• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tjongejongejonge....

Gestart door A. Buys, 25 februari 2009, 00:39:36

Vorige topic - Volgende topic

MYRYAD

Nee hhor, de laatste bruine UPC bus was van een week of 4-5 geleden.

Nicolas

Dat klinkt als UPS...

Hier vooral bekend als DOWNS.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Af en toe moet ik toch altijd wel even een traantje dichtknijpen omdat men mij altijd zo serieus neemt  :'(

Ach, kikker toch op!

Nicolas

Waarschijnlijk is voor u het onderscheid tussen uw zin en onzin minder subtiel dan voor ons.  :angel:
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

MYRYAD

Jeetje, hoe doe je dat? Een traantje dichtknijpen.

Sytse Fliege

Ik houd van efficiënt taalgebruik, beste MYRYAD. Kijk, als ik gezegd zou hebben: "Af en toe moet ik toch altijd wel even een traantje laten en een oogje dichtknijpen omdat men mij altijd zo serieus neemt  :'( ", dan had ik daar VIER(!) woorden extra voor moeten gebruiken. Dat is je reinste verspilling. En met al die oorlogen hier zo in de buurt en duur gas en instortende huizen in Groningen vind ik persoonlijk dat we zo min mogelijk aan verspilling te gronde moeten laten gaan.

Daarbij komt nog dat je doorgaans wel een oogje dichtknijpt als je moet tranen (bijvoorbeeld als er een insect in is gevlogen, wat mij heden ten dage zo'n beetje dagelijks gebeurt!) en door een en ander zo te poneren als ik hier gedaan heb is het drie zegswijzen voor de prijs van één! Tel uit dus, je winst / besparing.

Gelukkig ben ik doorgaans erg kort van stof, dus dat levert toch ook altijd al wel een forse besparing op. Dat wilde ik maar even kwijt.



Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: Nicolas op  5 augustus 2022, 11:50:10Waarschijnlijk is voor u het onderscheid tussen uw zin en onzin minder subtiel dan voor ons.  :angel:

En daarom doe ik het ook, waarde Nicolas, zodat een ieder kan oefenen en er beter in wordt!

En dat alles geheel om niet!

Ach, kikker toch op!

Nicolas

Wat een mooi moment, we hebben uw meerwaarde aan de maatschappij gevonden!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

morph

Het lijkt me dat besparend letterbreien
niet onder kortingen zou mogen lijen

Sytse Fliege

Citaat van: Nicolas op  5 augustus 2022, 12:44:22Wat een mooi moment, we hebben uw meerwaarde aan de maatschappij gevonden!

Eén van de velen hè, de overigen houd ik verborgen, totdat de geesten er rijp voor zijn.

En waar het op dit forum (een van de velen hè) van toepassing is wil ik toch ook eerst nog even kijken of het geen zwaarlen voor de pijnen gooien is.

Ach, kikker toch op!

MYRYAD

Als Groninger kan ik me helemaal vinden in effecient, en weinig woorden, taalgebruik.
Dus: "hest goud sproaken man".

morph

Is "mooi gezegd" dan niet passender, in dat opzicht?


Celica TA40

Het kan nog iets efficiënter, door de sowieso foutieve "n" achter "velen" weg te laten, aangezien die "n" daar alleen hoort te staan als het over personen en niet over dingen/zaken gaat ;) .
Wederom 2 (onnodige) letters bespaard!
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Heintje


MYRYAD

Morph, nee absoluut niet. In  groninger omschrijving gaan vele zinnen en beleving schuil. Dat geheel is verpakt in weinig woorden.
Het "mooi gezegd"  klinkt zo kort en heeft niet die diepgang van het Gronings equivalent.