• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tjongejongejonge....

Gestart door A. Buys, 25 februari 2009, 00:39:36

Vorige topic - Volgende topic

minplus

De Action mijd ik momenteel omdat het me daar te druk is en ik rekening houd met m'n kinderen die me nog lang willen houden, maar voor winkels iha.:
1- Zorg dat je een mondkapje bij je hebt.
2- Moet je langs iemand die moeilijk staat, je adem inhouden en evt. je ogen bij het passeren dicht.
3- Is het enorm druk in de winkel en regel 2 dus niet werkt want dan stik je of loop je de stapels omver, ga niet naar binnen en kies een beter moment om daar te komen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: morph op 15 mei 2020, 19:31:42
Citaat van: minplus op 15 mei 2020, 19:14:20Ik heb gewoon een flesje ontsmettings-gel in m'n jaszak.
Tevoorschijn halen, openen, sluiten en wegstoppen met ontsmette of te ontsmetten handen?

Jaszakken vullen met ontsmettingsgel is misschien  praktischer.

Tevoorschijn halen, openen, spuiten op je handen, wrijven, flesje wrijven en sluiten en in je zak stoppen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Celica TA40

Citaat van: Tom! op 15 mei 2020, 19:24:46Bij de Action hier hebben ze bepaalde stukken met tape afgezet zodat je gedwongen een bepaalde route loopt. Een soort Ikea. Maar je moet dus de hele winkel door en omdat het te smal is om iemand te passeren lopen we nu allemaal achter de traagste aan te sjokken en staan we stil als iemand in de rij iets wil bekijken. Ik weet precies wat ik nodig heb en waar het ligt. Mijn boodschap van 2 minuten duurt nu 20 minuten, en da's nog exclusief de rij om binnen te komen. Ik koop wel ergens anders voorlopig.

O ja: hier bij de Action staat een vriendelijke jongeman de boodschappenmandjes-met-wielen te ontsmetten en uit te delen :) .
Binnen is het moeilijk om afstand te houden, vooral omdat de merendeels allochtone Duitse klandizie denkt dat ze geen afstand hoeven te houden omdat ze mondkapjes (en vaak ook latex handschoenen) dragen...
Het is dus zaak om een gangpad te kiezen waar geen of weinig mensen zijn en zo via omwegen het schap te bereiken waar de spullen liggen die je nodig hebt.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Randomuser

De winkelwagens en mandjes ja...niet dat iemand er aan denkt dat heel veel mensen een winkelwagen achter zich slepen met hun hand op de rand en niet op de handvat, idem met de mandjes.

Celica TA40

Overigens hebben we met wat moeite (zoeken waar ze te krijgen zijn) en geduld (moesten besteld worden) een pakje van 10 mondkapjes weten te bemachtigen. Die zijn bedoeld voor mijn vriendin die in Duitsland werkt en per OV naar huis zal komen; heen breng ik haar met de auto. Dat OV wordt lastig, want kaartjes kopen bij de chauffeur zit er niet en de website van de Duitse OV-firma heeft een probleem met vooraf bestellen door buitenlandse klanten... Misschien toch maar riskeren om naar Duitsland te rijden en bij het klantenkantoor van die firma een maandkaart te kopen. Officieel mogen we voorlopig nog even niet naar Duitsland voor niet-essentiële doeleinden. Van NL naar D wordt van Nederlandse zijde afgeraden en van Duitse zijde niet toegestaan; van D naar NL wordt door beide zijden afgeraden, maar de Kon.Marechaussee etc. kunnen Duitsers de inreis niet verbieden, in tegenstelling tot de Bundespolizei die verkeer in beide richtingen kan stoppen.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Linkeloetje

Citaat van: Celica TA40 op 15 mei 2020, 21:28:09Overigens hebben we met wat moeite (zoeken waar ze te krijgen zijn) en geduld (moesten besteld worden) een pakje van 10 mondkapjes weten te bemachtigen. Die zijn bedoeld voor mijn vriendin die in Duitsland werkt en per OV naar huis zal komen; heen breng ik haar met de auto. Dat OV wordt lastig, want kaartjes kopen bij de chauffeur zit er niet en de website van de Duitse OV-firma heeft een probleem met vooraf bestellen door buitenlandse klanten... Misschien toch maar riskeren om naar Duitsland te rijden en bij het klantenkantoor van die firma een maandkaart te kopen. Officieel mogen we voorlopig nog even niet naar Duitsland voor niet-essentiële doeleinden. Van NL naar D wordt van Nederlandse zijde afgeraden en van Duitse zijde niet toegestaan; van D naar NL wordt door beide zijden afgeraden, maar de Kon.Marechaussee etc. kunnen Duitsers de inreis niet verbieden, in tegenstelling tot de Bundespolizei die verkeer in beide richtingen kan stoppen.
Toevallig moest ik vandaag in Krefeld zijn.
Gewoon vanuit Arnhem over de snelweg gegaan, geen douane of politie gezien. En bij de AldiSud lagen de mondkapjes gewoon bij de kassa. Ik moest alleen even een sjaal voor mijn mond doen om binnen te mogen komen. Direct voor ,ik geloof,3 euro, een pakje van 10 gekocht en nog een paar stoffen exemplaren. Geen enkel probleem.

Sytse Fliege

Ik blijk verdacht weinig nodig te hebben, op 't moment.

Wat overigens een andere manier is om te zeggen dat ze mij niet zien, in welke rij dan ook. Ik ben toch geen Rus.

Ach, kikker toch op!

Celica TA40

Citaat van: Linkeloetje op 15 mei 2020, 21:52:58
Citaat van: Celica TA40 op 15 mei 2020, 21:28:09Overigens hebben we met wat moeite (zoeken waar ze te krijgen zijn) en geduld (moesten besteld worden) een pakje van 10 mondkapjes weten te bemachtigen. Die zijn bedoeld voor mijn vriendin die in Duitsland werkt en per OV naar huis zal komen; heen breng ik haar met de auto. Dat OV wordt lastig, want kaartjes kopen bij de chauffeur zit er niet en de website van de Duitse OV-firma heeft een probleem met vooraf bestellen door buitenlandse klanten... Misschien toch maar riskeren om naar Duitsland te rijden en bij het klantenkantoor van die firma een maandkaart te kopen. Officieel mogen we voorlopig nog even niet naar Duitsland voor niet-essentiële doeleinden. Van NL naar D wordt van Nederlandse zijde afgeraden en van Duitse zijde niet toegestaan; van D naar NL wordt door beide zijden afgeraden, maar de Kon.Marechaussee etc. kunnen Duitsers de inreis niet verbieden, in tegenstelling tot de Bundespolizei die verkeer in beide richtingen kan stoppen.
Toevallig moest ik vandaag in Krefeld zijn.
Gewoon vanuit Arnhem over de snelweg gegaan, geen douane of politie gezien. En bij de AldiSud lagen de mondkapjes gewoon bij de kassa. Ik moest alleen even een sjaal voor mijn mond doen om binnen te mogen komen. Direct voor ,ik geloof,3 euro, een pakje van 10 gekocht en nog een paar stoffen exemplaren. Geen enkel probleem.

De maatregelen in NRW zijn sinds 15 mei blijkbaar weer eens veranderd; de laatste regels die ik las, waren van 10 of 11 mei. Ze veranderen daar om de paar dagen de regels. Wel richting soepeler, dus dat helpt. Ik denk dat we ook weer mogen gaan tanken in Duitsland. Is binnenkort nodig, want de tank raakt langzamerhand leeg en het tankstation alhier is nog niet helemaal open voor zover ik weet.

Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Celica TA40

Tjongejonge... Ondanks alles toch maar weer eens wat op MP gezet. Krijg ik een bericht dat men het ene artikel wel overnemen wil; bod is okee, dus ik antwoord dat ik het prima vind en of we kunnen afspreken wanneer meneer het kan/wil komen afhalen. Mijn antwoord is wel gelezen, maar er komt geen reactie meer.
Laat ik dus 24 uur staan en dan schrap ik dat berichtendraadje maar uit de lijst.
Ander artikel: vraagprijs 100, bieden vanaf 60, komt er een berichtje "ik bied 10 euro". Wat is het toch jammer dat er via berichten onder de "bieden vanaf" prijs geboden kan worden...
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Randomuser

16 mei 2020, 19:40:12 #53544 Laatste wijziging: 24 mei 2020, 17:09:22 door Mr.Tisniks
Mwah, diep ademhalen, afzender blokkeren en verwijderen. Over de jaren heen zit ik momenteel op 26% van beantwoordde berichten.

....ondertussen gezakt naar 24% van alle beantwoorde berichten. Het is soms te gek voor woorden - je kunt, hoe je het maar wilt, in de beschrijving men vragen om niet via de mail te bieden of automatische Marktplaats berichtjes te sturen maar men verdomd het gewoon, zij weten het altijd beter hoeveel iets mag kosten en komen soms zelfs met prijzen van een vage webshop en gaan je een hele rekensom toesturen...
Op zich gaat de verkoop redelijk maar je wordt af en toe kotsmisselijk van sommigen. :D :D :D

Tom!

Klant belt over retour die niet is verwerkt. Er is geen traceernummer dus mijn collega vraagt de klant naar een foto van haar verzendbewijs zodat we de tracering kunnen checken.
Klant stuurt een foto die zo te zien is genomen door een alcoholist op volle zee bij windkracht 12. Geen letter van te lezen. Collega vraagt om een betere foto.

Klant schrijft zelf het nummer groot op een stuk papier en fotografeert dat.  :(
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Celica TA40

Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Tom, heb jij wel eens iemand gehoord die UPS beter vindt dat de laagst mogelijke score die je kan geven? Op de 917 Trustpilot reviews heb ik die namelijk niet gevonden. En ik bestelde gisteren iets wat blijkbaar met UPS verzonden is. Dat zou naar mij thuis moeten zijn en jawel, we waren absoluut de hele dag thuis. Niemand gezien, niemand gehoord, geen bericht, geen briefje...en als je hun site moet geloven ligt het spul nu in een UPS point waarvoor ik ruim een halfuur in de auto moet zitten. Het lijkt ook rechtstreeks naar daar gebracht zonder ook maar een afleverpoging hier te doen. Ik dacht het niet.

Of trekken ze zich niks aan van hun eigen onzin en leveren ze het morgen gewoon ofzo? Wat een prulbedrijf.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Best maf, hoe dat met UPS nu gaat. Ooit was het meer dan perfect, ik heb er erg veel zendingen uit de US mee gekregen.

Ze hebben destijds Kiala overgenomen. Dat werkte prima, maar was één grote ramp nadat UPS het had overgenomen. Het lijkt wel alsof het twee gescheiden bedrijven waren en als ik jou zo hoor is dat niet veranderd.

Ach, kikker toch op!