• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Het grote videorecorder ervaringen topic.

Gestart door Chris de Boden, 22 februari 2005, 03:30:40

Vorige topic - Volgende topic

eploeg

Citaat van: theo technics op  2 augustus 2005, 20:28:12
Ja, maar ja elke hobby kost geld ;D :angel:
Geduld kost niets Theo, dus ik wacht als een spin in mijn web.
Als Peter dan maar niet net voor mijn neus .......

peter

2 augustus 2005, 20:54:40 #16 Laatste wijziging: 2 augustus 2005, 21:03:36 door peter
ben maar niet bang kan niks met al die bras doen  ;D zolang het niks met taperecorders heeft mag je het allemaal hebben. (kopen) :D

eploeg

Citaat van: peter op  2 augustus 2005, 20:54:40
ben maar niet bang kan niks met al die bras doen  ;D zolang het niks met taperecorders heeft mag je het allemaal hebben. (kopen) :D
is toch een tape recorder?

peter

Heb je gelijk in maar ik bedoel audio. Dat had je wel begrepen.
Kon hem vorige week ook meenemen maar dacht nog Ed komt ook nog.  :laugh:

eploeg

Citaat van: peter op  2 augustus 2005, 22:54:55
Heb je gelijk in maar ik bedoel audio. Dat had je wel begrepen.
Kon hem vorige week ook meenemen maar dacht nog Ed komt ook nog.  :laugh:
Ed had hem al 3 weken zien staan, maar ze verrekten het om wat van de prijs af te doen. En de elktrojongen dar gaf grif toe dat ie OK was. Maar de batterij ontbreekt en hij heeft alleen maar aflatenspelen. dan is 15 euro voor een gokje veel geld (33,-NLG) en dan ook nog ergens anders een camera kopen(5,euro) nee dat was te veel gok.

Bartolhoven

14 augustus 2005, 04:49:23 #20 Laatste wijziging: 11 oktober 2006, 04:46:24 door Bartolhoven
In m'n ouderlijk huis:

Eerste videorecorder was een AKAI VHS recorder uit 1982: de VS-5EO, een bovenlader met een schuin front en een typisch groot groenblauw Akai display.
Alle bandfunctieknopen hadden een groen ledje op het knopje zitten, behalve record en sound dubbing die hadden rode, was ik gefascineerd door.
Als er een storing optrad verscheen het woord breakdown in het display (boven de een), schakelde het apparaat uit en moest je hem resetten, op een koude herfstnacht in 1988 mocht dit niet meer baten en bleef hij permanent in de breakdown modus  :'(
(Tandwielen voor bandinrijging gebroken)
--->1982-1988

In 2002 een geheel werkende op de kop getikt die het nu nog steeds doet

Bartolhoven

Vervolgens in 1988 een Sharp Hifi Stereo VHS recorder gekocht, het voordeel was dat praktisch alle banden die we nu nog hebben dus hifi zijn opgenomen.
Na 7à8 jaar begon die banden op te eten en hebben we hem aan de kant gezet.
--->1988-1996
geheel geresiveerd in 2002, ik heb hem geërft en hij doet het nu prima

In 1995 een Grundig 6 Head Hifi Stereo GV-450 gekocht, eigenlijk een Philips type, als beste getest door de consumentengids.
Het turbodrive loopwerk begaf het in 2001, ietwat snel vond ik zelf.
--->1995-2001
Inmiddels geheel geresiveerd en doet het prima

In 1997 een eenvoudige 4 Head Hifi Stereo JVC VHS recorder die de Sharp die we nu als 2e videorecorder gebruikten moest vervangen.
Prima eenvoudige videorecorder, hoewel hij de laatste jaren wel wat lawaai maakte, nooit problemen mee gehad.
--->1997-nu

Nadat die Grundig het als primaire videorecorder had begeven kwam er een Philips VR-1100 SVHS videorecorder met ingebouwde time base correcter.
Hij is in begin 2001 gekocht, de laatste generatie videorecorders waar nog serieus tijd in werd gestoken.
Hierna begon de opmars van de DVD al en hebben ze eigenlijk beide recorders weinig gebruikt vandaar dat ze het ook nog zo goed doen.

