• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Jouw (favoriete) koptelefoon?

Gestart door s_k, 28 februari 2005, 02:50:48

Vorige topic - Volgende topic

Cult



Tot nu toe de Beyerdynamic RSX600.
Is wel erug makkelijk dat snoerloze, al heb ik het idee dat het wel iets ten koste gaat van de kwaliteit!
Your lipps move, but I can`t hear what you`re saying.

BunnY

Hallo,

Is die sennheiser dan zo kritisch qua vesrterking? Ik heb de kleinere broertje gehoord op een onkyo en een NAD en dat trok op niets. Scherp, vermoeiend, gewoon SLECHT. Dat hij anders kan klinken wist ik dus niet.

MVG
We'll see about that !!

karma

Citaat van: BunnY op 11 april 2005, 16:44:24
Hallo,

Is die sennheiser dan zo kritisch qua vesrterking? Ik heb de kleinere broertje gehoord op een onkyo en een NAD en dat trok op niets. Scherp, vermoeiend, gewoon SLECHT. Dat hij anders kan klinken wist ik dus niet.

MVG


Inderdaad heeft de HD 650 wat capsones voor wat betreft versterking en bron. Kritisch als ik ben vind ik dat ook een manko aan een apparaat, ik heb ze liever allround. Ik kan me niet voorstellen dat je het geluid wat ik nu heb via de HD 650 slecht zou vinden. Wat wellicht ook meespeelt is dat de HD 650 wel weer wat uitgewogener is dan de HD 600. Wellicht kan Beunky zijn ervaringen ook een opschrijven, want die heeft ook een HD 650 en bezit hem langer dan mij.

s_k

De Sennheisers die ik heb gehoord waren niet scherp, maar wel wat boemerig en daardoor vermoeiend.
Slecht is veel gezegd, maar ik ben meer een fan van Beyer, MB Quart (deze dan :D) en de betere Philipsen.

BunnY

Hallo,

Ik denk dat de grootste typ de 5xx was. Die vond ik toch al redelijk veel geld kosten. Omdat ik ze niet goed vond klinken, de verkoper deed alsof ik er niets van kende en er niets wou voor betalen en toch ook niet goedkoop vond heb ik geen sennheiser gekocht. Ook het feit dat ik voor een merk zou betalen heeft mij tegengehouden.

Ik ben nu veel contenter met mijn koptelefoon die beter en goedkoper is dan de sennheiser. En er nog eens steviger uitziet ook.

MVG
We'll see about that !!

karma

11 april 2005, 20:09:56 #50 Laatste wijziging: 11 april 2005, 20:14:15 door karma
Ik ken niet alle Sennheisers. Alleen de PX 100 die ik voor mijn portable gebruik en dus de HD 650. Kan best zijn dat er modellen zijn bij sennheiser die slecht zullen klinken. Volgens mij is dat bij ieder merk ook zo. Veel belangrijker is dat je tevreden bent met wat je hebt. Onderschat wordt nogal eens dat merken niet zo belangrijk zijn maar meer dat hetgeen je aan spullen hebt goed combineert.

Khoral

11 april 2005, 20:33:20 #51 Laatste wijziging: 15 april 2005, 18:48:47 door Khoral
Hoi,

Dat de sennheiser 650 wat kritisch is ,kan er gewoon mee te maken hebben dat de nominale impedantie hoger dan 100>Ohm is en dat is best hoog
de beste resultaten boek je als je versterking daar ook goed mee overweg kan.

De nominale impedantie van hoofdtelefoons wordt naar mijn weten ook onderschat ik zeg niet dat 32Ohm beter is dan 164Ohm maar je versterking moet daar ook aan voldoen.(en je persoonlijke voorkeur)

Eigelijk ontkom je niet aan een losse koptelefoonversterker als je het maximale uit je meer dan 100Ohm koptelefoon wil halen.

De combinatie is minstens zo belangrijk als enkel de koptelefoon.

M.v.g Khoral.

seoman

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Hoge impedantie lijken makelijk aan te sturen maar zijn dat zeker niet.
Zeker in combinatie met walkmans is het een ramp.
Veel te weinig spanning om voldoende stroom op te bouwen en dus weinig controle.

