• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Vraagjes: Plaatsing van inbouw speakers voor homecinema concreet ect...

Gestart door hebus, 22 januari 2008, 20:12:20

Vorige topic - Volgende topic

hebus

Ik ben hier bezig met de electr. bekabeling van onze nieuwbouw living.
Het is dus ook de moment om mijn speaker kabels etc. al klaar te steken.
Maar ik zit met een paar problemen (vragen).
FF wat plannetjes erbij  ;D

Voor de basbox heb ik twee opties, ofwel  in het zijkastje 35x35x60 (1) ofwel rechst onder 35x68x60. Zijn er bassboxen die hier trouwens in kunnen ?

De meeste vrouwen zijn niet zo tuk op boxen in huis  ::), dus de beste oplossing leek mij inbouwspeakers.
Maar ik weet niet zo goed waar ze te plaatsen, voor de surround speakers ik heb 2 mogelijkheden (3,4) in het blafond-> dit gaat een spanblafond worden, of een beetje verder in de muur, (3a,4a) als speakers stelde ze me hier de CI160.20s/QR van Kef voor.

De front speakers L/R  zou ik ook moet inbouwen vrees ik, want er zit een kastje in de haard  links van de TV.

Kan dat met de zelfde Kef speakers ?
Of zou ik beter boven de hoogte van de kast speakers aan de muur hangen, de tv komt aan een valse wand te hangen die nog ongeveer 10cm van de muur staat.

Iemand tips ?

Koei

Als je een subwoofer wilt die in dat kastje daaronder pas, of in dat andere kastje. Dan kan je denk het beste zelf een sub bouwen  :)
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.