• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Jouw (favoriete) koptelefoon?

Gestart door s_k, 28 februari 2005, 02:50:48

Vorige topic - Volgende topic

BellaVista

Doordat ik regelmatig met het vliegtuig reis stel ik speciale eisen aan een hoofdtelefoon. Tot nog toe heb ik conventionele modellen gebruikt, varierend van Sennheiser en B&O tot en met de zgn. (dure!) oordopjes van Sony. Stuk voor stuk produceren deze hoofdtelefoons een redelijk geluid, maar in een omgeving met vliegtuiglawaai is de gein er snel af.

Recentelijk heb ik de overstap gemaakt naar een model voorzien van zogenaamde NoiseGard-technologie. Dit werkt super! Het overheersende vliegtuiglawaai wordt als het ware 'weggedrukt', waardoor muziek hoorbaar wordt. De muziekale kwaliteiten van dit model zijn goed te noemen, het heeft een redelijk 'in-the-head' gevoel en heeft bovendien een acceptabele prijs.

Mijn favoriet: Sennheiser PXC-250!

neckfox

Ja, dat reizen is wel héél erg vervelend geworden. Vervelende, stinkende, luidruchtige en onbeschofte medepassagiers, hopeloos slap eten en eindeloos wachten (1 op de 3 vluchten is vertraagd), en je ook nog uitkleden op luchthavens geterroriseerd door gehersenspoelde, paranoïde beveiligingsmensen die het moeten doen met achterhaalde detectie-apparatuur. Dan komen de Etymotic ER-4P's goed van pas, want dan hoor je vrijwel niets meer van de omgeving en kan je rustig die duizenden stukken op je MP3-speler (in mijn geval de iRiver H320) afluisteren. Geen hifi, maar alles beter dan de middle-of-the road-selectie die de meeste luchtvaartmij'en je bieden op hun krakkemikkige geluidsver(/be)deling. Een goed boek en wat gratis drank erbij (helpt ook tegen de geur van je medereizigers, nu je niet meer kan roken), en reizen wordt haast dragelijk.
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

karma




Ik krijg binnenkort deze. Ik hoop ten zeerste dat het nog zeer lang mijn favouriet blijft !

karma




Deze gebruik ik voor mijn portable en dat blijft nog zeer lang mijn favouriet ! Sterker nog ik heb er twee !

BellaVista

Citaat van: neckfox op 26 maart 2005, 05:07:07
Ja, dat reizen is wel héél erg vervelend geworden. Vervelende, stinkende, luidruchtige en onbeschofte medepassagiers, hopeloos slap eten en eindeloos wachten (1 op de 3 vluchten is vertraagd), en je ook nog uitkleden op luchthavens geterroriseerd door gehersenspoelde, paranoïde beveiligingsmensen die het moeten doen met achterhaalde detectie-apparatuur. Dan komen de Etymotic ER-4P's goed van pas, want dan hoor je vrijwel niets meer van de omgeving en kan je rustig die duizenden stukken op je MP3-speler (in mijn geval de iRiver H320) afluisteren. Geen hifi, maar alles beter dan de middle-of-the road-selectie die de meeste luchtvaartmij'en je bieden op hun krakkemikkige geluidsver(/be)deling. Een goed boek en wat gratis drank erbij (helpt ook tegen de geur van je medereizigers, nu je niet meer kan roken), en reizen wordt haast dragelijk.


Goh, het is afzien in de economy class;D

Het onderwerp van deze topic is "Jouw (favoriete) koptelefoon". IS die Etymotic ER-4P je favoriet?!   8)

TANNOY

mijn favorieten mijn 2 maal stax!!
beyerdynamic dt 911 en dt 880
senheisser hd 650 ovation 2
sony mdr cd 750
senheisser hd480
akg k500 en 501

te veel geld maar schitterend:
de stax omega
senheisser orpheus
sony mdr-r10

ben benieuwd naar de grado(het topmodel)!
en heeft iemand toevallig ervaring met stax,het model voor de walkman ,enz. de hele kleine versie??



people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

neckfox

Oh ja,

Voor draagbaar luisteren is de ER-4P mijn favoriet, ondanks het relatieve ongemak. Iets minder ongemakkelijk en alleszins redelijk zijn de Sony MDR-E888 en MDR-E484.
Helaas heb ik de Ultimate Ears UE-10 (wel érg duur) nog niet gehoord.

