• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tjongejongejonge....

Gestart door A. Buys, 25 februari 2009, 00:39:36

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

Telenet...

Ik probeer mijn abonnement te wijzigen. Dus zaterdag netjes alle gegevens persoonlijk in hun winkel ingevuld. Nu krijg ik een mail over iets dat ik moet activeren, maar ik krijg er geen bevestigingsmail van. Dus ik bel de klantendienst. Maar meneer, dat product bestaat al jaren niet meer. Tja, jullie sturen die mail... Maar meneer, dat is nog uw oude klantennummer. Tja, jullie sturen die mail... Klopt het adres [waar ik al 10 jaar niet meer woon]? Neen. Klopt het rekeningnummer? Neen. En de domiciliëring zou ook niet meer geregeld zijn. En dan zie ik dit pareltje als ik het wil regelen:

"Je ontvangt je aanrekening:   op papier (je kan niet meer kiezen voor een papieren aanrekening)"

WAT BETEKENT DAT NU WEER???

Enfin, het zal me ten zeerste benieuwen hoe dit verder loopt. Want blijkbaar is er ook ergens nog een openstaande eindafrekening maar die is nu van mijn scherm verdwenen. En halverwege het telefoongesprek was de verbinding plots verbroken.

ZUCHT!!!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Een ander kan er tenminste wel om lachen, lekker kafkaesk.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Hen melden dat je naar een andere firma gaat? Werkt vaak super.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Nicolas

Citaat van: minplus op 23 mei 2022, 20:40:31Hen melden dat je naar een andere firma gaat? Werkt vaak super.

Maar niet bij Belgische telecom want a) het is lood om oud ijzer en b) je zit weer met hardware installatiegedoe. En c) de firma die eerst ronkende berichten achterliet dat ze mijn huis gratisch gingen voorbereiden op glasvezel, heeft niks meer van zich laten weten.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Bloom

Citaat van: minplus op 23 mei 2022, 20:40:31Hen melden dat je naar een andere firma gaat? Werkt vaak super.
Niet bij Telenet. Jaren geleden had ik ooit een probleem met hen en dreigde aan de telefoon dat als ze niet voor een oplossing zouden zorgen, dat ik mij dan gedwongen zou voelen mijn contract op te zeggen en naar een ander provider te gaan. Hun antwoord: "Wel, dan ga je maar!". Ik heb het gesprek beëindigd, mijn contract opgezegd en zit sindsdien bij een andere internetprovider.

DTdH

Ik kan me een 'Basta'-uitzending herinneren, waarin ze Mobistar een flink aantal koekjes van eigen deeg geven:

http://www.vintage-radio.net/forum/showthread.php?t=48128

Ik vond het hilarisch en hopen dat jullie het ook leuk vinden.

Dirk

Bloom


Benco

Tjah internetproviders in den Belziek ...
Keuze  ?
Ofwel is het Belgacom /proximus of een van hun zuster bedrijfjes ...
Ofwel is het Telenet of een van hun ...
Belgacom had zowat het monopoly en we zijn hier een van de duurste landen op gebied van telecom ...
In die tijd  toen ze nog het monopoly hadden waren ze zeer duur op alle vlak en klantvriendelijkheid  en service stond niet echt hoog op hun agenda ... het kwam er een beetje op neer dat jij hen nodig had en zij jou niet ... tenminste dat was een beetje de attitude van hen.
dan ging markt open en kwamen er natuurlijk kapers op de kust ...
Maar dan nog , er was toen  Orange en Mobistar , die  nog niet het GSM bereik hadden van Proximus die wel een heel stuk duurder was en nog steeds een gigantische arrogantie hadden van "wij zijn de beste"
Maar dat bleef dan niet duren vele mensen werden het echt beu  , gigantisch dure facturen en een klantvriendelijkheid van 0,0 .
Ik heb zelf lang gewacht met internet , het was veel te duur naar mijn zin  en toen was er nog een sociaal leven ...
Midden 2001 ben ik dan toch maar overstag gegaan , vele vrienden  hadden het en kwamen veel minder buite  n , op visite e.d en het was dan toch makkelijk dat je vanaf thuis kon spelletjes spelen met mekaar ... De afbreuk van het sociale leven was  hard ingezet , tot mijn grote spijt .
Waar ik woonde was in 2001 nog geen Telenet verkrijgbaar en moest ik dus maar met Belgacom in zee...
Een kennis van me die erg veel van computers kende (programmeur)  zei me toen , Telenet staat in z'n kinderschoenen maar beloofd veel sneller en beter te worden dan Belgacom , maar die hebbe meer ervaring en kunnen eventuele problemen beter oplossen ...
Nou ja ? Kunnen misschien wel , maar willen ?
Soit , vanaf Telenet beschikbaar ben ik overgestapt , het werkte meteen allemaal veel vlotter.
Nu dik 20 jaar later ...
Mijn nicht ging samenwonen met haar vriend en ze lieten zich  Belgacom aansmeren  voor digitale TV , Internet  en mobiele en vaste telefonie ...
Ik heb het daar gezien , wat een geklooi ! wat een miserie !...
Als ge Telenet gewend bent dan lijkt me Belgacom echt een dikke stap terug naar het stenen tijdperk.
Soit , ze zijn nu ook overgestapt en nu werkt het iig veel beter ...
Ik ken ook iemand die jaren geleden een tijd bij een onderaannemer van Telenet gewerkt heeft als installateur...
Die zei mij , dat er inderdaad ook wel eens problemen bij telenet waren en dat mensen boos overstapten naar Belgacom ... maar het duurde niet al te lang voor ze met hangende pootjes terug kwamen ...
Ik vermoed een beetje dat dat nu is wat er ondertussen fout gaat bij Telenet ...
Dat ze het dus maar al te goed weten dat hun systeem  een pak beter werkt en niet meer bang zijn van de concurrentie en daardoor die arrogantie  die Belgacom destijds hadden "wij zijn toch de beste" een beetje hebben overgenomen ...
Helaas


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Nicolas

Mijn huidige internetverbinding is 100mbps. Ik ga nu over naar een 1000mbps. De huidige haalt op een goede dag 27mbps in de praktijk (momenteel 20), dus het zal me benieuwen... Maar dan moeten ze natuurlijk eerst wel een nieuwe modem leveren.

En mijn wifi repeater is beperkt op 300mbps, maar als ik die limiet haal zal ik al heel blij zijn. :)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Heintje

Ik denk dat je Mb/s bedoelt in je snelheidsaanduidingen ...
Dat scheelt een factor miljard met mb/s ...  ;D

Nicolas

Dat scheelt vooral geklooi met de shifttoets als je een appel aan het eten bent terwijl je post. :D
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Nicolas

Langs de weg gezien: een gigantische affiche voor een evenement aan het Zilvermeer. Onderaan de affiche stond in reuzenletters:

ZIVERMEER MOL

Op het moment dat de ontwerper van de affiche die fout -veel te laat dus- ontdekt, voelt hij zich vast ook wat L-ig.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Tom!

Toen ik nog als grafisch ontwerper werkt was er een stelregel dat des te groter de tekst, des te groter de kans dat een fout over het hoofd werd gezien.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

MYRYAD

Jemig, effe tanken, even langs de chinees. De kosten van benzine wist ik, maar de chinees van 12 naar 15 euro. Wat zijn er veel dingen snel duurder geworden.
Merk ik trouwens ook met de wekelijkse boodschappen.

Nicolas

In Delft heb je een frituur waar je friet per euro kan kopen. Die is nog nooit duurder geworden in al die jaren.  :P
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.