• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Jouw (favoriete) koptelefoon?

Gestart door s_k, 28 februari 2005, 02:50:48

Vorige topic - Volgende topic

ceejee



Beyer Dynamic DT 931..geweldige combi met de MF X can2
Musical Fidelity KW 500<br />Meridian 502/557<br />Meridian 506.24<br />Marantz SA 11 s3<br />Meridian 504<br />Adam column MK III <br />Audio Physic tempo VI<br />Technics SL1210MKII <br /> Grado reference platinum (in luisterruimte)<Dynaudio focus 50, Pioneer LX800 (in woonkamer)

neckfox

Uiteraard mijn Stax SR-007 (Omega II) met buizenvoeding SRM-007t. Ook nog comfortabel. Voorts heb ik toch een aardige verzameling van allerlei anders waar ik tevreden over ben:
Stax Lambda Pro + SRM-1 Mk 2 (ook zeer comfortabel)
Stax SR-X Mk 2 + SRD-7 (de minste van de Staxs)
Sony MDR-CD750 (comfortabel, relaxed geluid)
Sony MDR-Z400 (strak monitor-type)
Etymotic ER-4P + S adapter (echt de moeite waard)
Sony MDR-E888 (solide standaard inner-ear)
Sony MDR-E484 (haast legendarische inner-ear)
Sony MDR-E747 (beter dan verwacht, kwam bij de TCD-D100)
Aiwa typenummer onbekend (vertical inner-ear), maar wel tamelijk goed; kwamen bij de HS-EX3000 (een luxe radiocassette walkman)
Sony MDR-NC10 (de noise-cancelling geeft een rare hoge ruis, eigenlijk teleurstellend)
Sennheiser MX200 OEM (niet geweldig, maar wel heel goed voor die prijs, kwam bij de iRiver H320)

Op papier is nog steeds de dure Sennheiser Orpheus (de HE90) natuurlijk het best, maar belachelijk duur en niet meer te vinden.
Ik heb voorts de Sony MDR-R10 en de AKG K1000 even gehoord (stonden toen in Tokyo en Osaka gewoon als demo's in de winkel), maar die vond ik qua detaillering toch iets minder dan de betere Staxs.

Ik ben ook benieuwd naar de duurdere Audio-Technica's (H900 en W1000 en zo)
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

neckfox

Oh ja,

Wie heeft de AKG Hearo 999 Audiosphere II (surround met decoder en digitale wireless) gehoord? Stelt dat ook als gewone stereo headphones wat voor?
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

s_k

Citaat van: neckfox op  2 maart 2005, 03:57:45
Uiteraard mijn Stax SR-007 (Omega II) met buizenvoeding SRM-007t. Ook nog comfortabel. Voorts heb ik toch een aardige verzameling van allerlei anders waar ik tevreden over ben:
Stax Lambda Pro + SRM-1 Mk 2 (ook zeer comfortabel)
Stax SR-X Mk 2 + SRD-7 (de minste van de Staxs)
Sony MDR-CD750 (comfortabel, relaxed geluid)
Sony MDR-Z400 (strak monitor-type)
Etymotic ER-4P + S adapter (echt de moeite waard)
Sony MDR-E888 (solide standaard inner-ear)
Sony MDR-E484 (haast legendarische inner-ear)
Sony MDR-E747 (beter dan verwacht, kwam bij de TCD-D100)
Aiwa typenummer onbekend (vertical inner-ear), maar wel tamelijk goed; kwamen bij de HS-EX3000 (een luxe radiocassette walkman)
Sony MDR-NC10 (de noise-cancelling geeft een rare hoge ruis, eigenlijk teleurstellend)
Sennheiser MX200 OEM (niet geweldig, maar wel heel goed voor die prijs, kwam bij de iRiver H320)

Op papier is nog steeds de dure Sennheiser Orpheus (de HE90) natuurlijk het best, maar belachelijk duur en niet meer te vinden.
Ik heb voorts de Sony MDR-R10 en de AKG K1000 even gehoord (stonden toen in Tokyo en Osaka gewoon als demo's in de winkel), maar die vond ik qua detaillering toch iets minder dan de betere Staxs.

