• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Jouw (favoriete) koptelefoon?

Gestart door s_k, 28 februari 2005, 02:50:48

Vorige topic - Volgende topic

s_k

Beste mensen,

We missen best wel een hoofd/koptelefoonrubriek hier. Maar dat terzijde.
Wat is jullie favoriete koptelefoon? Ik ben nog steeds ZEER tevreden met mijn Philips N6330.

Heb eigenlijk nog geen betere gehoord. Het hoog is lekker helder zonder ergens scherp te worden. De bas is diep en totaal niet boemerig. Klinkt niet vaak zo lekker bij andere hoofdtelefoons. Het midden is iets te afwezig. Klinkt goed, maar het lijkt soms alsof de middentonen wat verder weg in de ruimte zitten. Qua ruimtelijkheid zit 't ook wel snor, voor een koptelefoon dan. Geen platte pannenkoek. Alleen jammer dat 't van opzij komt :). Desalniettemin een fijne, heel fijne kopfoon!

turbomarco

28 februari 2005, 04:06:51 #1 Laatste wijziging: 3 maart 2005, 09:32:01 door turbomarco
Mijn favoriete koptelefoon is een Noki....euha ;D :D,nee een Sennheiser waarvan ik het type nr kwijt ben,ik moet ergens dat ding hebben liggen ::) ???

ik gebruik hem al geen 20jr meer maar weet het zeker dat hij het nog doet,het is tevens de enigste koptelefoon....rinkel die ik nog heb.

(edit,het is een HD40)

greetz Marco

seoman



De senheiser HD570, hij zit zo ontzettend lekker op je hoofd!!!!
En hij klinkt ook niet slecht.


MCR NC20 van sony. Ideaal voor in het vliegtuig van wege z'n Noise Canceling.
Maar ik gebruik hem op de fiefts, door weer en wind. (echter zonder Noise Canceling) 
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Celica TA40

Sennheiser HD-545 Reference. Voor mij een prima koptelefoon; hiervoor heb ik bijna 20 jaar een HD-420SL gehad. Goede klank, maar zat gewoon niet echt lekker; vanwege de klank toch mee doorgegaan, totdat ik dus een tijd terug via Ebay die HD-545 Reference kocht. Die blijft voorlopig wel weer effe ;). Lijkt op deze (595):
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

s_k

Citaat van: seoman op 28 februari 2005, 11:11:47


De senheiser HD570, hij zit zo ontzettend lekker op je hoofd!!!!
En hij klinkt ook niet slecht.

Klopt, die zit ook lekker. Klinkt ook mooi. Iets minder 'stevig' dan de Philips. Philips zit goed, je wordt er niet moe van en je krijgt geen hoofdpijn. Weegt echter wel wat, dus je nek protesteert na vele uren soms wel even. Maarja, kwartiertje af zetten en je kunt weer. Verder mist de mijne de schuimlaag bovenop je hoofd, dus is sowieso niet helemaal eerlijk ;-)

seoman

Citaat van: s_k op 28 februari 2005, 15:14:52
Citaat van: seoman op 28 februari 2005, 11:11:47


De senheiser HD570, hij zit zo ontzettend lekker op je hoofd!!!!
En hij klinkt ook niet slecht.

Klopt, die zit ook lekker. Klinkt ook mooi. Iets minder 'stevig' dan de Philips. Philips zit goed, je wordt er niet moe van en je krijgt geen hoofdpijn. Weegt echter wel wat, dus je nek protesteert na vele uren soms wel even. Maarja, kwartiertje af zetten en je kunt weer. Verder mist de mijne de schuimlaag bovenop je hoofd, dus is sowieso niet helemaal eerlijk ;-)

Je kunt toch wel zelf iets op die beugel plakken?
Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

s_k

Dat is direct wat ik dacht toen ik het typte :P

morph


s_k


Sander

Mijn favoriet, de Sony MDR R10. Destijds ( eind jaren 80 ) bij Correct te koop voor Hfl 8999,-



Uiteraard heb ik die niet... Luister zelf eigenlijk nooit met koptelefoon, maar heb hier nog wel een Sennheiser HD520 II die prima voldoet.
Kenwood HD600 midisetje, ELAC CL82 speakers, Technics SL-Q5 ( Ortofon X1-MCP ), Akai GX215D.

LINK

Gaaf ding die van Sony Sander :D :D......wel duur.. :'(

reel2reelcrazy

Dit is de beste koptelefoon die ik ooit heb mogen
gebruiken van AKG type K1000



Zat in een mooie houten koffer.
Het draagcomfort is heel erg hoog want de oorschelpen
komen niet tegen je hoofd aan ze staan enkele millimeters van je oor af.
Het enige dat je (even) voelt dat zijn de steuntjes die boven je oor
komen te zitten. Is niet hinderlijk of irritant maar het drukt een klein beetje.
De prijs van dit exemplaar lag zo rond de 900 euro.

De prijs/kwaliteitverhouding is dan ook erg interessant
om domheid in te zien, heb je verstand nodig

John Wx


anne

De Grado SR60 is al jaren mijn favoriete budget hoofdtelefoon. Comfortabel, prima geluidskwaliteit, duurzaam en betaalbaar.




s_k

Citaat van: JWX op  1 maart 2005, 13:26:09
Bose triport

Een topper
Oh? Kunnen ze bij bose dan wel koptelefoons maken?
Nou nog goeie speakers :S
*WE HEBBEN EEN KOPTELEFOON-RUBRIEK!*