• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Re: akai 630db

Gestart door franko, 9 december 2008, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

franko

Citaat van: KT88 op  8 december 2008, 20:48:10
Voorzover ik weet is Siem uit zichzelf weggegaan, zoals er wel meer gedaan hebben nadat Stijn zijn eigen forum had opgezet.

Nee, het opzetten van het forum van Stijn en Marc is niet de hoofdreden geweest. Net zoals ik had Siem gewoon bij beide fora kunnen/willen blijven. Ik herinner mij nog inderdaad dat toen werd gesteld dat Siem reclame zou maken voor zijn zaak en zeker omdat hij hier op no/low profit onderdelen leverde was dat voor hem een beetje een schop tegen het zere been en is toen weggegaan.
X-201D, GX-255BL, GX-266II, GX-280D, GX-285D, GX-286DB, GX-297D-SS, GX-365D, GX-370D, GX-620BL, GX-625BL, GX-635D, GX-747, GX-4000D-BL
A-4300SX, X-700R, TC-558, TC-640/A, TC-645, 10XD, 10X, 9041X, 9141X, 9241XD, N4520

Ádrian

Citaat van: frank.oomen op  9 december 2008, 16:57:49
Citaat van: KT88 op  8 december 2008, 20:48:10
Voorzover ik weet is Siem uit zichzelf weggegaan, zoals er wel meer gedaan hebben nadat Stijn zijn eigen forum had opgezet.

Nee, het opzetten van het forum van Stijn en Marc is niet de hoofdreden geweest. Net zoals ik had Siem gewoon bij beide fora kunnen/willen blijven. Ik herinner mij nog inderdaad dat toen werd gesteld dat Siem reclame zou maken voor zijn zaak en zeker omdat hij hier op no/low profit onderdelen leverde was dat voor hem een beetje een schop tegen het zere been en is toen weggegaan.

ik kan mij in jouw versie vinden , frank  :-X

Met humor kom je verder , dan met klagen !!





wees jezelf , er zijn al genoeg  andere .!.

VNA9216

Citaat van: frank.oomen op  9 december 2008, 16:57:49
Citaat van: KT88 op  8 december 2008, 20:48:10
Voorzover ik weet is Siem uit zichzelf weggegaan, zoals er wel meer gedaan hebben nadat Stijn zijn eigen forum had opgezet.

Nee, het opzetten van het forum van Stijn en Marc is niet de hoofdreden geweest. Net zoals ik had Siem gewoon bij beide fora kunnen/willen blijven. Ik herinner mij nog inderdaad dat toen werd gesteld dat Siem reclame zou maken voor zijn zaak en zeker omdat hij hier op no/low profit onderdelen leverde was dat voor hem een beetje een schop tegen het zere been en is toen weggegaan.
Een beetje reclame maken voor je eigen bedrijf kan naar mijn idee op een forum ook best wel. Zolang het on topic is of wat dan ook lijkt het me niet zo'n probleem tenzij je zoiemand hebt die echt heel erg gaat lopen adverteren (ik weet niet hoe dat geweest is, want het is volgens mij een beetje van voordat ik hier kwam aangezien ik er nooit iets van gemerkt heb)  ;D
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
-------
oh.. daar heb ik er nog wel een van liggen..  ....  .... .... ergens...

franko

Volgens mij is elke vorm van reclame maken voor je bedrijf op dit forum niet toegestaan. De grens tussen 'een beetje', 'iets meer' of 'teveel' is dan ook meteen vaag. Als je reclame wilt maken kun je waarschijnlijk voor een x bedrag een banner bovenin dit scherm kopen.
Siem heeft met name gehandeld uit enthousiasme voor zijn nieuwe bedrijf en misschien is dat, volgens de regels van het forum, net over de grens van het reclame maken heen gegaan; het ligt er maar aan hoe je het opvat. Ik denk niet dat Siem zou verwachten dat er iemand vanuit Limburg naar Andijk zou rijden om een koelkast te kopen dus ik denk niet dat reclame maken zijn intentie is geweest. Verder verkoopt Siem geen high end audio apparatuur in zijn winkel (al zou hij het misschien wel kunnen leveren). Maar goed, een Accuphase versterker ga je ook niet bij de Mediamarkt bestellen.