Ik ben ook benieuwd naar de duurdere Audio-Technica's (H900 en W1000 en zo)
Je doet er niet toevallig een weg?

morph

Citaat van: neckfox op  2 maart 2005, 03:57:45
Uiteraard mijn Stax SR-007 (Omega II) met buizenvoeding SRM-007t. Ook nog comfortabel. Voorts heb ik toch een aardige verzameling van allerlei anders waar ik tevreden over ben:
Stax Lambda Pro + SRM-1 Mk 2 (ook zeer comfortabel)
Stax SR-X Mk 2 + SRD-7 (de minste van de Staxs)
Sony MDR-CD750 (comfortabel, relaxed geluid)
Sony MDR-Z400 (strak monitor-type)
Etymotic ER-4P + S adapter (echt de moeite waard)
Sony MDR-E888 (solide standaard inner-ear)
Sony MDR-E484 (haast legendarische inner-ear)
Sony MDR-E747 (beter dan verwacht, kwam bij de TCD-D100)
Aiwa typenummer onbekend (vertical inner-ear), maar wel tamelijk goed; kwamen bij de HS-EX3000 (een luxe radiocassette walkman)
Sony MDR-NC10 (de noise-cancelling geeft een rare hoge ruis, eigenlijk teleurstellend)
Sennheiser MX200 OEM (niet geweldig, maar wel heel goed voor die prijs, kwam bij de iRiver H320)

Op papier is nog steeds de dure Sennheiser Orpheus (de HE90) natuurlijk het best, maar belachelijk duur en niet meer te vinden.
Ik heb voorts de Sony MDR-R10 en de AKG K1000 even gehoord (stonden toen in Tokyo en Osaka gewoon als demo's in de winkel), maar die vond ik qua detaillering toch iets minder dan de betere Staxs.

Ik ben ook benieuwd naar de duurdere Audio-Technica's (H900 en W1000 en zo)

Ben jij één en al oor of zo?

BunnY

Mijn favoriete koptelefoon is de





De Audio Technica ATH-M40. Zaaaalige koptelefoon, super flat, geen boempje te horen en super onvermoeiend. Geen draagprobleem of wat dan ook.

Gewoon de beste koptelefoon die ik ooit gehad heb.

PS: Ik vind de Sennheisers niet om aan te horen, misschien op een goede koptelefoonversterker wel maar niet op de gwne uitgang. Ik heb ze beluisterd tot de 540 (dacht ik).

MVG
We'll see about that !!

s_k

Citaat van: morph op  2 maart 2005, 16:03:17
Citaat van: neckfox op  2 maart 2005, 03:57:45
Uiteraard mijn Stax SR-007 (Omega II) met buizenvoeding SRM-007t. Ook nog comfortabel. Voorts heb ik toch een aardige verzameling van allerlei anders waar ik tevreden over ben:
Stax Lambda Pro + SRM-1 Mk 2 (ook zeer comfortabel)
Stax SR-X Mk 2 + SRD-7 (de minste van de Staxs)
Sony MDR-CD750 (comfortabel, relaxed geluid)
Sony MDR-Z400 (strak monitor-type)
Etymotic ER-4P + S adapter (echt de moeite waard)
Sony MDR-E888 (solide standaard inner-ear)
Sony MDR-E484 (haast legendarische inner-ear)
Sony MDR-E747 (beter dan verwacht, kwam bij de TCD-D100)
Aiwa typenummer onbekend (vertical inner-ear), maar wel tamelijk goed; kwamen bij de HS-EX3000 (een luxe radiocassette walkman)
Sony MDR-NC10 (de noise-cancelling geeft een rare hoge ruis, eigenlijk teleurstellend)
Sennheiser MX200 OEM (niet geweldig, maar wel heel goed voor die prijs, kwam bij de iRiver H320)

Op papier is nog steeds de dure Sennheiser Orpheus (de HE90) natuurlijk het best, maar belachelijk duur en niet meer te vinden.
Ik heb voorts de Sony MDR-R10 en de AKG K1000 even gehoord (stonden toen in Tokyo en Osaka gewoon als demo's in de winkel), maar die vond ik qua detaillering toch iets minder dan de betere Staxs.

Ik ben ook benieuwd naar de duurdere Audio-Technica's (H900 en W1000 en zo)

Ben jij één en al oor of zo?
Neu :). Maar ik weet dat 't vast beter zal kunnen dan de Philips en ik zou er graag een met gigantisch goed draagcomfort hebben :).
HEb zelf nu dus die Philips 6330, Sennheiser HD-480, Beyerdynamic DT-100 en een goedkope sony waar nu twee sennheiser schelpen in zitten (ja echt, het hele binnenwerk past erin). Zit lekekr en klinkt aardig. Al is't nix i.v.m. de Philips.

