Linn Sondek LP12

Gestart door Shine, 18 augustus 2008, 20:36:21

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimo

Toch maar voor de zekerheid de arm en element na de revisie even door Ketelaar laten afstellen. Vanmiddag opgehaald. Volgens Ketelaar meet hij geweldig. Weer Streams van Jakob Bro gedraaid, daarna Mike Oldfield's Return to Ommodawn en zojuist Parallelograms van Linda Perhacs. Dat de tafel goed meet heb ik zonder meer aangenomen (ik heb daar geen verstand van). Ik hoor het ook. :=)

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Duclaasie

Controleer je zelf de afstelling ook? Ketelaar zijn fijne lui, maar draaitafel afstelling...

Jeronimo

Volgens mij is deze goed afgesteld. Ik hoor een kleine verbetering. Hij is natuurlijk helemaal uit elkaar geweest bij de revisie van de Linn (nieuw lager en subchassis. Ik ben er dus van uitgegaan dat de oorspronkelijke afstelling van Parker700 niet 100% is teruggekomen. Terecht blijkbaar. Daarbij zitten de bevestigingsschroefjes nu helemaal goed.

sliceofhogan

Nou, die hadden gerust wat korter gemogen...

B. Gehakt

Bij de mijne dan ook gelijk andersom geplaatst.
Deskundige

Jeronimo

Enige maanden geleden ging ik op zoek naar een toonarm lift. Reviews bekeken van o.a. Tonar Q-up, Little Fwiend, en Audio Technica AT6006R. De keuze ging uiteindelijk tussen beide laatstgenoemde. De prijzen schrokken toch wel af. Bij Musifoon Emmen had de verkoper echter voor een paar tientjes de voorloper van de AT6006R liggen, de AT6006A. Daar was ik erg blij mee.

Recent pas heb ik de werking in de gaten!  :-[

De lift ging na het indrukken namelijk vaak weer omhoog. Je moet blijkbaar bij het indrukken gelijktijdig de gele lever naar binnen bewegen. Welnu het functioneert prima! De rode lever heeft de nieuwe versie van de AT niet meer, die is bedoeld om de lift buiten werking te stellen. Kan gezien de verschillende lengten van uitloopgroeven in voorkomende gevallen wellicht handig zijn.

Ik heb 'm nu een paar weken functioneel. En beschouw het inmiddels als een zeer welkome toevoeging aan de draaitafel.Geen uitloopgroeven geluid of zelfs tikken en knallen aan het eind van een gespeelde kant. Het zal ongetwijfeld ook goed zijn voor het behoud van de naald.

Foto's van e-bay.

Duclaasie

Leuk ding en een waardevolle toevoeging. Ik wel de Little Fwend eigenlijk ooit nog hebben, maar die 200,- houdt mij een beetje tegen..

Jeronimo

Die Little Fwend had t.a.v. de Audio Technica bij mij ook een lichte voorkeur, maar ik hikte ook tegen die prijzen aan. Beiden hebben het grote voordeel t.o.v. de Q-Up dat je ze niet steeds opnieuw hoeft te positioneren en dat ze er gewoon erg gaaf uitzien. Uiteindelijk had ik wel een van beide gekocht, maar nu heb ik gelukkig een goedkopere die het werk net zo goed doet, met een extra functie.

Een terzijde. Ik heb door weken en weken te proberen en te mislukken eindelijk het in functie brengen van de lift onder de knie. Een IQ test moet ik de komende tijd maar niet doen geloof ik.  ;D