Maar het probleem is dat als je het van één iemand toestaat dan moet je het bijna van iedereen toestaan. En de ene doet het op basis van no-profit, de volgende is misschien wel een beetje een handelaar en de derde verdient zelfs zijn brood ermee. Dus aan de andere kant begrijp ik wel dat er één lijn moet worden getrokken.
Volgens mij is het vertrek van Siem nog voor jouw tijd geweest inderdaad.  :)
X-201D, GX-255BL, GX-266II, GX-280D, GX-285D, GX-286DB, GX-297D-SS, GX-365D, GX-370D, GX-620BL, GX-625BL, GX-635D, GX-747, GX-4000D-BL
A-4300SX, X-700R, TC-558, TC-640/A, TC-645, 10XD, 10X, 9041X, 9141X, 9241XD, N4520

Remi

Het scheelt natuurlijk hoe bekend iemand is.
van een 'vreemde' die over z'n zaak begint wordt het eerder als reclame gezien dan van iemand die je kent.
Bij Siem was het in mijn ogen gewoon een heel enthousiast forumlid dat op een gegeven moment de kans kreeg om voor zichzelf te beginnen. Daar leefden en groeiden we allemaal in mee en ik zelf vindt dat toch een heel ander verhaal. Met reclame maken had het m.i. helemaal niets te maken.
Het was puur enthousiasme dat lelijk de deksel op de neus kreeg. jammer.

Annerob

Als moderator op een ander forum, kan ik je vertellen dat het heel lastig is om er goed mee om te gaan.
Sommige topics lijken onschuldig, maar zijn gewoon bedoeld als reclame.
Sommige topics lijken reclame, maar zijn weer onschuldig enthousiasme.

Aan een Mod de taak om het uit elkaar te houden.... Maar hoe je het ook doet: het is nooit goed. ( en dat bedoel ik niet negatief, maar er zijn altijd meerdere meningen, die je niet allemaal kunt meenemen...)
Een standaard oplossing is er niet. het beste is dan ook om het in het geheel niet toe te staan.

Mijn ervaring is, dat het meestal met een eenvoudig PMmetje naar de vermeende adverteerder op te lossen is.
Maak dat PMmetje iets te pittig, en je hebt (vaak) weer mot... ( waarbij ik niet zeg dat dat in dit geval gebeurd is, natuurlijk!)


Ik ben er van overtuigd dat niemand hier Siem weg wilde hebben. Ik ben er ook van overtuigd dat Siem er geen commercieele bedoelingen mee had.

M.i. een stukje miscommunicatie dus... en die dingen gebeuren in de beste families.
Ik teken NIX!!!

Ádrian

Citaat van: frank.oomen op 10 december 2008, 10:37:46
Volgens mij is elke vorm van reclame maken voor je bedrijf op dit forum niet toegestaan. De grens tussen 'een beetje', 'iets meer' of 'teveel' is dan ook meteen vaag. Als je reclame wilt maken kun je waarschijnlijk voor een x bedrag een banner bovenin dit scherm kopen.
Siem heeft met name gehandeld uit enthousiasme voor zijn nieuwe bedrijf en misschien is dat, volgens de regels van het forum, net over de grens van het reclame maken heen gegaan; het ligt er maar aan hoe je het opvat. Ik denk niet dat Siem zou verwachten dat er iemand vanuit Limburg naar Andijk zou rijden om een koelkast te kopen dus ik denk niet dat reclame maken zijn intentie is geweest. Verder verkoopt Siem geen high end audio apparatuur in zijn winkel (al zou hij het misschien wel kunnen leveren). Maar goed, een Accuphase versterker ga je ook niet bij de Mediamarkt bestellen.

Maar het probleem is dat als je het van één iemand toestaat dan moet je het bijna van iedereen toestaan. En de ene doet het op basis van no-profit, de volgende is misschien wel een beetje een handelaar en de derde verdient zelfs zijn brood ermee. Dus aan de andere kant begrijp ik wel dat er één lijn moet worden getrokken.
Volgens mij is het vertrek van Siem nog voor jouw tijd geweest inderdaad.  :)

ook daar moet ik je gelijk geven , frank  ::)
Met humor kom je verder , dan met klagen !!





wees jezelf , er zijn al genoeg  andere .!.

theo technics

10 december 2008, 22:30:07 #7 Laatste wijziging: 10 december 2008, 22:34:16 door theo technics
Toch maar even reageren hier.

Siem hoefde voor ons ook niet weg, ik vond Siem zelfs een behulpzame vent naar iedereen toe.
Maar reclame is niet toegestaan mensen, als we het toelaten voor Jantje dan begint malle Pietje weer te zeuren van hij mag het wel en ikke niet en zo gaat dat balletje heen en weer.

