• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Gang van zaken hier op het forum aangaande mijn ban.

Gestart door dekkersj, 31 januari 2009, 16:24:28

Vorige topic - Volgende topic

dekkersj

Daar ben ik weer. Een week geband te zijn geweest en daar wil ik graag op reageren zonder er een drama van te willen maken.

Mijns inziens zijn er 2 dingen aan de hand. Allereerst natuurlijk mijn ban zelf, die zal ongetwijfeld terecht geweest zijn. Dat ging over beledigen en waarschijnlijk niet-constructief gedrag van mij. So be it en zo zal het zijn. Dat beschouw ik als de directe aanleiding en ik heb daar vrede mee. Zelfs begrip.

De mensen die mij wat beter kennen, weten dat dit niet mijn voorkeur qua gedrag heeft. Waarom dan toch zo recalcitrant? Beschouw het maar als een daad voor als ik aan het einde van mijn Latijn aan het komen ben. Voor mij is een forum een plek waar inhoudelijk gecommuniceerd zou moeten worden. Ik ben niet de eerste die deze hangplek het predikaat "chatbox" neigt te geven. Dat is op zich nog niet zo erg, maar het wordt mi wel ernstig als er forumleden in bescherming genomen worden die opzettelijk een inhoudelijke discussie blokkeren. Door informatie opzettelijk te verzwijgen en/of door gedrag te vertonen waaruit blijkt dat er gedraaid en gefoefeld met woorden wordt. Dit is mi een ernstige inbreuk op het idee wat een forum zou moeten zijn. Het bannen van de man die dat direct of indirect ter discussie stelt, komt op mij niet sterk over.

Mocht dit mijn laatste bericht zijn: so be it. Maar dan heb ik het wel geschreven en geprobeerd uit te zoeken wat ik hier moet uitzoeken ipv het elders via-via te proberen.

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.

rdridder

Citaat
Daar ben ik weer.
Welkom terug !

Volgens mij wordt er niemand in bescherming genomen. Als een moderator vraagt of je bepaalde kwalificaties achterwege wil laten dan is het de bedoeling dat je dat doet. Dat is wat mij betreft de enige reden voor de ban.

Citaat
Mocht dit mijn laatste bericht zijn: so be it. Maar dan heb ik het wel geschreven en geprobeerd uit te zoeken wat ik hier moet uitzoeken ipv het elders via-via te proberen.
Ik zie niet in waarom dit je laatste bericht zou zijn. Tenzij je geen zin meer hebt om hier te komen maar dat moet je uiteraard zelf beslissen. Ik heb helemaal niks tegen kritiek en commentaar mits het een beetje constructief is.

dekkersj

Citaat van: rdridder op 31 januari 2009, 16:41:02
Citaat
Daar ben ik weer.
Welkom terug !

Volgens mij wordt er niemand in bescherming genomen. Als een moderator vraagt of je bepaalde kwalificaties achterwege wil laten dan is het de bedoeling dat je dat doet. Dat is wat mij betreft de enige reden voor de ban.
Ja, dat snap ik en ik heb daar ook vrede mee. De bescherming die ik zie is meer in de trant van het in stand houden van een communicatieblokkerend proces door een zeker forumlid. Voor een chatbox lijkt me dat prima, maar voor een forum toch dubieus. Dat is hoe ik er tegenover sta.

Citaat van: rdridder op 31 januari 2009, 16:41:02
Citaat
Mocht dit mijn laatste bericht zijn: so be it. Maar dan heb ik het wel geschreven en geprobeerd uit te zoeken wat ik hier moet uitzoeken ipv het elders via-via te proberen.
Ik zie niet in waarom dit je laatste bericht zou zijn. Tenzij je geen zin meer hebt om hier te komen maar dat moet je uiteraard zelf beslissen. Ik heb helemaal niks tegen kritiek en commentaar mits het een beetje constructief is.
Ik hoop dat mijn kritiek nu constructief is.

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.

B. Gehakt

Deskundige

rdridder

Citaat
De bescherming die ik zie is meer in de trant van het in stand houden van een communicatieblokkerend proces door een zeker forumlid. Voor een chatbox lijkt me dat prima, maar voor een forum toch dubieus. Dat is hoe ik er tegenover sta.
Ik heb het topic eens vluchtig doorgelezen maar ik zie niet in waarom dit forum een communicatieblokkerend proces in stand houdt. Wat me opvalt  is dat er enorm gespeculeerd wordt over wat het experiment nu precies heeft ingehouden en blijkbaar wil B. gehakt daar niet veel over zeggen. Ik kan B. gehakt moeilijk dwingen om te zeggen wat ik of een ander wil horen.

Op het moment dat iemand niets over zijn experiment wil zeggen dan ben je redelijk snel uitgepraat lijkt mij. Ik zou er in elk geval geen 60 pagina's over vol schrijven.

Citaat
Ik hoop dat mijn kritiek nu constructief is.
Ja hoor, ik heb er geen enkel probleem mee.

dekkersj

Het is ook meer de manier waarop het gebeurt. Ontwijking qua woorden en een mistgordijn opspannen en in stand houden hoort mi niet op een forum thuis. Want op de achtergrond is er natuurlijk wel inhoud, anders zou BG er niet zoveel moeite voor doen om het verborgen te houden. Dat dat toegestaan wordt, is mij een raadsel. En als je er wat van zegt in onvriendelijke zin (als alle logica ten einde komt, is er nog maar 1 vergelijking mogelijk) dan komt de forumpolitie langs die als klap op de vuurpijl de discussie eenzijdig afkapt.