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

Japie

Ik heb zelf een Beyerdynamic DT330

Voor 75 E vind ik dit de beste die er is. Vergeleken met modellen in hogere klassen alleen een beetje "dof"

Tijdens het zoeken heb ik ook even een Sennheiser geprobeert waar je een 2e hypotheek voor moet afsluiten, maar dat klonk ook wel heel erg goed :)
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

ronie

Hoi luitjes,

Zonder afbreuk te doen over het gebruik van headphones is het gebruik hiervan meer een noodzakelijk kwaad dan een comfortabele oorstreling.

Ik gebruik deze echter in uiterste nood.
Dus voor de niet stoorfactor en anders jack er uit en de speakers laten klinken .

Groeten Ronie
2-weg en 3-weg is de beste-weg.

Mijn speakers maken lol als mijn verterker aan staat.

TANNOY

ben ik het absoluut niet mee eens ,zeker in een kleinere kamer voldoet een goede hoofdtelefoon uitstekend!
heb vroeger zelf altijd met een stax geluisterd ik had nog geeneens luidsprekerboxen omdat mijn kamer niet groot was ,zo heb ik toch een mooie geluidskwaliteit verkregen waar menige luidspreker niet aankwam!

en wat betreft de senheissers geweldige hoofdtelefoons maar de beste allrounder vind ik de beyers dt880 en de dt911

klassieke muziek rustige stijl de senheissers
van klassiek tot rock de beyers
rock tot en met house de sony mdr serie
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Nieuwekop

Hij is binnen, mijn AKG 271. Woorden schieten tekort...

Gekocht via eBay.de, nieuw, snel geleverd voor een verhoudinggewijs heel erg gunstige prijs van €129. Wat een WAANZINNIG mooi geluid zit er in deze koptelefoon!!... Ik hoor opeens details die ik echt nog nooit gehoord heb, zelfs in de muziek die ik goed ken. Helemaal super. Warm, transparant, neigt meer naar het "hoog" dan het "laag", maar is qua klank echt behoorlijk in balans, zeker voor dit bedrag.

Het enige nadeel is - maar dat schreef ik elders al geloof ik - dat je hierna eigenlijk speakers wilt die zoiets evenaren. Maar dat mag je van speakers zeker niet voor hetzelfde bedrag verwachten. Jammer dan, dus.

Absolute aanrader wat mij betreft. Als ik hier PR mag maken voor de betreffende firma, hier hebben ze nog 4 exemplaren tegen genoemde bodemprijs: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64552&item=7515255919&rd=1&ssPageName=WDVW

Een absolute aanrader. Laat je het pakket naar NL komen komen er nog verzendkosten bij, binnen Duitsland (voor wie er familie of vrienden heeft) is transport gratis.

Nieuwekop

PS ik ben het werkelijk niet eens met de stelling dat headphones een noodzakelijk kwaad zouden zijn. Nogmaals: ik heb de muziek nog nooit ZO gedetailleerd gehoord. Nadeel is dat je voor je omgeving behoorlijk a-sociaal bent (ik hoor op dit moment werkelijk niets anders dan de muziek). Maar 1. als ik de muziek op het gewenste niveau over de speakers zou spelen is dat ook geen feest voor iedereen, en 2. als het gezin ligt te slapen is een (goede) koptelefoon ideaal om met volle teugen van de muziek te genieten. Zonder wie dan ook te storen...

world, jazz & beyond bij de NPS op Radio 6. Op de kabel (zie www.radio6.nl voor de frequenties), DAB, internet en satelliet.

TANNOY

inderdaad heeft denk ik nog nooit een goede hoofdtelefoon gehoord!!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Nieuwekop

Citaat van: Tannoy Prestige op 15 mei 2005, 23:18:46
inderdaad heeft denk ik nog nooit een goede hoofdtelefoon gehoord!!

Je doelt nu hoop ik op het PS in mijn vorige berichtje?

Nieuwekop
world, jazz & beyond bij de NPS op Radio 6. Op de kabel (zie www.radio6.nl voor de frequenties), DAB, internet en satelliet.

TANNOY

absoluut!!!!!ben het volkomen met je eens!!
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/