Chris de Boden

Snik :( :( :(
En dan kom ik dan met mijn Sennheiser HD600 Limited Edition :(

Hmmmm, wat zit ik eigenlijk te janken, tis gewoon een erg lekkere koptelefoon die waanzinnig goed klinkt en een uitstekende laagweergave heeft dat ik van sennheiser gerwend ben.
Ook hoor ik alle details die er maar zijn.
Dus eigenlijk is het best een goede koptelefoon waar ik ook vaak en graag naar mag luisteren.
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

charisma

Leuk,eens iets over de koptelefoon!
Inderdaad dacht ik,die hebben we ook nog,maar ik gebruik hem nooit!
Ik heb een AKG k340,semi electrostatisch model.
Ik pak hem er net even bij,en kom eigenlijk tot de conclusie dat ik vandaag de dag alleen nog een ingang daarvoor heb op mijn cd speler!
Vroegerluisterde ik nog wel eens op de accuphase amps via de koptel.,maar op mijn buizenversterkers gaat dit niet meer.
Hij is qua comfort wel wat aan de zware kant,maar is nooit irritant.
Kan wel weer eens proberen,via de cd.
Zo zie je maar weer,kom je onverwachts weer eens wat leuks tegen.
mvg,

s_k

Gebruiken is af en toe wel fijn :).
Je mist diepte ,maar je bent wel meer 'een' met de muziek, af en toe.

Over je CD-speler: Uitgang bedoel je, toch?

Khoral

Mijn favoriet.



deze koptelefoon bevalt me uitstekend.

M.v.g Khoral.


The Classic Power

12 maart 2005, 00:30:30 #26 Laatste wijziging: 12 maart 2005, 00:38:27 door The Classic Power
Deze Lenco K-105 bekend onder het gesloten systeem 3500-25000 HZ is mijn favoriet !



Het is dan ook alweer een aantal jaartjes geleden dat deze kanjer op de markt is verschenen namelijk in 1977, kostprijs was toen 78,00 gulden

Inmiddels bezit ik er drie exemplaren van.

Het huis is van onverwoestbaar wit (blijvend) kunststof met goede weakmakers, de zachte oorschelpen zijn van echt leder en blijven hun waardevolle afsluiting op het hoofd behouden ook heden vandaag !

Soms worden ze weleens op marktplaats aangeboden maar ze liggen niet dik bezaaid !

Teun.
There is no better than Tube:
thanks a lot to:
Marantz 2600,Marantz 2500,Sansui 9000 DC Pure,Akai AM-2950,Sansui G701 DC pure,Grundig V14 DPL-RF Fine Arts A/V Amplifier,Pioneer Tube receiver,4x AKAI GX365D,Philips CD304 and a lot of more.........

Martin

wat dachten jullie van de BeyerDynamic DT 990? zit comfortabel en klinkt nog prima ook. Kan echter niet op tegen een Stax, maar daarmee loop je wle her risico dat je naar niets anders meer luistert. Kan er wel afscheid genomen worden van de enigszins in de weg staande Apogees en de eindversterker.

nando

Ik gebruik mijn Sennehisser HD-580 veel en vind 'm erg prettig, klinkt niet veel anders dan mijn Quad esl's. Mijn favoriet is echter nog de Sennheisser Orpheus. Die heb ik een aantal jaar geleden in een winkel geprobeerd en dat wa erg indrukwekkend. Met die bijbehoorende buizen versterker... Erg opzichtig Duits design maar wel mooi.

Deze dus:
nando

Allways look on the bright side of life.

s_k

Citaat van: The Classic Power op 12 maart 2005, 00:30:30
Deze Lenco K-105 bekend onder het gesloten systeem 3500-25000 HZ is mijn favoriet !



Het is dan ook alweer een aantal jaartjes geleden dat deze kanjer op de markt is verschenen namelijk in 1977, kostprijs was toen 78,00 gulden

Inmiddels bezit ik er drie exemplaren van.

Het huis is van onverwoestbaar wit (blijvend) kunststof met goede weakmakers, de zachte oorschelpen zijn van echt leder en blijven hun waardevolle afsluiting op het hoofd behouden ook heden vandaag !

Soms worden ze weleens op marktplaats aangeboden maar ze liggen niet dik bezaaid !

Teun.
Heb hem ooit gehad. Vond 't maar niks :).
Basweergave valt zwaar tegen en ik vind het hoog/midden wat blikkerig. Maar is natuurlijk een kwestie van smaak!