die lekkere, ze mogen gerust leveren, dan gaat toch iemand anders het betalen, want die rekening is niet van mij. ;D ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

stone

IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

Clan

Citaat van: stone op 16 september 2008, 15:44:15
Ratten zijn het!

Ga Theo nou niet aanvallen; die heeft er niet om gevraagd hoor!  ;D
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Be tweeter

Citaat van: Clan op 16 september 2008, 15:41:42
Citaat van: theo technics op 16 september 2008, 15:28:19
T. Technics
Klapperboom19
42** AA

E-mail: t.Technics@telfort.nl
Telefoonnummer: 018********
Rekeningnummer: 322275326



Dat is mijn rekeningnummer; ga ik %$!@$@~@!~!@ straks jouw energie betalen!!  ;D ;D ;D

Nee, zonder gekheid, hebben jullie soms onlangs een telefoontje gekregen over informatie van energielevering?

Een kennis van mij heeft dat wel gehad en het bleek dat het telefoongesprek werd opgenomen.
Bij een of andere slinkse vraag werd er door de kennis met 'ja' geantwoord, waardoor deze ook opeens een contract met de leverancier bleek te hebben.
Het heeft enige moeite gekost om daar vanaf te komen.

Dus mensen, let ook op dergelijk soort telefoontjes.

Heb ik ook gehad! Ik heb na 'de slinkse vraag' geinformeerd of mijn stroom  van NUON goedkoper werd of dat het een verzoek betrof om over te stappen.
Toen werd erkend dat het het laatste betrof vroeg ik haar naam en of ik doorverbonden kon worden met haar chef. Ze heette Pietje Puk, zei ze en gooide meteen de hoorn op de haak!
Toch even tijdstip e.d. gemeld aan Oxxio ( want die flikten die truc).
NIET NETJES, OXXIO!! >:(!
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

stone

 ;D Maar daar zou je toch een boom voor uitrukken!
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

theo technics

16 september 2008, 16:06:08 #41 Laatste wijziging: 16 september 2008, 16:08:41 door theo technics
Ik word als het goed is zo meteen terug gebeld door meneer of mevrouw Energiedirect, dat hij of zij maar alvast haar borst nat maakt. :angel:
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

audiofreak

16 september 2008, 16:14:43 #42 Laatste wijziging: 16 september 2008, 16:16:42 door audiofreak
Ik had al eerder iets gepost over emailtjes (zie pagina 2).

Helaas wordt ik ook wel minstens 1x per week gebeld op mijn mobiele nummer (zakelijke) voor een of andere aanbieding van stroom of tel abonnement enz of advertentie voor een Jantje beton, gouden gids of een overzicht jaarboek in de branche waar ik werkzaam in ben. Ik laat ze tegenwoordig niet meer uitspreken en vertel ze dat ik er niet geinterreseerd erin ben en of ze mij uit hun bestand halen. Als men mij dan na enkele maanden weer gaat bellen, dan vraag ik hoe het toch komt dat ik nog steeds in hun bestand sta en dat ik hun supervisor gelijk wil spreken. Bij mij kwamen ze aan mijn gegevens van de KvK en die heb ik dan ogenblikkelijk verteld en verzocht dat ze mijn gegevens niet mogen verkopen aan derden. Wat nu ook niet meer gebeurt, zo hoop ik.
9 van de 10 keer wordt ik hierna niet meer terug gebeld of lastig gevallen ermee.

Sterremuur

Citaat van: theo technics op 16 september 2008, 16:06:08
Ik word als het goed is zo meteen terug gebeld door meneer of mevrouw Energiedirect, dat hij of zij maar alvast haar borst nat maakt. :angel:

Li of Re?
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

theo technics

Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.