• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Het grote videorecorder ervaringen topic.

Gestart door Chris de Boden, 22 februari 2005, 03:30:40

Vorige topic - Volgende topic

Bassline

leuk dat ik via google op deze topic terrecht ben gekomen.. ik zocht voor de gein over de Akai vs-5 en kwam hier terrecht. Zelf heb ik dus zo'n akai.. jaren geleden stond dit ding bij t oud vuil.. heb em meegenomen, en thuis uitgeprobeert. hij heeft het jaren goed gedaan, helaas zit er mechanisch volgens mij iets niet goed, want hij gaf vaak de welbekende breakdown aan met piepsignaal. Inmiddels heb ik wel een nieuwe video aangeschaft, maar wil dit oudje niet wegdoen.. hij heeft wel iets.. iets futuristisch, anders dan anders..

Technics sa ex-120
Sanyo dcx 2000L
Philips 900 serie
Philips 604

Bartolhoven

Citaat van: Bassline op 13 mei 2007, 16:56:43
leuk dat ik via google op deze topic terrecht ben gekomen.. ik zocht voor de gein over de Akai vs-5 en kwam hier terrecht. Zelf heb ik dus zo'n akai.. jaren geleden stond dit ding bij t oud vuil.. heb em meegenomen, en thuis uitgeprobeert. hij heeft het jaren goed gedaan, helaas zit er mechanisch volgens mij iets niet goed, want hij gaf vaak de welbekende breakdown aan met piepsignaal. Inmiddels heb ik wel een nieuwe video aangeschaft, maar wil dit oudje niet wegdoen.. hij heeft wel iets.. iets futuristisch, anders dan anders..

Meestal als het mechanisch is en er niets daadwerkelijk kapot is betreft het de plastic tandwielen die om een wormwiel heen zitten.
Wanneer je hem van de onderzijde openschroeft (onderplaat verwijderen en 4 of 5 schroefjes van de printplaat) klap je 2 printplaten omhoog en door aan het wormwiel te draaien kan je die tandwielen soms weer in de juiste stand draaien.
Het kan ook de snaar zijn die slipt, als de tandwielen gebroken zijn dan is het vaak einde oefening aangezien het moeilijk is om daar aan te komen, maar dit moet nog wel te repareren zijn volgens mij  ;)

J.E. Sugden

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Panasonic videorecorders. Hun loopwerken zijn erg betrouwbaar, goed en supersnel.

Ik hoor hier weinig over Panasonic.

Dokter Rubbens

Ik heb nog een jaren-80 VHS staan van panasonic.
Je moet dat ding werkelijk van een hoog gebouw af gooien en daarna is tie nog niet defect. :)
Zo degelijk zijn die recorders en qua betrouwbaarheid verdient dat merk een dikke 10.
Digitaal is niet slecht ;).

stone

Ik heb vroeger een Blaupunkt VHS recorder gehad. Je kon maar op 8 zenders opnemen en afstandsbediening bestond geloof ik nog net niet. Het was een geweldige recorder waar ik vele jaren plezier van heb gehad...
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

Dokter Rubbens

Het wordt zegt het al:

Duitse Degelijkheid.
Digitaal is niet slecht ;).

stone

Ik kan me vergissen, maar Panasonic en Blaupunkt leken in die tijd op elkaar, dacht ik...
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

jeewee

De type nummers weet ik allemaal niet meer.............

1e, een betamax bovenlader waarvan ik niet eens meer het merk weet, een fijn ding maar omdat er op het laatst bijna geen films meer te huur waren op betamax heeft hij plaats moeten maken voor........

2e, een Panasonic, een van de eerste stereo recorders. Een te gek apparaat. Erg veel gebruikt en nooit problemen.
Maar ja, 'n scheiding en geen recorder meer, dus..........

3e, een Akai, ook stereo en een geweldig apparaat. Jarenlang bijna dagelijks gebruikt, totdat hij moeite kreeg met het terug spoelen van de band. Mijn dochter gebruikt nu de tuner van die Akai om toch veel zenders op haar antieke kleuren tv'tje te hebben.

4e, een JVC van mijn ouders gekregen omdat zij het zgn. gebruiksvriendelijke apparaat nooit hebben begrepen. Ook bij deze wilde de band niet meer goed terug spoelen, dat duurde een eeuwigheid.

5e, een combi, video recorder / dvd-speler van Philips.
Helemaal beroerd werd ik daarvan, omdat er een constante pieptoon uit dat ding kwam, dus terug naar de winkel, maar de tweede deed precies hetzelfde.

6e, het werd daarom een combi speler van JVC. Hij is nu 'n jaar of 3/4 oud en ik heb hem nog, het is de  HR- XV3. Alles wat je maar dromen kunt zit er op en kan hij ook en toch is het een pokkeding. De video banden worden ook bij deze recorder tergend langzaam terug gespoeld. En dat was al vrij snel ! En als je naar dvd's wilt kijken, dan worden de dvd's bloedheet en als ik niet de klep van de video kant open zet zodat de hitte eruit kan, dan kan ik niet garanderen dat hij langer dan 'n uur of 2 à 3 speelt.

Een volgende komt er niet, wat jammer is want ik heb zo goed als alles wat ooit is uitgebracht op video, of wat is uitgezonden op tv van Frank Zappa.
Lang niet alles is van dusdanige kwaliteit dat het de moeite loont om op dvd over te zetten.

''JAZZ IS NOT DEAD IT JUST SMELLS FUNNY''
                                                         zappa