Advies over buis

Gestart door 20ten, 1 juli 2008, 11:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Satch

Overigens zitten er aardig wat transistoren in die DAC. Is het een hybride ontwerp?

20ten

Nee, het is geen hybride!
Ik denk ook dat het verschil in een gangbare set veel groter is dan in een set die al een jaar of 5 op weg is.
( een grotere onzin heb ik niet eerder gelezen )

salmacis

Dat zijn geen pio's maar Russische Teflon condensatoren. Die moeten er later zijn bijgeplakt. Om de originele Audyncap te bypassen? Ze zijn ondanks het forse fysiek in ieder geval maar 0,047 uF.

Citaat van: KT88 op  1 juli 2008, 13:57:22
Hmmm.......die erachter geplakte PIO koppelcondensatoren vind ik dan weer wat minder geslaagd.
Gezien de opstelling en waarden vermoed ik dat de uitgangstrap een SRPP is.
Let erop dat bij sommige ECC88 soorten de Vkf niet hoger mag zijn dan 80 a 90V, dus er zal een voorziening moeten zijn voor het "optillen" van de gloeidraad offset-spanning.

20ten

Klopt! Die condensatoren zijn er later bijgekomen , evenals de Audyn Cap Plus.
Ik denk ook dat het verschil in een gangbare set veel groter is dan in een set die al een jaar of 5 op weg is.

KT88

Kan ook zijn dat ze in de SRPP zitten, in de "enhanced" schakeling.
Daarbij "ziet" de onderste buis een hoge weerstand voor DC en een lage impedantie voor AC.

Ik moet hier even gokken daar ik niet weet of de I/V conversie met die buis plaatsvindt (is niet echt handig met een SRPP) of dat er nog een SMD opampje onder zit.
- Audiodidact -

wijnand

Citaat van: KT88 op  1 juli 2008, 13:57:22
Hmmm.......die erachter geplakte PIO koppelcondensatoren vind ik dan weer wat minder geslaagd.
Gezien de opstelling en waarden vermoed ik dat de uitgangstrap een SRPP is.
Let erop dat bij sommige ECC88 soorten de Vkf niet hoger mag zijn dan 80 a 90V, dus er zal een voorziening moeten zijn voor het "optillen" van de gloeidraad offset-spanning.

Om welke dac gaat het?

20ten