• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Wie gebruikt de Onkyo TX-SR505E ?

Gestart door Digimen, 23 december 2007, 23:12:18

Vorige topic - Volgende topic

Digimen

Beste mensen .

Wie heeft ( onlangs ) de Onkyo TX-SR505E aangeschaft en in gebruik genomen ?
Wat zijn uw ervaringen er mee , en wat zijn de eventuele '' tegenvallers '' .
Op het eerste gezicht lijkt mij dit een mooie 7.1 machine qua prijs/kwaliteit verhouding .
Zeker omdat hij voorzien is van HDMI in en uitgangen , component en digital geluid n/out + een legio aan analoge aansluitingen en dit alles voor +/- 300,= euro .

En Onkyo is een top merk in audio , dus : kan ik deze recever met een gerust hart aanschaffen ?

Alvast bedankt voor de antwoorden .

M.VR.GR. : Wil .

Jan66

Test van de Onkyo TX-SR505e, compleet met vele foto's.

Pim

Hoi Wil,

ik heb sinds een korte tijd de TX-SR504, daarvoor had ik de TX-SR303E. Het verschil tussen de 505 en de 504 is geloof ik alleen de HDMI-input. Verder is deze geloof ik bijna compleet hetzelfde.

Mijn ervaringen met de 504 zijn uitstekend (alhoewel ik niet echt veel vergelijkingsmateriaal heb gehad). Simpele bediening, makkelijk aan te sluiten etc. Geluidskwaliteit erg goed. Je hebt ook de " Pure Audio"  optie die alle videoinputs uitschakelt en als klassieke stereo versterker fungeert.

Qua prijskwaliteit verhouding is hij inderdaad erg goed (de 504 heb ik in de uitverkoop voor 190 euro op de kop weten te tikken!).
Woonkamer - Wharfedale Diamond 9.5 (front) 9.1 (rear) | Onkyo TX-SR504E | Cambridge Audio Azur 540P | Thorens TD-316 / Grado Green | Marantz CD4000

Slaapkamer - Tannoy Mercury M2 | Pioneer SA-7500 II | Denon DCD-595

Budget Power!!      \m/ >.< \m/

Pim

Oh ja verder is er op de Europese site van Onkyo nog een boel reviews te vinden over de 505. Succes!
Woonkamer - Wharfedale Diamond 9.5 (front) 9.1 (rear) | Onkyo TX-SR504E | Cambridge Audio Azur 540P | Thorens TD-316 / Grado Green | Marantz CD4000

Slaapkamer - Tannoy Mercury M2 | Pioneer SA-7500 II | Denon DCD-595

Budget Power!!      \m/ >.< \m/

art

Hier zitten ook veel Onkyo liefhebbers:
klik

marijn

Nope, ik heb de 605E en ben niet anders dan enthousiast.
The only thing to fear is running out of beer!

edgar

Onkyo TX-SR505E is een redellijk goede homecinema receiver.
Voor pure stereo schiet de goedkope serie van onkyo tekort.
Een klasse beter in stereo is de sony receiver STR-DA1200ES.

Groetjes E.R.Teunissen testpanellid.