• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tjongejongejonge....

Gestart door A. Buys, 25 februari 2009, 00:39:36

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Om die reden had ik voor de grasmaaier inderdaad ook een oranje snoer.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Leobus

Nou, oranje snoeren kunnen ook kapot hoor. Ik heb er ervaring mee. Al twee keer gebeurd. Heb ik wel ca 25 jaar over gedaan.

Groet,
Leobus

Parker700

Probeert Opa de F1 in Zandvoort tegen te houden?
Muziek, daar kikker je van op!

minplus

Stom hè? :o
Heb hem dacht ik nog 5 man op z'n balkon a 100â,¬ pp per nacht voorgesteld.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

MYRYAD

Hoe weten jullie dat?
Dan heeft hij steun van mijn schoonmoeder en mijn vrouw. Mevr. Myryad is opgegroeid in omgeving Bentveld, Heemstede. En ze zijn beiden allergies geworden voor het "gejank" de weekenden. Oja, en de files en hun daardoor onbereikbare huizen.

Nicolas

De Belgische BTW databank is WEER niet beschikbaar, dus ik kan weerom geen online accounts aanmaken. Manmanmanmanman.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Verhuizen?

Tjongejongejonge...., dat ik dat zeg. Er zijn momenten in mijn leven geweest dat ik er over dacht dat vice versa te doen. Nu niet meer.

Ach, kikker toch op!

jpio

Onlangs in Heerlen; komt melding van een brandje binnen en binnen de kortste keren 3 brandweerwagens en 6 (!) politie auto's terplekke die alles afzetten.
Er was niets aan de hand, het ging om een rotje die niet afging maar lag te roken op de stoep.
Onlangs in Heerlen; melding van opstootje tussen 2 mannen. Politie komt met 1 auto en blijft op 100m afstand staan. Geen personeel beschikbaar heette het.
Onlangs in Heerlen; 2 lantarenpalen deden het niet. Met 6 (!) auto's van eneco terplekke en niemand aan het werk want straat moest open. De volgende dag werd dat aangepakt met 3 vrachtwagens, trillers, graafmachine enz. En weer 3 enecowagens erbij.
Onlangs in Heerlen; parkeerbeleid vond dat een auto die voor het eigen huis op een parkeerplaats stond daar niet mocht staan. Met 3 auto's terplekke. De auto, werd dagelijks gebruik en was geen ragbak, stond daar al maanden zonder enig probleem en plaats zát. Na maanden van inactiviteit moest er inenen een vergunning getoond worden. Niet aanwezig? Dokken dus.
Ondertussen staat het huis naast een vriend van me al jaren leeg, is opgekocht door een onbekende en bleef vervolgens leeg staan. Dus.. je kon er op wachten.. gingen junks/anders daar naar binnen en stichtten brand. Vriend heeft 20+ m buitenmuur moeten laten vervangen (verzekeringswerk) en gemeente heeft eea provisorisch dicht getimmerd. Uiteraard zonder succes want er loopt alweer eea in en uit.
Met meldingen daarover wordt niets gedaan want geen geld maar ondertussen wel een het Maankwartier (winkelcentrum) met veel leegstand gebouwd voor heeeeeel veel geld. Direkt kontakt met de wethouder levert nog steeds niets op want het is een prive pand...
Tja.. slechts een bloemlezing vermoed ik zomaar.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Celica TA40

Hier in Vaals vergelijkbaar.
Jaren geleden werd er een winkelcentrum gebouwd, dat pas na lange tijd eindelijk helemaal vol was met winkels. Momenteel staat het weer half leeg, maar desondanks werden er bij het gemeentehuis enkele laagbouwflats gesloopt en vervangen door nieuwbouw met op de parterre winkelruimtes. Dat alles om "het centrum wat levendiger te maken". Die winkelruimtes zijn echter niet afgewerkt (geen vloeren, plafonds, tussenwanden, technische en sanitaire voorzieningen). Geen wonder dat ze die niet bezet kregen met winkels...
Nu is het geheel verkocht aan een horecainvesteerder uit Aken, die er een zevental restaurants in wil openen. Aziatisch, Italiaans, Turks, Duits, Engels, Grieks, ijssalon. En wat hebben we al jaren, verspreid over heel Vaals? Juist: 3 Griekse restaurants, 3 Italiaanse, 1 Turks, 1 Aziatisch en minstens 5 andere restaurant(s), en een ijssalon. Ook wil hij evenementen laten plaatsvinden op het plein tussen de nieuwbouw en het gemeentehuis. Alleen is dat plein door de anders geplaatste nieuwbouw en de aanleg van fonteinen nog maar nauwelijks 1/3 van voorheen, als het niet nog minder is.
Vervolgens gaan ze nadenken over waar de bezoekers van die restaurants hun auto's moeten parkeren, want in de directe omgeving is weinig parkeerruimte voorhanden, die ook voor bewoners en voor bezoekers van de winkels bedoeld is... De investeerder heeft grootse plannen en verwacht 3000 bezoekers per dag. Ik denk dat er ergens een rekenfout gemaakt moet zijn :P . Die bezoekers zouden dan vooral uit de rest van Limburg, uit België en uit Duitsland (moeten) komen.
Toen die nieuwbouw werd gepland en neergezet, was er sprake van hoogwaardige horeca en exclusieve boetieken/winkels; daar was niemand voor te vinden, dus nu zou er 13-in-1-dozijn horeca moeten komen. Leuk voor de bewoners van de appartementen boven de winkelruimtes, want hoe willen ze de afvoer van de keukens oplossen? Nog afgezien van de geluidsoverlast die met horeca en evenementen gepaard gaat.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Heintje

