Russische buizen zijn best wel goed.

Gestart door .., 24 oktober 2008, 21:03:28

Vorige topic - Volgende topic

macintosh

Citaat van: KT88 op  9 november 2008, 17:12:18
Ik zie het verband niet zo.......we gaan van Russische buizen naar montageklemmetjes en vervolgens naar een met caraudio volbehangen pooierbak........

Wilde je zeggen dat in de caraudio die dingen ook worden gebruikt?

Nee, ik wilde zeggen dat mensen die hun versterker gaan zitten 'tunen' beter niet van die montageklemmetjes kunnen gebruiken. Toen begreep jij het woord 'tuner' verkeerd c.q. niet en probeerde ik het te verduidelijken door een voorbeeld van het werk van een tuner te laten zien. To no effect, begrijp ik nu.

KT88

@ Koen & Mischa: begrepen.  ;)
Bij een tuner denk ik aan een afstemmer.

Het kan zijn dat ik Weidmuller en een ander merk door elkaar haal hoor, maar ik gebruik die dingen eigenlijk helemaal niet (meer).
- Audiodidact -

macintosh

Citaat van: KT88 op  9 november 2008, 17:17:01
@ Koen & Mischa: begrepen.  ;)
Bij een tuner denk ik aan een afstemmer.

Dat had ik inmiddels ook door ;D

sloothaas

Citaat van: KT88 op  9 november 2008, 16:24:04
Citaat van: Koen K op  9 november 2008, 16:16:17
Wat is er mis met zo'n stekker?

Bij 1-malig gebruik niet zo veel.
De veer drukt een scherpe rand in het koper en zo wordt er een blijvend goede verbinding gemaakt.
Na losmaken en weer vastzetten is die veerdruk al wat verminderd, en doe je dat een paar keer dan is het veertje lam.

dus niks mis mee begrijp ik, waarom zou het los moeten?

KT88

Normaal gesproken hoeft dat ook niet, maar de zelfbouwers hier laten zelden iets met rust.  ;)
- Audiodidact -

sloothaas

Citaat van: KT88 op 24 november 2008, 20:14:07
Normaal gesproken hoeft dat ook niet, maar de zelfbouwers hier laten zelden iets met rust.  ;)

ik laat dat ding echt wel met rust, is me goed genoeg zo. Laat een zelfbouwer het eerst maar eens zo netjes in elkaar prutsen ;D
En dan nog, lijkt me een kleinigheid, zo'n stekkertje upgraden als al nodig.