Digitatale tv

Gestart door marijn, 5 november 2007, 09:04:08

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Oi oi,

Ik woon nu nog thuis maar als ik het huis uit ga dan wil ik digitale televisie. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden van aanbieders via de kabel maar je kan natuurlijk ook richting satelliet. De voor en nadelen van satelliet en kabel staan overal op het internet.
Volgens mij is het zo dat als ik via de satelliet televisie neem dat het signaal wat ik binnen krijg nog steeds superieur is aan de kabel maar zijn er mensen die nadelen hebben ondervonden aan satelliet tv? Behalve dan dat je vrij uitzicht moet hebben op zuid zuid-oost. Hoe zit het bijvoorbeeld met wolken en storm?
Verschillende aanbieders via de kabel zijn er natuurlijk ook. Casema, kanaal digitaal, UPC, digitenne, KPN etc. etc.
Waar zouden jullie voor kiezen?
The only thing to fear is running out of beer!

Sterremuur

Digitenne is niet via satelliet en ook niet via kabel.
Maar via een kleine antenne, ether dus. Maar wel digitaal.
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

art

Citaat van: marijn op  5 november 2007, 09:04:08
Hoe zit het bijvoorbeeld met wolken en storm?

Satelliet:
Storm is een kwestie van het stevig neerzetten.  ;D
Wolken, geen invloed.
Zeer zware regenbuien kunnen storen. Hoe groter de antenne hoe minder.
Vliegtuigen kunnen storen, hoe groter de antenne hoe minder.
Satelliet is superieur wanneer er met een hoge bandbreedte over wordt uitgezonden. Kabelmaatschappijen reduceren naar een (voor hun) standaardformaat.

Voordeel satelliet: je kunt vrij zijn in de zenders die je wilt zien.
Nadeel satelliet: je moet (automatisch) draaibaar opstellen of vooraf limiteren en met "verschoven" ontvangstkoppen (LNB's) werken.

Betalen voor ontvangst is (vaak) het geval, net als bij kabel. Tenzij je gebruik weet/wil maken van illegale ontvangstcodes.

theo technics

Citaat van: art op  5 november 2007, 17:35:36
Satelliet is superieur wanneer er met een hoge bandbreedte over wordt uitgezonden.

Ook daar beginnen ze al te knijpen, gezien de commerciële belangen die achter de Astra boys zitten kan dit niet uitblijven.
Maar tot op heden nog het beste.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

art

Citaat van: theo technics op  5 november 2007, 17:41:18
Citaat van: art op  5 november 2007, 17:35:36
Satelliet is superieur wanneer er met een hoge bandbreedte over wordt uitgezonden.

Ook daar beginnen ze al te knijpen, gezien de commerciële belangen die achter de Astra boys zitten kan dit niet uitblijven.
Maar tot op heden nog het beste.

Tis maar net wat de providers willen betalen ..... ,
Maar BBC, Duitsland, Frankrijk e.d. doorgaans topkwaliteit. Nederland ook meestal.
Je kan soms goed zien als ze weer een uitzending gemaakt hebben met amateurcamera's i.p.v. het professionele spul.  ;D

theo technics

Waarom veel betalen al het met een grammetje minder ook kan, tis toch de eerste verdienste nietwaar en ze kunnen straks toch nergens anders meer terecht.

Dus kom maar op met dat 64 Kb lijntje ;D ;D
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

marijn

Maar waarom zou ik voor de kabel kiezen als het ook via de satelliet kan. Want er zijn toch redenen waarom er maar weinig mensen voor satelliet kiezen in NL?
The only thing to fear is running out of beer!

art

Citaat van: marijn op  6 november 2007, 00:16:15
Maar waarom zou ik voor de kabel kiezen als het ook via de satelliet kan. Want er zijn toch redenen waarom er maar weinig mensen voor satelliet kiezen in NL?

De verkabeling zelf, lekker makkelijk geen onderhoud.

Satelliet heeft nadeel dat je je antenne (simpel) moet onderhouden en zélf actie moet nemen als een zender "verhuist".

luxman

KPN   had een aanbieding (woon aan de duitse grens)  de harddiscrecorder
tevens geschikt voor digitale tv ontvangst  prijs dacht 200 euro , inruil niet mogelijk volgens verkoper .

Verkoper beloofde (garandeerde) dat alle zenders konden worden ontvangen ,wel aansluiten en zoeken maar  :)  ontvanger vond +- 90 TV zenders  maar meer als de helft zwart beeld  geen ontvangst ,.  verder bleek dat BBC 1+2 niet in het pakket zitten wel   BBC prime en BBC world .
Bij radio ontvangst hetzelfde probleem  als met de tv kanalen .

.uiteindelijk heeft KPN de harddiscrecorder toch terug genomen ( wat harde taal gebruiken helpt soms  ;D) ,en de kleine uitvoering (digitenne)  dacht iets van 89 euro is en blijft je eigendom abonnement  6 euro per maand  deze ontvangt wel alle 90 zenders en meer , maar vaak ook dubbel .

wil men bv op meerdere kamers een tv  hou er dan  rekening mee dat je dan weer een extra digitenne kastje moet aanschaffen .

Ik heb dit vernomen van mijn zus en andere bekenden in mijn omgeving .
zelf heb ik nog ff het diggipakket van HOME  welk van mijn zus was overgenomen abonnement loopt af per december ,denk niet dat ik het ga verlengeren .

MVG Luxman
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

art

Citaat van: luxman op 14 november 2007, 14:08:54

en de kleine uitvoering (digitenne)  dacht iets van 89 euro is en blijft je eigendom abonnement  6 euro per maand  deze ontvangt wel alle 90 zenders en meer , maar vaak ook dubbel .

Mooi hoor: Digitenne met 90 zenders ........  :laugh: :laugh: :laugh:

Edit:

Ach ....... dáár komt die 90 vandaan:
topfield

Digimen

Digitenne ......................... ik weet het niet , slechte ontvangst - blokjes - stlstaand beeld etc ,
Tv via internet , zou mooi zijn als het werkte , maar ja .................. KPN he .
Schotel . is idd super , maar Canal digital is niet echt goedkoop als je een uitgebreid pakket wil hebben .
Heb zelf digitale kabel van @Home met Humax 9200C kabeltuner met HDD .
Werkt  perfect , meest uitgebreide pakket genomen en geen spijt er van .

MVG. : Digimen .