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.

m44

er word best heel veel gezegd over alles wat B doet.

een goed lezer haalt daar veel info uit. alleen moet je wel weten waar je op moet letten ;)

wetende wat ik weet. vind ik B's benadering in deze zaak plausibel.
ik kan niet anders zeggen.

maar euh...ga eens bij hem luisteren Jacco.
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

rdridder

Citaat
Het is ook meer de manier waarop het gebeurt. Ontwijking qua woorden en een mistgordijn opspannen en in stand houden hoort mi niet op een forum thuis. Want op de achtergrond is er natuurlijk wel inhoud, anders zou BG er niet zoveel moeite voor doen om het verborgen te houden. Dat dat toegestaan wordt, is mij een raadsel.
Wat had er dan volgens jou moeten gebeuren ? Hadden we het topic op slot moeten gooien ? Of B. gehakt moeten dwingen om openheid van zaken te geven ?

dekkersj

Misschien was het op slot doen geen slecht idee. Op een forum zouden vragen niet zonder meer onbeantwoord mogen blijven. Een draad in de lucht houden waar met opzet vragen onbeantwoord blijven is mi een vreemde eend in de bijt. Het hoort gewoon niet op een forum thuis en roept behalve vragen ook zure gezichten op.

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.

stone

In dat draadje zijn toch ook ervaringen uitgewisseld...
IT'S ONLY ROCK 'N' ROLL (BUT I LIKE IT)

Tirillo

Citaat van: dekkersj op  1 februari 2009, 14:24:38
Misschien was het op slot doen geen slecht idee. Op een forum zouden vragen niet zonder meer onbeantwoord mogen blijven. Een draad in de lucht houden waar met opzet vragen onbeantwoord blijven is mi een vreemde eend in de bijt. Het hoort gewoon niet op een forum thuis en roept behalve vragen ook zure gezichten op.

Groet,
Jacco

Om de meningen hierover te kwantificeren, zou je kunnen overwegen een poll te starten :angel:.
"Searching for a ground with my good eye closed"

rdridder

Citaat
Misschien was het op slot doen geen slecht idee. Op een forum zouden vragen niet zonder meer onbeantwoord mogen blijven. Een draad in de lucht houden waar met opzet vragen onbeantwoord blijven is mi een vreemde eend in de bijt. Het hoort gewoon niet op een forum thuis en roept behalve vragen ook zure gezichten op.
Misschien moeten we volgende keer eerder ingrijpen. Toch vind ik dat alle respondenten verantwoordelijk zijn voor wat ze posten in een topic. Als iemand om wat voor reden dan ook geen antwoord wil geven op een vraag dan kun je er ook voor kiezen om het te laten voor wat het is. Ik krijg soms wel eens het idee dat discussies koste wat kost gewonnen moeten worden.

Citaat
Om de meningen hierover te kwantificeren, zou je kunnen overwegen een poll te starten.
Ik vind de cijfers niet zo heel boeiend. Ik heb meer interesse in de mening van mensen en hoe ze denken dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

dekkersj

Citaat van: rdridder op  1 februari 2009, 14:42:09
Citaat
Misschien was het op slot doen geen slecht idee. Op een forum zouden vragen niet zonder meer onbeantwoord mogen blijven. Een draad in de lucht houden waar met opzet vragen onbeantwoord blijven is mi een vreemde eend in de bijt. Het hoort gewoon niet op een forum thuis en roept behalve vragen ook zure gezichten op.
Misschien moeten we volgende keer eerder ingrijpen. Toch vind ik dat alle respondenten verantwoordelijk zijn voor wat ze posten in een topic.
Zekers, daarom heb ik er ook vrede mee dat ik weggestuurd ben.

Citaat van: rdridder op  1 februari 2009, 14:42:09Als iemand om wat voor reden dan ook geen antwoord wil geven op een vraag dan kun je er ook voor kiezen om het te laten voor wat het is. Ik krijg soms wel eens het idee dat discussies koste wat kost gewonnen moeten worden.
Het vragen stellen kan op 2 manieren stoppen:

  • de vraag wordt beantwoord en roept geen nieuwe meer op
  • er wordt een beroep gedaan, direct of indirect, op de vragensteller om zijn mond te houden

Volgens mij is een forum juist om die eerste mogelijkheid te bedienen. En het forumbeheer zou moeten ingrijpen als het op de 2de gaat lijken, het forumidee gaat dan verloren en gaat meer op een strijd lijken. Je kunt natuurlijk eea met de mantel der liefde omzwachtelen, maar de vragen blijven onbeantwoord. Dat is hoe ik het zie.

Groet,
Jacco
PS Excuses voor mijn duidelijkheid.

Muziek = emotie, Gehakt = fantasie. Of je moet het gehaktwonder willen aanvaarden, dan is alles mogelijk.

SL1000

in discussies zijn -net als in goede muziek- stiltes af en toe onontbeerlijk.

just my 2 cnt's
With a Barking Loud HiFi set.

rdridder

Citaat
Volgens mij is een forum juist om die eerste mogelijkheid te bedienen. En het forumbeheer zou moeten ingrijpen als het op de 2de gaat lijken, het forumidee gaat dan verloren en gaat meer op een strijd lijken. Je kunt natuurlijk eea met de mantel der liefde omzwachtelen, maar de vragen blijven onbeantwoord. Dat is hoe ik het zie.
Ik ben het met je eens dat het op een forum inderdaad draait om punt 1. In het geval dat er geen bevredigend antwoord komt op een vraag is het dus de vraag wat te doen. Zoals al eerder aangegeven zou het forumbeheer een slotje op een topic kunnen gooien. Wat mij betreft wordt een slotje per situatie bekeken en vind ik het geen goed idee om een slotje als standaardoplossing voor het geschetste probleem te gebruiken.

punt 2 is hier volgens mij niet van toepassing. Van mij mag iedereen vragen stellen.