Thuis prefereer ik uiteraard mijn Stax Omega II aan de Stax SRM-007t (buizen), hoewel mijn andere Staxes het ook uitstekend doen. Met de Omega II kan ik makkelijk meer dan twee uur luisteren.

Trouwens, nog even over dat vliegen. In de business class is het afgezien van het eten en de ruimte echt niet veel beter hoor. Het wachten duurt even lang en de vertragingen deel je met de lui in coach...
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

BunnY

Hallo,

En economy hangt ook nog af van maatschappij tot maatschappij. Vlieg als groot iemand bijvoorbeeld nooit met een Portugese maatschappij naar Chille bv. Daar heb je echt geen plaats voor je benen/voeten.

Andere maatschappijen hebben dan weer wel veel plaats in economy. En voor max 12uur vliegen ga ik echt geen bussines of 1ste class betalen. Neem ik liever een beter hotel op de plaats van bestemming :P

MVG
We'll see about that !!

reel2reelcrazy

voor de heren knutselaars!!!


http://www.marktplaats.nl/markt/audio/hoofdtelefoons/6274.htm

Erg weinig geld voor mischien wel een te repareren koptelefoon.
Maar ja, hoe zacht is iets achter ???
om domheid in te zien, heb je verstand nodig

s_k

Heb es gemailed. Voor 15 euro wil ik het wel wagen.
Met wat pech is het vel niet meer goed. Maarja...
Alsie goed is *wauw*. Mooi ding :D

s_k

Fijn, mensen die geen antwoord geven  >:(

BunnY

We'll see about that !!

karma

Citaat van: karma op 26 maart 2005, 09:43:31



Ik krijg binnenkort deze. Ik hoop ten zeerste dat het nog zeer lang mijn favouriet blijft !


Ik heb hem vandaag eindelijk ontvangen. Met koude versterker en gloednieuw uit de doos toch even opgezet. Niet echt slim natuurlijk :o
Ik zal hem eerst maar eens een dag of twee laten spelen. Beunky heb jij ervaring met het inspelen van de HD 650 en hoe lang duurde het bij jou?

s_k

Valt dus tegen? :(.
Wat niet tegenvalt:

2 euro op de rommelmarkt.
WAUW!!! Die streeft alles dat ik tot dusverre hoorde voorbij (ja, ook boxen. En ja, ook qua stage en plaatsing en diepte... Wauw!)

karma

Ik heb vroeger ook een MB Quart gehad en die zag er ongeveer hetzelfde uit. Ik heb dat ding vroeger wat op gehad. Over en over maar disco muziek luisteren. Wat me bijstaat is een uitgewogen geluid dat ook genoeg lucht heeft. Het is dynamisch, maar niet zo direct op de oren.

Ik kan niet echt zeggen dat de HD 650 tegenvalt. Wel heeft hij wat tijd nodig gehad om optimaal te klinken. Om precies te zijn twee keer 24 uur op afluisterniveau inspelen. Inderdaad is ook hier een vergelijking met speakers te maken. Het lijkt me dat de HD 650 een voorkeur heeft voor analoog. Gisternacht heb ik geluisterd naar George Benson (album gimme the night) en Andreas Vollenweider. Ik moet dat volgende weekeind nog een overdoen! Natuurlijk deed die baco ook wonderen  ;D

Er is maar een ding dat me minder bevalt aan de HD 650 en dat is dat hij eisen stelt aan de bron. Als ik hem inplug op mijn Bang en Olufsen klassieke beomaster 1900 uit 1978 dan is het duidelijk stukken minder. Een goede hoofdtelefoonversterker is zeker wel aan te bevelen en wellicht een analoog klinkende bron, of dat nu CD is of LP.