Citaat van: jpio op  5 november 2019, 14:45:24Onlangs in Heerlen; komt melding van een brandje binnen en binnen de kortste keren 3 brandweerwagens en 6 (!) politie auto's terplekke die alles afzetten.
Er was niets aan de hand, het ging om een rotje die niet afging maar lag te roken op de stoep.
Onlangs in Heerlen; melding van opstootje tussen 2 mannen. Politie komt met 1 auto en blijft op 100m afstand staan. Geen personeel beschikbaar heette het.
Onlangs in Heerlen; 2 lantarenpalen deden het niet. Met 6 (!) auto's van eneco terplekke en niemand aan het werk want straat moest open. De volgende dag werd dat aangepakt met 3 vrachtwagens, trillers, graafmachine enz. En weer 3 enecowagens erbij.
Onlangs in Heerlen; parkeerbeleid vond dat een auto die voor het eigen huis op een parkeerplaats stond daar niet mocht staan. Met 3 auto's terplekke. De auto, werd dagelijks gebruik en was geen ragbak, stond daar al maanden zonder enig probleem en plaats zát. Na maanden van inactiviteit moest er inenen een vergunning getoond worden. Niet aanwezig? Dokken dus.
Ondertussen staat het huis naast een vriend van me al jaren leeg, is opgekocht door een onbekende en bleef vervolgens leeg staan. Dus.. je kon er op wachten.. gingen junks/anders daar naar binnen en stichtten brand. Vriend heeft 20+ m buitenmuur moeten laten vervangen (verzekeringswerk) en gemeente heeft eea provisorisch dicht getimmerd. Uiteraard zonder succes want er loopt alweer eea in en uit.
Met meldingen daarover wordt niets gedaan want geen geld maar ondertussen wel een het Maankwartier (winkelcentrum) met veel leegstand gebouwd voor heeeeeel veel geld. Direkt kontakt met de wethouder levert nog steeds niets op want het is een prive pand...
Tja.. slechts een bloemlezing vermoed ik zomaar.

Jij wordt waarschijnlijk Hoorn-dol van zoiets?  ;D

Wij zijn inmiddels wel wat gewend hier ...
En het geld wat aan het Maankwartier mocht worden besteed is dááraan gekoppeld: zonder Maankwartier zou er geen dubbeltje van dat geld in de binnenstad zijn gestoken.
Als ze eens de winkels in de binnenstad concentreerden (dus de Klomp en de herbouw van het Loon dicht), zorgden voor meer diversiteit van het winkelaanbod (alles wat goed wordt bezocht is weg getrokken naar voetbalstadions e.d. waar je je auto nog voor niets kwijt kan) en het parkeren gratis maakten (tot 's avonds laat moet je overal betalen omdat alles is gecontracteerd met Q-park), zou er weer wat meer leven in de tent komen.

Celica TA40

Onlangs nog een keer in Heerlen geweest. Kort samengevat: wat een dooie boel.
Vroeger was winkelen in Heerlen gezellig, nu loop je langs het ene lege winkelpand na het andere.
We zijn vroeger nooit aan de andere kant van het spoor gekomen en daar komen we nu ook niet. In 't Loon is ook weinig meer te beleven; er zijn maar een stuk of 2 winkels waar we nog wel eens gaan kijken of ze hebben wat we zoeken.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

jpio

Haha leuk gevonden met dat Hoorn-dol.

Nee dat boeit me verder niet. Dat zal ongetwijfeld in meerdere gemeentes spelen,ook hier.
Dat megalomane verbaast me nog wel elke keer.

 
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Sterremuur

Het kan ook wel goed gaan.
In het voorjaar is hier  in Haren op de hoek een defecte lantaarnpaal vervangen.
Echter: zonder armatuur.
Vergeten waarschijnlijk, want andere discipline.
Paar weken geleden deed ik een melding via het gemeente loket (Groningen).
Vorige week keurig een mannetje erbij met een (gebruikte) armatuur.
Nu is het kruispunt weer goed verlicht.
;)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Tom!

In mijn woonplaats is het centrum ook aardig ontvolkt qua winkels, eerst gong alles naar het nieuwe winkelcentrum waar op termijn de huren toch te hoog bleken en de klandizie te laag, dus de ene na de andere winkel vertrok weer. Nu staat er veel leeg en dankzij een stel idioten in de gemeenteraad is er een nieuw verkeersplan, waardoor je met de auto vrijwel geen kant meer op kunt. Voor mij geen probleem, maar wel voor de helft van de inwoners, de bewoners van de vele bejaardentehuizen. Die zijn iets minder goed ter been.

Het is merkbaar rustiger geworden in het centrum, en niet alleen doordat er minder auto's rijden.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

BunnY

Tjongejonge, er zijn hier nog mensen die denken dat er enkel via auto's genoeg klanten getrokken kunnen worden :engel:
We'll see about that !!