• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tjongejongejonge....

Gestart door A. Buys, 25 februari 2009, 00:39:36

Vorige topic - Volgende topic

morph

5 december 2019, 19:02:45 #52875 Laatste wijziging: 5 december 2019, 19:04:53 door morph
Ik lees al die problemen toch wel met enige verbazing.
Bij Postnl gaat er soms wat fout, meestal met de updates van track&trace, maar wordt dan later alsnog gecorrigeerd (bezorgd thuis of op afhaalpunt) en bij DHL heb ik nog nooit een probleem gehad.
Die doen het zelfs heel erg netjes wat betreft de aanduidingen waar het pakket is vanaf het aanbieden aan hen. Als het vanuit het laatste distributiepunt vertrekt ontvang je een mailtje en kun je selecteren wat voor jou het makkelijkst is: door laten gaan naar het genoemde adres of elders bezorgen. Waar je bij die laatste uit enkele mogelijkheden kunt kiezen (adres van buren of keuze uit afhaalpunten). Okee, dat afhalen kan dan pas een halve of hele dag later maar werkt verder uitstekend. En na het bezorgen/afhalen ontvang je de bevestiging daarvan.
Niks mis mee.

Sytse Fliege

Ik had een probleem met een zending met GLS naar Rome.

Versterker beschadigd aangekomen. Ik kreeg er zelfs foto's van.

Maar iemand wiens eerste bericht is of je het niet buiten ebay om wil doen heb ik nu niet direct 't meeste vertrouwen in. En de Italianen staan nu ook niet bepaald bekend om hun eerbaarheid als 't om business gaat.

Daarom gevraagd naar een kopie van de getekende vrachtbrief waarop hij had aangegeven dat er schade was. Die was er niet. Tsja, hoe moet ik dan een claim indienen bij de vervoerder? Nou, dat was mijn probleem, niet het zijne, hoe ik het dus ging oplossen?

Nou, simpel, contact met ebay opnemen met het verzoek te bemiddelen en aangegeven dat ik me zou houden aan de oplossing die zij zouden voorstellen.

En toen was 't opeens eerst stil en daarna helemaal niet meer nodig, het was eigenlijk geen probleem en ik kreeg ook direct een positieve waardering met alle sterren...

Want, niet alleen was de koop gewoon netjes via ebay afgehandeld, ook alle correspondentie was over de ebay servers gegaan. En ik denk dat hij zich dat opeens realiseerde...

Ik heb nog een tijd lang daarna advertenties in Italië in de gaten gehouden voor dit model en jawel hoor, op bepaald moment dook er een advertentie van mijnheer op en toen ik eenmaal wist wij hij in Italië was kon ik ook zijn verkoophistorie zien. Een handelaar die met regelmaat dit model versterker aanbood...

Ofwel, in theorie had dit dus een slecht verhaal kunnen worden over GLS, terwijl ze dus keurig het pakket hadden afgeleverd.

Ach, kikker toch op!

Tom!

Nou, een van de ergste dagen van de piek is weer over. Vandaag de mensen die gisteren hadden besteld 'omdat er stond dat het morgen werd geleverd'. Ja ja, gehoord van drukte misschien? Allemaal rare mensen die me een proces wilden aandoen omdat het pas vanavond kwam (er is geen levertijdstip afgesproken bij de bestelling) of zelfs morgen. Of een zending die zoek was geraakt. Belachelijk, dat kon toch niet? Ik geloof dat ik vandaag wel twee vriendelijke, niet opgefokte mensen heb gesproken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Randomuser

Tja, naar de helpdesk bel je niet op complimenten te geven....of het moeten jouw collega's zijn.
Het aller, allerstomste vind ik dat je als ontvanger dus niks kan doen als de verzender niet meewerkt - hoppa is kwijt is het dan gelijk.

Celica TA40

Met PostNL had ik de ervaring dat een pakketje tussen een tevergeefse bezorgpoging en het afhaalpunt verloren was geraakt.
Ik ben 3x keer naar het afhaalpunt gegaan, maar geen pakketje. Pas toen PostNL een zoekopdracht had ingeleid, was het pakketje opeens "retour afzender wegens niet afhalen".
Meneer de bezorger had het dus hoogstwaarschijnlijk in zijn bestelbus laten liggen en n.a.v. de zoekopdracht alsnog tussen andere pakketjes voor het afhaalpunt gemoffeld.
Kwam het pakketje 3 weken na verzending weer mooi terug bij de afzender (die 18 euro verzendkosten bij BPost had betaald).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Celica TA40

Citaat van: Mr.Tisniks op  5 december 2019, 20:13:31Tja, naar de helpdesk bel je niet op complimenten te geven....of het moeten jouw collega's zijn.
Het aller, allerstomste vind ik dat je als ontvanger dus niks kan doen als de verzender niet meewerkt - hoppa is kwijt is het dan gelijk.

Inderdaad, de afzender is verantwoordelijk voor afhandeling van klachten etc. met de transporteur. Als de afzender verklaart (en eventueel bewijst) dat hij het fatsoenlijk heeft verzonden en verder niets onderneemt, ben je als ontvanger niet alleen je geld maar ook je spullen kwijt.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Randomuser

Ook zo'n 'tjongejongejonge' moment van vandaag. Reactie op mijn advertentie, automatisch bericht:

K: Hallo, ik wil het graag voor de vraagprijs.
Ik: Dat is goed, hoe handelen we het verder af?
K: (biedt plots â,¬50 minder)
K: ? ? ?
Ik: De prijs staat vast, je kunt het voor â,¬x hebben
K: (in gebrekkig Nederlands) Dat ga ik niet betalen! Hij kost: (verzonnen bedrag, laagste nieuwprijs lag in werkelijkheid â,¬65 hoger) in de winkel!
Ik: Weet je wat, fl***r dan lekker op naar de winkel, deal?