Ik heb zelf nog een geheel eigen lijst recorders aangezien ik eigenlijk als videoverzamelaar ben begonnen  ;D

Chris de Boden

Ik heb nu een philips dvd-r75 met kuurtjes, maar dat ding gebruik ik meer om af te spelen.
Er is toch geen ene moer om op te nemen ;D

Had een Akai vs1eo en dat was de eerste frontloader van akai. Bij dit model was er bezuinigd op de display. De recorder had alleen een display voor de voorkeurzender.
Voor de rest zaten er onder de icoontjes van de transportknoppen lampjes net als de vs5eo.
De teller en alles verscheen op de tv, on screen display dus wat nu iedere video heeft. Akai noemde het "Interactive monitor system".
Ik geloof dat akai de uitvinder ervan was, maar zeker weten doe ik dat niet.
Want Philips had in zijn vr2020 video 2000 recorder ook al een voorziening dat als de klep open stond dat er 2 vertikale balken op het scherm verscheen.

Heel indrukwekkend ding voor die tijd.
Waren de vhs recorders uit die tijd van die dikke lelijke mechanische brooddozen, de vr2020 was al geheel computer aangestuurd(met de nodige ellende van dien, een ode aan Philips ;D ;D)

Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Bartolhoven

Citaat van: Chris de Boden op 15 augustus 2005, 00:42:27
Had een Akai vs1eo en dat was de eerste frontloader van akai. Bij dit model was er bezuinigd op de display. De recorder had alleen een display voor de voorkeurzender.
Voor de rest zaten er onder de icoontjes van de transportknoppen lampjes net als de vs5eo.
De teller en alles verscheen op de tv, on screen display dus wat nu iedere video heeft. Akai noemde het "Interactive monitor system".
Want Philips had in zijn vr2020 video 2000 recorder ook al een voorziening dat als de klep open stond dat er 2 vertikale balken op het scherm verscheen.

Waren de vhs recorders uit die tijd van die dikke lelijke mechanische brooddozen, de vr2020 was al geheel computer aangestuurd(met de nodige ellende van dien, een ode aan Philips ;D ;D)

Wist je dat de VS-5 en VS-1 hetzelfde loopwerk hadden, alleen de lift van een VS-5 was anders.

Ik heb een stel V2000 recorders van de tweede generatie, de 23serie, waaronder de VR2840 Lineair Stereo en Longplay.
Ze hadden echt van die typische dingen dat ze direct de band inscanden qua speelduur, de tijd in minuten weergaven en de restijd konden laten zien.
Ook was beeldzoeken net als met een DVD, geen (VHS-)ruisbalken en ook programmeren was ongelooflijk eenvoudig.

Ik heb ook Philips eigen VHS recorder, de VR6560 ziet er exact uit als een V2000 recorder alleen is het V2000 logo vervangen door een VHS logo en staat er in plaats van 'Dynamic Track Following' 'Auto Tracking'.

Chris de Boden

Citaat van: Bartolhoven op 15 augustus 2005, 18:21:52
Citaat van: Chris de Boden op 15 augustus 2005, 00:42:27

Wist je dat de VS-5 en VS-1 hetzelfde loopwerk hadden, alleen de lift van een VS-5 was anders.

Ik heb een stel V2000 recorders van de tweede generatie, de 23serie, waaronder de VR2840 Lineair Stereo en Longplay.
Ze hadden echt van die typische dingen dat ze direct de band inscanden qua speelduur, de tijd in minuten weergaven en de restijd konden laten zien.
Ook was beeldzoeken net als met een DVD, geen (VHS-)ruisbalken en ook programmeren was ongelooflijk eenvoudig.

Ik heb ook Philips eigen VHS recorder, de VR6560 ziet er exact uit als een V2000 recorder alleen is het V2000 logo vervangen door een VHS logo en staat er in plaats van 'Dynamic Track Following' 'Auto Tracking'.

Alleen de video 2000 gaf een veel beter beeld gewoon.
Vhs uit die tijd was nogal wazig(met saba als uitzondering) terwijl v2000 een stuk scherper was.
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

Alex

Citaat van: Bartolhoven op 14 augustus 2005, 04:49:23
In m'n ouderlijk huis:

Eerste videorecorder was een AKAI VHS recorder uit 1982: de VS-5EO, een bovenlader met een schuin front en typische groot groenblauw Akai display.
Alle bandfunctieknopen hadden een groen ledje op het knopje zitten, behalve record en sound dubbing die hadden rode, was ik als kind gefascineerd door.
Als er storing optrad verscheen het woord breakdown in het display en moest je hem resetten, op een koude herfstnacht in 1988 mocht dit niet meer baten en bleef hij permanent in de breakdown modus  :'(
(Tandwielen voor bandinrijging gebroken)
--->1982-1988

In 2002 een geheel werkende op de kop getikt die het nu nog steeds doet

volgens mij is de getoonde video een AKAI VS-10 ...
weet het nog goed, ik had um ook
het geluid jengelde al vanaf begin aanschaf, en toen had importeur FODOR een haal/breng service .... voor 9 uur gebracht, na 1300 uur ophalen ......
ik dat ding gebracht, en om 1300 uur terug, hij was nog niet klaar zei men ...
in de volgende 45 minuten wachten kwamen nog 3 andere mensen deze zelfde recorder ophalen, allemaal met hetzelfde euvel/probleem ... dat was wel slikken ja ....

de eerste generatie VHS recorders waren echte langzame slakken, de band starten duurde vaak zirca 6 seconden, dat deed een BETAMAX toch beter.....  NU, de laatste generatie videorecorders hebben de voordelen van VHS, BETAMAX en VIDEO2000 gecombineerd... dus de snelle starttijden van BETAMAX (band blijft uitgelust tijden voor/achteruit spoelen e.d.), het VHS formaat (meest verspreid) , en de zgn DTF-feature (hierdoor 1/2 snelheid e.d. mogelijk) van het PHILIPS2000 systeem .....

ik heb zelf een JVC HR-9700, een perfect ding (S_VHS HiFi)
oh, heb ook nog een werkende topper van Sony uit 1990 ...

Alex

DTF: Dynamic Track Folowing
*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
Kenwood L-1000c/L1000m
KEF R105/3
Sony DVP-9000es
Sony CDP-920Q
Sonos Connect & RDAC
Apple Airport Expres
Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

Sander

Ik ben 2 keer aan een video recorder begonnen.

Eerste instantie een Philips, typer weet ik niet, hifi heel de meuk voor Hfl 1000,- ( halverwege jaren 90 )

Net na de garantie kapot, volgens de dealer versleten  :o

Verrot geslagen de kliko in.

daarna de goedkoopste video gekocht, puur toeval, weer een Philips ( Hfl 279,- )...

Deze heeft het een jaar of 3 vol gehouden, begon toen banden te eten, hup de kliko in.

Voor mij is video sindsdien verleden tijd  ;D
Kenwood HD600 midisetje, ELAC CL82 speakers, Technics SL-Q5 ( Ortofon X1-MCP ), Akai GX215D.

art

Citaat van: Bartolhoven op 15 augustus 2005, 18:21:52
en staat er in plaats van 'Dynamic Track Following' 'Auto Tracking'.

Is ook niet hetzelfde!  ;)

Bartolhoven

Citaat van: Alex op  2 januari 2006, 14:00:49

volgens mij is de getoonde video een AKAI VS-10 ...
weet het nog goed, ik had um ook

Ik heb hem nog steeds met enkele reserve modellen en er staat toch zeer duidelijk VS5 op alles, de handleiding incluis  ;)
De VS10 was een voorlader en geen bovenlader voor zover ik weer.

s_k

Citaat van: eploeg op  2 augustus 2005, 20:27:00
Citaat van: theo technics op  2 augustus 2005, 17:57:56

Te koop bij http://www.strikalite.co.uk/makemodel2/14/PHILIPS/VR6711/Batteries.html

Heb je gezien wat ze kosten.
10 de recorder
Ik zoek een gebruikte. desnoods een behuizing alleen, froevelen we wel wat.

Komt hij nou mee!
HEb drie van die behuizingen liggen. Zijn loodaccu's, dus dat froevelen zal tegenvallen. Heb net een nieuwe gekocht, dus in September mag je de behuizingen van me hebben ;)