Welke gelijkrichters gebruiken jullie?

Gestart door .., 10 februari 2008, 17:59:01

Vorige topic - Volgende topic

TANNOY

CiteerAi, ik heb een PM van je gehad over de club waar je geen reclame voor wilde maken 

ronsellaar! ;D ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

mischa

Citaat van: TANNOY op 16 februari 2008, 22:42:37
CiteerAi, ik heb een PM van je gehad over de club waar je geen reclame voor wilde maken 

ronsellaar! ;D ;)

Neeeheeeee, hij wilde juist GEEN reclame maken  ;D ;D ;D

Groeten,
Mischa

mischa

Zo, vandaag de donor gescoord voor behuizing en voeding.

Het is dus EXACT de radio geworden die ik eerder aangegeven had. Mooi alle buizen erin en de voeding werkt. Kast is in zeer goede staat, bijna te zonde om er iets aan te veranderen. Misschien wordt de planning wel omgegooid en blijft de kleur zoals ie nu is.

Groeten,
Mischa

..

Citaat van: mischa op 17 februari 2008, 21:33:26
Zo, vandaag de donor gescoord voor behuizing en voeding.

Het is dus EXACT de radio geworden die ik eerder aangegeven had. Mooi alle buizen erin en de voeding werkt. Kast is in zeer goede staat, bijna te zonde om er iets aan te veranderen. Misschien wordt de planning wel omgegooid en blijft de kleur zoals ie nu is.

Groeten,
Mischa

Zo'n kast kan erg mooi zijn. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat ;).

mischa

Ook ik ben benieuwd naar het eindresultaat  ;D.

Ik heb wel eens ergens buisjes gezien die een heel mooie blauwe gloed hadden, maar weet niet meer waar. Zoiets zou heel mooi zijn op de plek van het afstemoog in de radio. Als alternatief zou ik nog bijvoorbeeld de gelijkrichtbuis van onderen kunnen verlichten door middel van een LED. Het is overigens niet zo dat ik er een poppenkast van wil maken, want ik hou daar normaal gesproken ook niet van, maar ik wil wel wat van de oude glorie in ere herstellen.

Groeten,
Mischa

..

Citaat van: mischa op 18 februari 2008, 21:32:50

Ik heb wel eens ergens buisjes gezien die een heel mooie blauwe gloed hadden, maar weet niet meer waar. Zoiets zou heel mooi zijn op de plek van het afstemoog in de radio. Als alternatief zou ik nog bijvoorbeeld de gelijkrichtbuis van onderen kunnen verlichten door middel van een LED. Het is overigens niet zo dat ik er een poppenkast van wil maken, want ik hou daar normaal gesproken ook niet van, maar ik wil wel wat van de oude glorie in ere herstellen.

Groeten,
Mischa

Bedoel je gewone buizen of van die "kattenogen", bv. een EM81?

Gewone buizen althans sommige dan, hebben vertonen ook een blauwe gloed maar dat komt doordat de elektronen botsten tegen nog aanwezige gasresten.

Pushpull

Mischa,

Kijk ook eens bij deze links misschien heb je er wat aan, op de site van ducanamps staan 2 erg handige progjes namelijk  PSU Designer en TDSL Personal Edition

http://home.hccnet.nl/willem.ruiten/buis1

http://www.duncanamps.com

Oja als het echt moet glimmen kun je een voeding maken met stabilisatorsbuisjes of een kwikdamp gelijkrichter gebruiken.

Groeten, Rijk

telefunken

Ik heb wel eens ergens buisjes gezien die een heel mooie blauwe gloed hadden, maar weet niet meer waar.
Groeten,
Mischa

kwikdampers.
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

..

Citaat van: telefunken op 18 februari 2008, 21:57:37

Ik heb wel eens ergens buisjes gezien die een heel mooie blauwe gloed hadden, maar weet niet meer waar.
Groeten,
Mischa

kwikdampers.

Mooi spul. Maar wat erin zit niet :P.

..

Een "82" kwikdampgelijkrichter, een hele mooie buis.

mischa

Hm, kwikdampen. Nee laat maar dan. Ik weet zeker dat je met LED´s ook een heel mooi effect kunt krijgen.

Ik bedoel dus de gewone buizen en niet de kattenogen.

Groeten,
Mischa