:D :D :D :D :D
Werkelijk, waar worden zulke imbecielen gekweekt? Niet eerst van tevoren gekeken en ja hoor, slechte reviews op zijn profiel.

Celica TA40

Ja, gek hè? Als ze willen kopen, is de door hun aangegeven nieuwprijs lager dan in werkelijkheid; willen ze verkopen, geven ze een nieuwprijs aan die (veel) hoger is dan in werkelijkheid. Vaak bij een winkel waar die prijs wel gevraagd wordt, maar waar jij het nooit zou kopen omdat je het in een andere (en vaak dichterbij gelegen winkel) voor veel minder nieuw kunt kopen.
Voorbeeld: figuur wil fietsbanden verkopen, vraagprijs "bieden" en bij een bod van 5 euro vraagt hij 15 euro per stuk (plus verzendkosten; niet van toepassing want ik kan ze ophalen), want "in de winkel kosten ze 20 euro". Nou, diezelfde fietsband koop ik bij de Decathlon voor 15 euro per stuk en bij de winkel in Aken waar ik gewoonlijk fietsbanden koop, voor minder dan 10 euro per stuk (bij 10 tegelijk zelfs minder dan 7 euro per stuk). We hebben het dan over een merkband en geen "Tching-Tchang" fantasiemerk van een dozenschuiver.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

MYRYAD

Tsjonge tsjonge, op 4 december om 18.30 nog iets besteld op internet. En ja hoor, op 5 december om 19.00 uur keurig bezorgd!
Voor 1,59 euro, ipv gratis, zou het bezorgd worden tussen 18.00 en 22.00 uur.
Zijn busje lag nog behoorlijk vol, die vierde vast geen Sinterklaas avond.
Het kan dus ook goed gaan.
Ik had het gehoopt, maar was niet gaan bellen als het een dag later zou zijn bezorgd!

Celica TA40

Tjongejonge, er is er weer eentje.
Setje speakers te koop gezet op MP en al gauw doet er iemand een aanvaardbaar bod. Ik antwoord dat het bod mooi is, maar dat ik niet gelijk de eerste dag al op het eerste bod wil ingaan, maar als er verder geen biedingen meer komen, ik met zijn bod akkoord zal gaan. Hij zegt dat dat uiteraard niet vreemd is en dat ik altijd met hem contact kan opnemen.
Er komen verder geen biedingen, dus zaterdagmiddag schrijf ik hem dat ik met zijn bod akkoord ga en dat hij de speakers kan ophalen. Zaterdagavond laat wordt het bericht gemerkt als zijnde gelezen door de ontvanger. maar tot nu toe geen reactie van deze bieder...
Natuurlijk, er kunnen diverse redenen zijn waarom hij niet (meer) reageert, maar als hij mijn bericht gelezen heeft en geen interesse meer heeft, kan hij dat toch gewoon even kort aangeven?
Je wordt soms (eerder vaak) moe van al die trage figuren...
Enfin, misschien dat er iemand meer biedt of anders verwijder ik over een dag of wat zijn bod; kan een ander een gelijkwaardig of desnoods lager bod afgeven.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Tom!

Ik zat er op mijn werk bij alsof ik tegen een coma aan hing. Niet lekker fris. Gelukkig was er niet veel te doen dus ik heb wat verlofuren ingeruild tegen een vrije middag. Net een warme douche genomen, nu maar even pitten.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

kurt

16 december 2019, 22:10:23 #52886 Laatste wijziging: 16 december 2019, 22:20:49 door kurt
Het Europarlement te Brussel, vanaf 3’58” wordt het interessant nou ja...
https://youtu.be/MPbNF1q_6tg

Zijn het graaiers of zijn het graaiers??

Randomuser

Citaat van: Mr.Tisniks op  4 december 2019, 17:46:26Malafide bezorgers, DHL...2x voor thuis gebleven en 2x niemand van DHL gezien en geen briefje in de bus. Klote firma.


??????
Na veel obderzoek van DHL, werd het pakket in Arnhem aangetroffen in een van de sorteercentra van DHL. Helpdesk beloofde dat het alsnog spoedig geleverd zou worden maar ze konden geen datum opgeven, ondertussen werkte de track en trace code ook niet meer.

Afgelopen vrijdag werd het pakket retour afzender geleverd (helemaal in Limburg!) met allerlei "retour" stickers op.
Ongeloofelijk.

Dan maar de verkoper 7 euro extra betaald en gevraagd of hij het via postNL wilt verzenden, gelukkig was dat geen probleem. Het pakket wordt morgen geleverd.


NOOIT. MEER. DHL.

Celica TA40

DHL. Arnhem, retour afzender.
Klinkt zeer bekend. Ooit een objectief gekocht bij een winkel in Groningen, het werd verstuurd per DHL en was na inscannen in Arnhem niet meer te vinden... De verkoper heeft toen navraag gedaan bij DHL, maar die wisten ook niet waar het was. Enkele weken na verzenden werd het netjes afgeleverd... bij de afzender.
De vraag is, of het nou aan DHL in het algemeen ligt of aan hun sorteercentrum in Arnhem ::) .
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Niemand

Mijn ervaring met DHL is ook zeer slecht ,komt door opgelegde idiote werkdruk naar de bezorgers .
Die daardoor de kantjes er nog al eens aflopen .

Post NL lijkt dat minder erg te doen .
Een ex bezorger van DHL hier over gesproken hebbend ,die vertelde dat het een verademing is voor Post NL te werken vergeleken bij DHL !!
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden