Chinese buizen, jullie ervaring?

Gestart door .., 8 maart 2008, 11:44:06

Vorige topic - Volgende topic

..

Deze week heb ik een paartje TJ 300B's binnen gekregen, met de mesh plate anode!
Ze zitten er nog maar een paar in maar ze klinken al heel mooi :-*. Ze zijn sowieso veel beter als de JJ's.

Hier zie je goed de gloeikathode die door de Mesh plate anode zichtbaar is.

Maar wat is jullie ervaring met chinese buizen?

Cyrus

Tot nu toe nog geen, maar als iemand een paar goede Chinese 6922's (ECC88) weet (of misschien zelfs nog heeft liggen), dan ga ik eens de proef op de som nemen.
Groet,
Edwin

Algemene aanvaarding van een idee is geen bewijs voor de waarheid ervan.

Miniwatt

Tot nu toe heb ik geen echt goede ervaringen met Chinese buizen. Ook niet slecht, maar elke keer als ik een chinees verving door een NOS of 'westerse' nieuwe produktie ging ik er veel op vooruit. Er blijft teveel informatie achter in die chinezen :P

Theo van Wermeskerken

Tot nu toe nog geen erg goede ervaringen met Chinese buizen.
Ook niet met Russische trouwens.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat je daarbij ook naar de prijzen moet kijken.
Een 300b van WE zal toch ook echt een chinese moeten verslaan.
Maar ook bij de dubbeltrioden zijn alle west europese merken als bv Mullard
philips, Telefunken e.d. bij mij favoriet.
Die heb ik trouwens ook liever dan de meeste Amerikaanse dubbeltrioden.

mvg,   Theo.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

..

Ik zit nu lekker muziek te luisteren en ik moet zeggen dat de TJ 300B's niet mis zijn. Ze overtreffen de JJ's en kunnen de KR aardig bijbenen...

telefunken

Citaat van: Andries van Aarsen op  8 maart 2008, 19:44:07
Ik zit nu lekker muziek te luisteren en ik moet zeggen dat de TJ 300B's niet mis zijn. Ze overtreffen de JJ's en kunnen de KR aardig bijbenen...

andries de TJ-mesh klinken inderdaad niet verkeerd (heerlijk smoot met veel detail)
alleen de plate dissapatie 28w is wat laag.
ik heb daarom ook voor reserve een solidplate uitvoering hier thuis liggen,die iets minder klink dan de mesh.
voor de rest voor een spleetogen merk als TJ is dit geen verkeerd merk,met weinig uitvallers.
maar als je een nog iets mooiere meshbuis zoek probeer JAC eens te bellen of hij nog een setje EML 300b-mesh te koop heeft.
300b's die in bezit zijn + op volgorde welke ik mooi vind.
EML 300bxls
EML 300b-mesh (
TJ 300b (solidplate)

300b's gehad hier thuis
Valve Art 300b (not my cup of tea)
Harmonic Tech (mijn hond mag dit niet aanhoren)
Svetlana's  (1 van de verrassingen die mij is bijgebleven maar oh wat slecht met veel gloeidraad uitvallers)

WE300b nog nooit gehoord.
mijn vrouw vroeg eens aan mij (als je moet kiezen tussen mij of de audio wat zou je dan doen---antwoord---ik zal je missen)

horn

mijn voorkeur in de 300b buizen die ik gebruikt heb in mijn versterkers :
volgorde van mooist tot minst

op 1 Western electric....   ech wel  :)
Svetlana
TJ/Fullmusic
golden dragon
JJ
Vaic
EML mesh
KR 300b globe
valve art
Kr 300bxls kanthal

..

@Telefunken: de EML 300 mesh lijkt mij ook een mooie buis.

De man die TJ heeft opgericht heeft veel ervaring met het produceren van buizen, eerst was hij verantwoordelijk voor de productie van CRT monitoren van het Japanse NEC maar daarna is hij voor zichzelf begonnen.

@Horn: De WE lijkt me ook een fantastische buis. Maar jij gebruikt toch ook buizen van TJ?

horn

Citaat van: Andries van Aarsen op  8 maart 2008, 20:42:06

@Horn: De WE lijkt me ook een fantastische buis. Maar jij gebruikt toch ook buizen van TJ?

Hoi Andries ja op de versterker die jij gehoord hebt zat een TJ px25 en als driver een TJ 45

Het lijstje dat ik gaf gaat alleen over de 300b's die ik geprobeerd  heb

Paul Demo

Heb een hele batterij Chinese buizen in mijn Ming Da phonoversterker +Voeding, weliswaar de uitgangen vervangen door Electro Harmonix, maar super tevreden.

zonder vliezen het gehoor herontdekt

Bas Horneman

Maar 3 soorten 300B thuis gehad. Svetlana, TJ solid plate en EH 300B. De Svetlana's zijn veruit het beste. De TJ's doen het niet meer in m'n versterker...trekken om één of andere reden gigantisch veel grid current. Maar ze konden in elk geval niet tippen aan de Svetlana's. Ooit een keer op een audio club in Hengelo gespeeld met m'n Ladydays. Van de 16 of zo aanwezig vonden 15 de Svetlana's beter klinken. (Gelukkig doen die Svet's van mij het nog....want een heleboel gingen blijkbaar stuk binnen 6 maanden) De EH kan ook niet tippen aan de Svetlana.
Op naar de sterren....en daar voorbij!!!

theo technics

Citaat van: Bas Horneman op  9 maart 2008, 19:27:38
De EH kan ook niet tippen aan de Svetlana.

Dat was ook Flierenfluiter zijn mening, toen ik vorige week bij hem was.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

211audio

Ha Andries,

Ik heb zowel de TJ Meshplate als de Emission Labs 300B-XLS op mijn versterkers gehad en vond de TJ's wat analytischer/kouder en de EML's wat warmer van klank / meer body hebben zonder dat je van kleuring kunt spreken. De EML's hadden mijn persoonlijke voorkeur.... een fantastische buis.

Ik heb destijds ook een aantal weken een paar (oude productie) Svetlana's te leen gehad. Deze zijn inderdaad èrg mooi en geven veel detail. Niet per definitie mooier of beter dan de EML's, maar gewoonweg net wat anders. Persoonlijke smaak speelt een grote rol bij de keuze van de eindbuizen.

..

Hoi Peter,

De EML 300B-XLS staat ook op mijn verlanglijstje ;). Als ik nu de klank vergelijk met de KR's, mijn referentie tot nu toe, dan vind ik de TJ's net wat killer en "harder" klinken. Ook klinken de KR's wat voller.

horn

Hoi Andries geef ze maar even tijd
ze gaan warmer klinken dan de KR