Dus is de stelling van het team, nee geen reclame aub.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

franko

Citaat van: Ádrian op 10 december 2008, 22:21:14
ook daar moet ik je gelijk geven , frank  ::)

Ik probeer dit soort dingen ook altijd van 2 kanten te bekijken.  ;)
X-201D, GX-255BL, GX-266II, GX-280D, GX-285D, GX-286DB, GX-297D-SS, GX-365D, GX-370D, GX-620BL, GX-625BL, GX-635D, GX-747, GX-4000D-BL
A-4300SX, X-700R, TC-558, TC-640/A, TC-645, 10XD, 10X, 9041X, 9141X, 9241XD, N4520

VNA9216

Citaat van: theo technics op 10 december 2008, 22:30:07
Toch maar even reageren hier.

Siem hoefde voor ons ook niet weg, ik vond Siem zelfs een behulpzame vent naar iedereen toe.
Maar reclame is niet toegestaan mensen, als we het toelaten voor Jantje dan begint malle Pietje weer te zeuren van hij mag het wel en ikke niet en zo gaat dat balletje heen en weer.

Dus is de stelling van het team, nee geen reclame aub.


Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja.  Zoals ik al zei heb ik inderdaad geen idee hoe en wat. Ik vind echt reclame voor een bedrijf niet kunnen op een forum, maar als bijv een medeforummer lekkage heb, en jij bent loodgieter is er in mijn ogen ook niet echt iets mis mee om dan even "reclame" voor jezelf te maken.
Het blijft gewoon een lastig onderwerp, en zoals idd hierboven al eens aangegeven werd,  het is moeilijk als admin/mod om het "goed" te doen in iedereen's ogen.  Zoals jij zegt is dan inderdaad waarschijnlijk wel het beste om inderdaad gewoon een harde grens te zetten.  "Rules without exception last eternally" (oid) was het geloof ik  ;D
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
-------
oh.. daar heb ik er nog wel een van liggen..  ....  .... .... ergens...

the-clogg

ik ben pas bij de club,en heb weinig wetenschap van wat er voor mij gespeelt heeft.maar ik wil wel stelling nemen om een man als siem in een beter dag licht te stellen,ik kom oorspronkelijk van limburg en ik reed naar siem om bandrecorders te kopen alleen om het fijt dat hij goud eerlijk en uiterst behulpzaam was,en afspraak was afspraak iets wat ik bijzonder waarderen kan,en nu ik in noorwegen woon kan ik nog steeds op hem terug vallen,dus eigenlijk een voorbeeld dat op dit forum alleen goed kon doen,groet johan uit stjoerdal noorwegen.

Sterremuur

Citaat van: theo technics op 10 december 2008, 22:30:07
Toch maar even reageren hier.

Siem hoefde voor ons ook niet weg, ik vond Siem zelfs een behulpzame vent naar iedereen toe.
Maar reclame is niet toegestaan mensen, als we het toelaten voor Jantje dan begint malle Pietje weer te zeuren van hij mag het wel en ikke niet en zo gaat dat balletje heen en weer.

Dus is de stelling van het team, nee geen reclame aub.


Wat is jouw opinie dan van het actief verwijzen naar de reparateurs op deze site, waarbij vermeld wordt om een eerlijke prijs door te berekenen?
Niet dat ik daar ook maar iets tegen heb, integendeel, maar ik vind de activiteiten van Siem in dat kader volledig vergelijkbaar.

Overigens doe ik tot wederzijds genoegen nog steeds zaken met Siem: soms bestel ik bij hem, soms bestelt hij bij mij!  ;D
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

the-clogg

als in het forum afspraken gemaakt zijn of regels opgesteld ,verwacht ik ja dat ieder zich daaraan houd,johan.

KT88

Citaat van: Sterremuur op 11 december 2008, 12:41:22
Wat is jouw opinie dan van het actief verwijzen naar de reparateurs op deze site, waarbij vermeld wordt om een eerlijke prijs door te berekenen?
Niet dat ik daar ook maar iets tegen heb, integendeel, maar ik vind de activiteiten van Siem in dat kader volledig vergelijkbaar.

Dat is destijds afgesproken om te voorkomen dat in ieder topic reclame werd gemaakt voor eenieders reparatie-kunsten.
Nu volstaat een verwijzing naar het reparateurs-draadje.

Voorzover mij bekend is dat allemaal in goed overleg gegaan, in ieder geval bij mij wel.
- Audiodidact -

Sterremuur

Dat weet ik, en ook volledig mee eens, maar ik bedoelde de parallel met het "S" onderwerp. ;)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum